Har också Hashiomotos. Det är nog mitt minsta problem just nu dock. Vad har du för problem/symtom relaterat till detta? Jag fick liksom detta lite på köpet typ ”jaha suck och så har du Hashimotos”. Men alla läkare lämnade det typ bara pga fanns mer akuta/större problem att rodda i. Undrar dock lite om det ändå finns ngt samband liksom. Eller om det var en slump att det upptäcktes just nu.
Pm-a gärna om du orkar!
Jag skulle fräckt nog vilja påstå att du ska nog fokusera lite mer på din Hashimotos. Det ställer till det långt mkt mer än folk vet (ffa läkare). En bra början är att läsa på Sköldkörtelförbundets hemsida
https://skoldkortelforbundet.se/sjukdomar/
Jag skriver symptomen här i tråden, eftersom det är en vanlig sjukdom som dock är dold och kunskapen i vanlig offentlig vård är pinsamt dålig. Många lider nog av detta utan att veta att det är detta som är problemen, många får behandling för depression (som ej hjälper eftersom det ej är orsaken).
Jag har många diffusa symptom men mest påtagliga är "endast" dessa : enorm trötthet, viktpendling, humörsvängningar, nedstämdhet (skulle utan tvekan klassas som depression om jag sökte vård för det specifikt - vilket jag inte gör då det ej är primärorsaken och jag vill få behandling för min sköldkörtelsjukdom och inte för symptomen), hudbesvär, dimmig syn, hjärndimma, muskelsvaghet som försämras av träning, sömnbesvär, ångest, obefintlig stresströskel...
...för att ej tala om hur det påverkar min vardag genom kosthållningen som man bör hålla sig till (eller hitta en som passar en) då Hashimotos mer eller mindre uteslutande hänger ihop med känsligheter/ diffusa allergier mot bla gluten, stärkelse, kolhydrater, mjölkprotein, alkohol... ja praktiskt taget allt som är gott och ingår i ett socialt liv ihop med andra
Det är noll och ingen livskvalitet och det finns dagar då jag önskar att jag hellre fått diabetes. Inte för att det är en lättsam sjukdom, men för att det går att få gehör inom vården. Vill du har mer info så kontakta mig i PM