Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

I min erfarenhet behövs alltid storlek Xfull i pannbandet på hästar som normalt har Full när det handlar om träns där nackstycke, käkrem och nosgrimma löper parallellt som i fallet av denna typ av rundsydda träns. Har samma erfarenhet vare sig det är vanligt träns eller kandartränsvarianten, på häst som normalt har mycket goda marginaler i pannbandet i vanlig storlek Full. Fint var det iallafall -mitt enda extra önskemål hade varit att nosgrimman dessutom var ställbar i nosdelen. Då hade det varit drömtränset!

De värsta är ju att de är så himla svårt att få tag på större. dett är ändå ett stort full så jag tror det får bli att lämna in hos sadelmakare och be henne göra öglorna längre helt enkelt

Kan du inte köpa ett svängt x-full? Det blir ju ännu större än ett x-full rakt. OS har ju det.:)

Jo jag har funderat på de med och ville beställa men jag hade velat haft pärlor men de gick inte få dom svängda ifrån os så jag tänkte jag skulle kolla på gbg horse show om jag hittar något fint:)

Va? Det har jag bestämt för mig att jag sett. Är du helt säker?

Annars kan väl din kontakt till tidigare tränsbyggen hjälpa dig? Hon kan ju verkligen fixa precis allt man vill ha!

Kom förresten att tänka på att om Döbert kunde fixa en rundsydd nosgrimma till mig med spännen uppe i nacken istället för på sidan som de alltid har annars, så måste ju OS kunna fixa ett svängt pannband med pärlor till dig (om de inte redan saluför det).

Kom förresten att tänka på att om Döbert kunde fixa en rundsydd nosgrimma till mig med spännen uppe i nacken istället för på sidan som de alltid har annars, så måste ju OS kunna fixa ett svängt pannband med pärlor till dig (om de inte redan saluför det).

OS har inga standardpannband med pärlor som är svängda. Men det går säkert att specialbeställa. Finns dock en tjej här på Buke som gär ursnygga svängda pannband med pärlor! Hon tillverkar själv från grunden och kan göra öglorna större och du kan själv bestämma hur svängt det ska vara:). jag ska beställa ett från henne men kan inte för mitt liv bestämma vilken färg jag vill ha å pärlorna:D!

Precis som du säger så har dom inte de svängda och när jag frågade om det gick att ordna sa dom att det inte gick så jag får nog testa något annat. pma gärna om vem de är som fixar själv:D

Dom gjorde svängda med pärlor förut, men de fick så mycket reklamationer tydligen, dethåller inte. De har bara raka, jag har ett sånt!

Jag har bara stl full på alla mina pannband, lite olika märken, några Döbert, ett par från Globus och såna 4-radiga swarovski från Charlies. Funkar fint. :) Särskilt Döbert pannbanden är rymliga, inga problem att få plats med tre remmar eller att det blir för kort. De finns även i xf. Vet dock inte om de har några med pärlor!

På rundsydda kandaret sitter ett xfull, och det var jättestort (så stort att jag försökte byta det men det fanns inte flera full) tills jag gjorde om öglorna (dvs jag sprättade upp sömmar så det blev mer ögla och mindre pannband sas). Det kommer från My One. Vet inte om de har några med pärlor, men de brukar ha med sig massa med bling iaf, så hittar du ett xf där lär det passa. Du behöver ju inte två öglor till träns. :)

Ta med dig måttbandet i fall du hittar något snyggt! :idea:

När ni ändå diskuterar träns måste jag passa på att lägga in en bild på mitt nya:love: Ska fota det på hästen så fort jag är frisk, men lägger upp detta så länge:D

Visst blev det :D Tack för tipset!

Såg nu att det visst blivit dubbla inlägg..

Centaur: Det är lite allt möjligt.. Men grunden är hööks nya rundsydda. Har dock bytt ut nackstycket på nosgrimman till ett från en islandshästnosgrimma med spänne i nacken. Sen sydde jag en rundsydd snokrem av en av remmarna som var över från den ursprungliga nosgrimman.
Nackpadden är från OS. Den ursprungliga var så konstig.

Pannbandet har jag gjort själv.

You're welcome! :D

Gick det bra att sy fast nackstycket? Vad gick kalaset på sammanlagt? Mitt gick på ca 1200.. lite mer än jag hade tänkt mig. :o

Är sjukt avis på pannbandet! :love:

Ja det gick jättebra:)

Tror mitt blev något liknande.. Men är ju ändå billigare än om man skulle ha ett färdigt rundsytt med alla spännen i nacken:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 337
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 009
· Visningar
67 825
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 800
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka