Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Fio, Equilina, Jacko, Charlotte1975, SaraMara, Pommery, Daredevil, Raider_, Victovie, francis, dressyrteamet; Tusen tack för era jättehärliga kommentarer :love:

Victovie, ni är alltid lika fina du och din flicka! :d Och vilken underbar fölis du har! Den håller du hårt i va? :love:

Hihi! Nu har jag beställt tränsdelar. ;) Hoppas att det blir så bra som jag har tänkt. :)

+ Fenestra + aida + Raider_ + m85: Tack så mkt! :love:

m85: Tvärtom, det värmer lite extra :bow:

SnigelEffekt: Ja henne håller man hårt i :love: Ska bli så spännande att få rida henne när hon är 3!

IronWill: Haha, diggar hennes prickar på rumpan!

Pontevecchio: Ja den är underbar (och riktigt lång). Lång raksträcka att träna galoppsax i oändlighet, travskolor, passage, lååånga galoppserier (rekord bla 20 byten i varje :D) och att bara få sträcka ut i en stor ökad galopp utan begränsningar :love:

KL

Stillbilder ur dagens lilla film :p (ni vet, tager vad man haver)

82535_1326049567.jpg

98941_1326049564.jpg

99408_1326049566.jpg

Haha, ja man får göra det, bättre än ingenting ;). Ser trevligt ut!

Fenestra: Ja rosa läppar har hon, men häftigare är hennes stora fläck mellan ganascherna :D! När passet skulle göras letade hon som ritade efter en magfläck (utifrån att Fjärilsviol har så mkt vitt i övrigt). Konstaterades att det nog var magfläcken som råkat hamna där istället ;), haha.
281662_10150244201785951_717330950_7913527_7059202_n.jpg

Stolta modern Frida till båda mina fina guldklimpar - henne håller jag hårdast i <3.
Nu dräktig med Sir Donnerhall II
409071_10150443015665951_717330950_8931696_1297942013_n.jpg

Senast ändrad:

Åh vilken charmig fläck! Men lite tur ändå att den hamnade just där. ;) Målaren har ju uppenbarligen varit flitig på den lilla damen, vältecknat dessutom!

Vilken skillnad det är på Frida från hennes tävlingsdagar, men hon ser minst lika lycklig och nöjd ut nu, om än lurvig. :D

Tack :)
Det är en valack e: First Wish ue: Amiral, född 2008. Precis börjat dra igång igen efter vintervilan.

Vad kul med en First Wish avkomma, de jag sett har varit trevliga! Trådkapning kanske, men är det någon som vet om struppipningen tycks ha gått i arv? Hingsten kastrerades väl av den anledningen, och det vore ju intressant att veta om det är något som faktiskt har genererats till avkommorna? Oftast utvecklas väl det dock inte förrän vid 4-6 års ålder. Hur som är det en jätte fin kille du har där, vore kul att se film! :)

Ser fint ut! Snygg modell på häst, ska bli kul att följa! Men hur tusan kan du rida med luva, haha det hade gjort mig tokig! ;)

Ja, ska bli kul att se vad det blir för något av honom :)
Haha, jag är superförkyld så klädde på mig ordentligt och då blev det bara den jackan. Men jag märker inte luvan :p

Haha, kanske det ^^. Den lär tyvärr inte synas. Ja målaren har lagt en hel del tid på henne ;). Hon är så nöjd så med att vara mamma på heltid :D, stallets drottning.

*kl*

Lite bilder på min 07:a från ett av de (få) bra passen förra året. Tagna i juni.

IMG_3696.jpg

IMG_3693.jpg

IMG_3689.jpg

IMG_3688.jpg

IMG_3683.jpg

Bonusbild!
IMG_3698.jpg

Kul att lyckas få lite bilder ifrån det passet ialf, man längtar tillbaka till sommaren när man ser all den grönskan! Tråkigt att det bara blev få bra pass, vad var det som strulade? Såg svårt ut att få till en korrekt sits i den sadeln för dig.
Fin modell av häst, vad var det för stam på den? Mysig bonusbild :)

Aha så det är därifrån anlaget kommer! Visste att Frida hade bläs men hade inte en sån koll på att hon hade ,heter det sabinoanlag?
Läckert med den vita fläcken och som sagt tecken är en mkt trevlig bonus!

(Säger hon som har fyra hästar, snart fem, varav två har småstjärnor, en ngr hår och två är helt utan.)

Ja hon har nog det :), hennes mormor Gerbera hade själv speciella vita höga tecken på benen och hennes mors tecken var inte riktigt standard heller ^^. Kommer bli spännande att se de kommande fölen, om de blir "normala" som Forsythia eller speciella som Fjärilsviol.
Ja tecken är alltid en rolig bonus! Drar mer uppmärksamhet till sig av bara farten :)

Jag och fru Boll var ute på promenad i det fina vädret idag! :)

Hon fick ha sitt nya pannband på sig, som egentligen ska sitta på ett kandar.
Men det har hon ju inget och lär väl aldrig få heller. :p

better_days_by_erehsidne-d4lt3p0.jpg

winter_by_erehsidne-d4lt39s.jpg

winter_ii_by_erehsidne-d4lt3fl.jpg

winter_iii_by_erehsidne-d4lt3jo.jpg

os_bowband_by_erehsidne-d4lt31n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 359
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 017
· Visningar
68 470
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
9 114
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka