Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

kl

Senaste på min donna!

Vi har haft lite ofrivillig vila och inte varit fullt igång sen i september.
Nu räknar jag oss som fullt igång men absolut inte i toppform. Muskler och kondition behöver bli betydligt bättre!
Dock är hon mycket trevligare att rida nu än innan, ffa i dressyren! Mer lyhörd och sammarbetsvillig :)

DSC_0379.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0423.jpg

Ursäkta uttrycket - men fy fan va läcker han är!! :love: :love:
Ingen möjlighet till kloning? :D

Ellinorthorslund: Var är gillaknappen när man behöver den? ;)

Åhh tack snälla ni :D

Jag hittade honom ute av en renslump. Rad annons utan bild, inte riden på ett år! Nu har jag haft honom i lite över ett år... Vi kämpar på med kondisen :)

Va kul, hur gammal är han? :) Stam? Kul med fler och nya bukefalister!
(Du ser uppe i högra hörnet på varje inlägg vem personen har skrivit till, förutom om man skriver till namnen specifikt i inlägget =). )

*KnappLån*
Lite nya bilder tagna på nyårsafton på mig och Forsythia. Snön lyser ännu med sin frånvaro!
400438_10150438174860951_717330950_8906093_1364436369_n.jpg

401643_10150438191380951_717330950_8906127_960734935_n.jpg

403709_10150438164685951_717330950_8906061_2123019308_n.jpg

ooops då. Här tar vi åt oss, haha. Tänkte det är ju svårt att se vem det är till.....
Får skylla på att jag är ny med detta....

Han är 9 år e:Rotspon ue: Rambo 910

Härliga bilder!!!!

Roligt med en Rotspon-avkomma! Jag har alltid gillat den hingsten :laugh: (har själv ett sto född -10 som har Rotspon som farfar :))
Välkommen hit!

Vilka härliga ridvägar! Kan tänka mig hur det ser ut på sommaren :laugh:

Åhh vad roligt!

Skulle gärna vilja se bilder :D
Jag visste ingenting just om honom innan jag vart spekulant på denna häst & kollade upp! Känns inte som om det finns överdrivet mycket avkommor efter honom i Sverige?

Åh kan du skicka häst o ridvägar till mig tack!;):love:

"Svarta Faran"
försöker impa på Lilla Grå
CSC_0492.jpg

Gullhöna

CSC_0490.jpg

Nä det finns nog inte så många, han var tillgänglig ett par år via Flyinge vet jag. Men nu tror jag inte att det är någon som tar in på honom. Men de som finns verkar vara naggande goda ;)

Jag har inte några nya bilder på min lilla, hon går på lösdrift några mil i från mig, men ett par gamla (ovisade i denna tråd) kan jag bjuda på :)

e.Rosevelt (e.Rotspon)-Ragazzo-Jaguar
April -11
215184_10150279589008113_668158112_7774535_1486295_n.jpg

Oktober -11
316299_10150349368868113_668158112_8281354_2099063680_n.jpg

Haha, vi har alla varit nya här :), minns fortfarande när man själv var ny och inte kunde så mkt :).

Fenestra: Tihi, tack :love: Älskar den gamla f.d. banvallen!
Härliga svarta faran ;-)!

Ellinor: Spännande stam! :)

Aida : vad vacker hon är!!

Senast ändrad:

Åh för tillfället önskar jag nästan att jag bodde kvar i Skåne! Här är det bara is överallt eftersom så fort det snöar går det över till regn och sen fryser det på. Suck. Kan kvitta för närvarande iofs eftersom jag har förkylningen från helvetet.

Funkar det att rida i Childericen igen, eller är det en ny:)?

KL

Jaha då var det nytt år vilket innebär att våra två svarta fröknar inte längre går under kategori unghäst längre.

Ena tjejen är nu ganska väl introducerad med mer skrammel i munnen och har tagit det hela med ro, ridkänslan är likvärdig som på träns och det måste väl ses som positivt. Hon är dessutom inne i en superfin period, härlig bjudning och en otrolig arbetsvilja. Jag vågar nästan tro att hennes valpighet börjar växa bort och att hon börjar bli vuxen och mer mogen mentalt för att ta sig an större uppgifter. Behöver jag säga att motivationen är på topp och att vi längtar efter att tävlingssäsongen drar igång?

flis2.jpg

bild.jpg

Ush, bara en massa is är värre än lera...
*Peppar peppar, ta i trä*. Hittills har den fungerar bra, varierat mellan Childericen och Prestigen. Nu har hon dessutom nyligen musklat sig ur Prestigen så får hoppas att det fortsätter att fungera. Håller tummarna :).

Smulan: oj vad åren går, är en stor tös du har nu! Lycka till på kommande tävlingarna!

Tack detsamma! Men det är nästan att man börjar få lite prestationsångest nu när hon är vuxen på riktigt! Fast samtidigt är det väldigt roligt, nu börjar det bli mer precis ridning vilket kräver mer av mig som ryttare då hon har lätt för det svåra och svårare för det lätta :crazy:. Men det största bekymret kvarstår dock, de förbaskade halterna.. vi är dock bra på att dansa omkring på stället eller agera stjärnkikare.. :angel:

Såg förresten din ljuvliga Fjärilsviol i en annan tråd, ser verkligen fram emot att följa er framöver, hon är ju dööösnygg! :love:

Hästen passade verkligen i de lindorna och det schabraket! :love:

Stella jobbar som vanligt superhårt.

boll_by_erehsidne-d4lgjzy.jpg

Nej roligare bilder än såhär lär det inte bli på länge. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 356
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 015
· Visningar
68 379
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
8 935
Senast: Fiorano
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka