Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

kl

Här är äntligen lite bilder på min polle som syster tog idag. Inte världens bästa underlag då de är rätt knöligt under snön och vi har våra fel och briser och på en del av bidlerna rider jag lätt så det ser lite roligt ut men jag gillar min supersnälla bamse:D

IMG_4185.jpg

IMG_4204.jpg

IMG_4282.jpg

header.jpg

hfbsdfvb.jpg

detta var menat till zuzzi; ;)
är den också från lettland kanske? :)

Det är han inte, enligt uppgift ska han vara oldenburgarkorsning på något vänster men finns inga papper tyvärr, kan då vara från danmark eventuellt isåfall. Lite trist, lite udda typ av häst :D

Verkligen fina bilder på er!! Underbart när man kan vara ute i snön! Går det att få se en närmare bild på tränset? Vart är det köpt?

Jättefin!:love:
Va roligt med en till ölänning och dessutom ngn som bor i närheten!

Senast ändrad:

Var har du köpt det urfina tränset? Precis ett sånt jag vill ha fast svart!!

Efter många om och men har jag lyckats sparka igång datorn så jag kan svara.

Det är tyvärr inte så enkelt som så att det går att köpa i butik, utan det är mitt egna ihopplock av tre träns. varav nosgrimman krävde slakt av två nosgrimmor för att sy ihop dem på andra ställen ;) (nackstycke och nosremmen är från olika nosgrimmor - dock samma märke). Pannbandet har jag gjort själv och resten är ett fd aachenträns. Men jag fick mitt drömträns iaf, med alla spännen i nacken - även nosgrimmans! :d

Dock sägs det ju att allt klär en skönhet :love:
Charlie-och-Rea-051-400x600.jpg

Senast ändrad:

Kan inte jag också få vara med i ölandsklubben? Jag har ju hästen på Öland iaf ;)

Är det samma ägare som förut till Barkestorp?

Du får förresten kolla på årets ponnyakuten angående bomrädslan, finns en ponny med som har samma problem;).

Antar att ägaren är samma, det är ju å andra sidan inte ägaren som driver stallet utan en gammal klasskompis till mig från Ingelstorp hyr det och hon hyr sedan i sin tur ut stallplatser. Tyvärr gör ägarna det svårt för henne genom att inte underhålla byggnaderna eller gården överhuvudtaget och dessutom är ägarparet inte särskilt trevliga eller samarbetsvilliga. Det är synd att de är så för hon kämpar verkligen med att det ska vara ett bra och trevligt stall.
Nu står jag på Öland hos en annan gammal Ingelstorpare.

Tack så jätte mycket:D

Tränset är ifrån Glen Gordon och pannbandet är utbytt. Tränset är jag supernöjd med då det är väldigt tunna och fina sidostycken och nosgrimman går att putsa upp jätte glansig. pannbandet är dock uruselt då det tappat massor av pärlor!

Här kommer en bild där man ser det lite bättre

Trns.jpg

Blev ölänning i september 2011 så jag är inte riktigt van vid det än (var Kalmarit innan)... :)

Ok, ja då är det inte så konstigt att jag inte sett det innan. Reagerade när jag läste Mörby på din profil:D Också hitflyttade men hunnit bo här x antal år nu. Ska kika efter din pålle/er nästa gång jag far förbi.:)

Tack!
Har faktiskt inte reflekterat över det förens du sa det!
Har kollat igenom alla mina kort och det verkar som att manen längst fram samt pannluggen är något mörkare än resten. Skall kolla irl efter jobbet tänkte jag!;)

Senast ändrad:

Lägger in några bilder från promenaden idag, min fina polle är tyvärr halt, så vi väntar på att få åka till klinik och ta reda på vad det är som ställer till det åter en gång :(
417300_10150613503068278_606113277_10915018_1605396755_a.jpg
417616_10150613503358278_2084313673_n.jpg

429735_10150613503543278_606113277_10915020_2120555553_n.jpg

Va la synd då, jag som trodde att mitt drömträns fanns där någonstans..:( men det är främst en rundsydd remontnosgrimma jag är ute efter för ett ryndsytt med engelsk eller aachennosgrimma går ju att få tag på!

Sommarminne: Tack för tipset, det var jättefint!!

Ok, ja då är det inte så konstigt att jag inte sett det innan. Reagerade när jag läste Mörby på din profil:D Också hitflyttade men hunnit bo här x antal år nu. Ska kika efter din pålle/er nästa gång jag far förbi.:)

Gör du så, han bor i Risinge Dressyrstall, så kör du förbi där på dagen står han nog i hagen och spänner sig.:banana:

Senast ändrad:

Morr, idag hade pållen dragit ena framskon på sned så blev ingen ridning.
Fick istället prova täcke och det verkade han rätt nöjd med :p

Han_fick_byta_till_nya_tacket_idag.jpg

Gör du så, han bor i Risinge Dressyrstall, så kör du förbi där på dagen står han nog i hagen och spänner sig.:banana:

:D Ska kika!

Hoppas få skicka dit ngn av eller båda mina hönor på inridning när det är dags.

Ny bild på Grace OnTheRocks som står och spanar på den nya hästen.
401128_293205814062657_165988060117767_770663_1970092079_n.jpg

Första dagen i hagen och utstirrad av småtöserna.

409360_294552780594627_165988060117767_773287_1119662040_n.jpg

*knapplån*

red min häst en kort stund barbacka idag men han började runda ryggen och grymt/pipa och då vet jag att det är risk för att få lite ont.. :P
så jag släppte honom så han fick busa runt själv

32861974.jpg

32861975.jpg

32861978.jpg

32861977.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 345
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 337
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 910
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka