Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

lewellyn;
Oj vad snö ni har, undrar om man kommer att få se så mycket här i år. Fast egentligen klagar jag inte så mycket, nu börjar det ju bli ljusare igen iaf :D

IronWill;
Åh vad söt hon är, även som naturlig och hårig :D

Haha, ja 30% av ponnyn består typ av hår just nu. :eek: Hon är faktiskt smal under pälsen som är TJOCK. Eller ja,
magen är ju stor vilket den ska vara men i övrigt är hon lite väl smal trots att hon får mat för ett fullblod.

pic_show_id32490350.html

inte alls grinsto :o har inga fina bilder på pållan :)

Senast ändrad:

en inackordering har shettisar hos mig. Den ena har tyvärr brytit griffelbenet och är rakad på ett ben.. Om vi nu snackar päls.. Det ser ut som ett pudelben intill ett hästben typ, bara en smal pinne medan de andra benen är liksom kraftiga :P Tänk va hår kan förändra en kropp! :P

Här kommer bilder på min lilla pålle handikappdressyr ägnar vi oss åt
val f. 06
4år gammal
32854450.jpg

från förra året
32855214.jpg

En kompis rider
32855215.jpg

32855217.jpg

Vilken söt! :) Tävlar ni nåt?

Sen tycker jag att jag känner igen stallet, är det det som ligger nästan vid Algustrum? Vid Porskärr eller vad det heter.

Nej vi tävlar inget än så länge, får se när det blir, vi är ganska efter i utbildningen, hästen började ridas som fyraåring och jag har saknat en sadel ett bra tag nu pga diverse omständigheter med beställning av en ny, min gamla blev stulen. Stallet är Barkestorp, smedby, står inte där längre utan bor numera i Mörbylånga, hästen bor i Risinge.

tack så mycket, javisst han är en riktig diamant. det bästa är att han är precis så snäll och klok som han ser ut att vara, inte många hästar som klarar av att bli handikapphästar vid 4 års ålder och då bara varit ridna ordentligt i bara 2 mån. kanske jag som är lite galen också och köper en knappt styrbar häst.

Senast ändrad:

detta var menat till zuzzi; ;)
är den också från lettland kanske? :)

Ickis; FIIN:love:

Virre; Helt underbart huvud :love:

Vilken fantastisk häst! Var har du hittat den, och vad är det för stam på en sådan pärla?

Verkligen jättefin din häst! Underbart med så fint psyke också:).

(Måste också säga att Barkestorp verkligen har förändrats! Stod där när jag gick på Ingelstorp 97-00.)

Vilken fantastisk häst! Var har du hittat den, och vad är det för stam på en sådan pärla?

Jag (eller inte jag utan en bekant) hittade honom i Bayern, Tyskland. Han är f. 2006 e.Calido's Boy (ej gdk hingst, kände dock att det kvittar på en valack) u. Lea e. Landadel. Han har även Ramiro i stamtavlan på farmors sida.

De gånger vi provat hoppa eller löshoppa honom har han varit rädd för bommarna (barrering?) men när han slappnat av har han visat god teknik, hans gångarter är dock bättre än hopptekniken.

Solvira: Ögonen avspeglar verkligen hans personlighet och jag kan inte vara mer nöjd med honom än jag är, han har samma psyke som min gamla dressyrhäst (hon blev 21 och gick St:Georges i sin ungdom, han är nu 6 och ganska outbildad för sin ålder)
Att han ser ut som en Welsh Mountain på 170 cm gör inte saken sämre.
Älskar hästen!

Fioriano; Ja det har ändrats mycket och nu är det verkligen förfallet, mögel i hela taket i sadelkammaren och dåliga hagar, ridbanan är verkligen värdelös osv. Lite synd om dem som försöker hyra ut boxar och blir motarbetade av den lata ägaren till gården.

Är det samma ägare som förut till Barkestorp?

Du får förresten kolla på årets ponnyakuten angående bomrädslan, finns en ponny med som har samma problem;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 345
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 338
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 913
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka