E
enanna
Hej! Nu är det så att jag har ett fyraårigt sto som på sistone lagt sig till med en trevlig liten ovana, nämligen att bocka. När hon inte vill gå framåt, när hon inte vill svänga, när hon blir irriterad, när hon vill gå fortare, när hon vill gå åt ett annat håll, you name it. Hela tiden. Vet (och equiterapeut) har kollat upp henne ordentligt och hon är frisk och hel och har inte ont. Jag vet inte var detta kommer ifrån. Nån sa att det kanske bara är en trotsålder men jag vet inte vad jag tror om det.
Någon som har nåt råd att ge mig? Hon reds in som treåring av mig och det har gått bra fram till nu. Hon har stått ett tag när det var som mest snö och när jag satte igång ridningen igen så började hon bocka. Hon vill bara tillbaka till stallet hela tiden, vill inte alls. Så.. Tips & råd någon?
Någon som har nåt råd att ge mig? Hon reds in som treåring av mig och det har gått bra fram till nu. Hon har stått ett tag när det var som mest snö och när jag satte igång ridningen igen så började hon bocka. Hon vill bara tillbaka till stallet hela tiden, vill inte alls. Så.. Tips & råd någon?