Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Vilken jättehärlig häst!!! Bjuder han alltid på sådan rund form?

Tack så jätte mycket!!! Och de där med formen är lite svårt att svara på. Han lägger sig gärna i en form och är gärna lite svår att påverka i de läget så jag har jobbat mycket med att försöka varriera och sen en ständig kamp med dom där lite långsama bakben. (som dock inte syns på bild;)) tycker faktiskt all skritt som har blivit nu har gjort mycket just för rundheten. Jag tycker jag har fått ett bättre sug i handen och en rundare känsla.
Måste säga att han är hemskt bussig och känns ofta fin:love:

Kl

Mina grabbar:

karmel10_147758905.jpg

Här finns även min gamle pensionär med. Hopphäst som har lyckats placera sig i lätt B dressyr.
dsc00786_147782263.jpg

Nya hästen. Jag har ingen bra bild på honom.
100media_imag041_180516449.jpg

Senast ändrad:

Hmm är det ett utetäcke? Det ser sådär typiskt glansigt innetäckeaktigt ut men så tänkte jag det har ju hals ??

Jag måste också fråga! Vad är det för underbara bruna saker du har på fötterna? :love:

Läcker skimmel! :b Påminner om Balagur tycker jag. Kan du skriva ut stammen? Vore intressant! Ser inte ut som någon holsteinare eller hannoveranare jag någonsin sett.

Gillar verkligen modellen, så kort och maffig men utan att vara grov.

Efter många om och men har jag lyckats sparka igång datorn så jag kan svara.

Det är tyvärr inte så enkelt som så att det går att köpa i butik, utan det är mitt egna ihopplock av tre träns. varav nosgrimman krävde slakt av två nosgrimmor för att sy ihop dem på andra ställen ;) (nackstycke och nosremmen är från olika nosgrimmor - dock samma märke). Pannbandet har jag gjort själv och resten är ett fd aachenträns. Men jag fick mitt drömträns iaf, med alla spännen i nacken - även nosgrimmans! :d

Dock sägs det ju att allt klär en skönhet :love:
Charlie-och-Rea-051-400x600.jpg

Jag kom på att jag ju faktiskt har ett rundsytt träns!
Så jag köpte nosgrimman som du har fast jag behöll originalnosdelen. Jag har islandshäst så den tjockleken på nosdelen passar oss utmärkt.
Mitt träns är svart och jag ska bara hitta ett snyggt pannband så visar jag bild sen. :D
Funderar på clincherpannbandet från Horze, vad tror ni om det?

Det är det här tränset fast med remont. Alla sidstycken är rundsydda och alla spännen är i nacken.

135664103_1.jpg

*kl*

ÄNTLIGEN en ridtur efter ett litet nätt uppehåll på 5 månader!!

419346_170896333013594_100002796869229_186004_1503433019_n.jpg

:love: Vad härligt! :bump:

Fru Boll och jag tog oss ut på en bockrunda i en av sommarhagarna. Det var tur att jag tog sadeln. :d

stella3-30.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 345
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 293
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 906
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka