Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Jag har ju förresten haft (eller eg varit beridare på stuteriet som fött upp den) en Quite Easy-Stanford-häst kom jag på :D
Han vann sitt 3-årstest och blev sedan bästa hopphäst i finalen, kvalade till 4-årschampionatet på en månad och gick vidare till dag 2 men där visade sig orutinen och han var trött och hade ner två bommar = missade finalen.
Visades sedan på bruksprovet av proffs som 5-åring men var inte alls i form. Nu är han 9 år (:eek:) och glad valack :)

Så jag undrar vad din häst gör här på dressyr? :D

Ett par skärmdumpar på min 4-åring från igår. Passet gick mest skit men hade sina små ljusglimtar så jag slutar inte rida riktigt än...

image1_185146456.jpg

image2_185146476.jpg

image10_185146658.jpg

image12_185146704.jpg

image13_185146754.jpg

image14_185146791.jpg

image15_185146827.jpg

vad är det för mysigt täcke hästen har på bilden?
letar efter ett teddyfodrat fleece nämligen :)

KL
Blev fotograferade idag för en gång skull.. brukar ju mest smyga här inne och kolla på andras fina bilder :)
GMdressyr11jan2012049.jpg

GMdressyr11jan2012067-1.jpg

GMdressyr11jan20120501.jpg

Trillade ju av i höstas och fick en liten fraktur i ryggen så blev ett bra tag utan ridning. Såg det som ett ypperligt tillfälle att skaffa en medryttare med hoppinriktning så nu ska dressyrhästen debutera på hoppbanorna 1 m och 1,10 i år. Så nu är han mer hopp än dressyrhäst då jag insett att jag inte har nerver till att tävla :p
blandat040.jpg

Jättefin häst! :)

*kl*

Snart snart snart ska jag börja skritta min gamle häst igen :bump:

Tills dess tar vi en promenad eller två med ynglingen :D

403105_164699683633259_100002796869229_175581_1646839703_n.jpg

Jag har ju förresten haft (eller eg varit beridare på stuteriet som fött upp den) en Quite Easy-Stanford-häst kom jag på :D
Han vann sitt 3-årstest och blev sedan bästa hopphäst i finalen, kvalade till 4-årschampionatet på en månad och gick vidare till dag 2 men där visade sig orutinen och han var trött och hade ner två bommar = missade finalen.
Visades sedan på bruksprovet av proffs som 5-åring men var inte alls i form. Nu är han 9 år (:eek:) och glad valack :)

Så jag undrar vad din häst gör här på dressyr? :D

Tja jag ska ju rida dressyr på henne:D
Men blir det betäckning med hoppehingst får hon kanske flytta in på hopp ett tag:angel:

Hanterade henne en del som unghäst, då hon fortfarande ägdes av familjen P.

Har även ridit hennes bror en hel del, han är ju numera polishäst! Så du köper verkligen en häst med bra psyke :)

Hanterade henne en del som unghäst, då hon fortfarande ägdes av familjen P.

Har även ridit hennes bror en hel del, han är ju numera polishäst! Så du köper verkligen en häst med bra psyke :)

Jo jag har förstått det, ingen har ett ont ord att säga om henne:love:
Jag pmar dig så behöver vi inte gå för mkt OT.

KL

Har i princip inte skrivit något här men tänkte att det kanske är på tiden att jag gör det.. :)

Hittade lite bilder från min nyårspromenad med min lilla dressyrpålle (eller sportko som hon numera kallas ;))
(Ursäkta det fula grimskaftet, det är min syrra som har köpt det... :angel:)

456.jpg

462.jpg

KL, Oj oj oj så ringrostiga vi är. Tanten har gått väldigt sporadiskt mellan stallbyten,julfiranden och skidresor. Men nu vänder vi blad och sätter igång igen!

102_185521865.jpg

103_185523078.jpg

104_185523438.jpg

105_185526020.jpg

Och en bonusbild..

101_185526523.jpg

kl

va ledsen man blir när någon äntligen tar lite bilder på en och alla kort blev såhär suddiga:

DSC05944.jpg

men de är vi i alla fall haha

kl mitt stora troll idag
DSC_0163.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0172.jpg

DSC_0178.jpg

DSC_0179.jpg

DSC_0167.jpg

DSC_0188.jpg

Han var dock väldigt spänd idag då det rasade massa snö från ridhustaket.. men kan ju inte gå bra varje gång. Men hade detta passet varit för ett år sedan så hade jag tyckte att det gick huuur bra som helst ;)

vad glad man blir.. ser ut som det hade kunnat vara en väldigt fint bild iaf;)

haha ja de kändes så snopet att bli snuvad på fina bilder;)

Vilken supertrevlig häst du har och han har sådan massa! snyggt ländtäcke med:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 345
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 366
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 932
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka