@Wille Skulle det gå att ta stöd av boendestödet om det blir så du ska testa en ny medicin framöver? Jag har aldrig hört talas om att någon fått nåt akut besvär så det kan du nog stryka(och även fråga läkaren om). Jag tänker att boendestödet kan vara med dig första gången du tar en ny medicin och stanna hos dig en stund tills du känner det går bra. Sen kan de även hälsa på dig/ringa för att höra hur det är lite oftare under den första veckan du tar medicinen. Ni kan också göra upp en handlingsplan med boendestöd + läkaren där det står inskrivet att inga sprutor ges eller blodprover tas. Det kan även stå hur boendestödet kan hjälpa dig om du skulle få ångest(bara för säkerhets skull, finns inget som säger att du faktiskt får det).
När jag testade mediciner så var mina biverkningar främst irriterande. Testade bl.a. Anafranil och den var väldigt effektiv men gjorde så att jag svettades kopiöst nästan hela tiden. Irriterande men absolut inte farligt, och då bytte vi bara. 2-3 dagar med ny medicin ger inte ett beroende så att det blir svårt sätta ut, så då hinner du ju få en liten uppfattning om hur en ny medicin funkar för dig.