Tack så hemskt mycket!Tack @Victovie!
Åh vilka härliga bilder från sjön Fjärilsviol är fantastiskt fin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så hemskt mycket!Tack @Victovie!
Åh vilka härliga bilder från sjön Fjärilsviol är fantastiskt fin
Riktigt fula bilder men jag red en sväng idag. Är fjärde gången jag rider han sen jag köpte han (köpte han 24 maj) och har ingen sadel så jag rider tyvärr illa då jag inte känner mig bekväm med att rida barbacka. Ska iväg på sadelutprovning 27/7
Har nog missat att du skaffat ny häst vilken sötnos! Vad är det för något? Har du kvar din travare också?
Fina ni är!
Jag och min lilla häst nu i veckan. Jag kämpar så mycket med min sits, vad svårt det är! , de tre nedersta bilderna är i hoppsadel. Jag får ofta kommentaren att jag ska komma ner mer i sadeln, sätta mig lite tyngre, höja händerna.
Tävlade igår, hade lite otur att just när jag red mitt program skulle en lastare lasta om hösilagebalar precis vid kortsidan så hästen blev naturligtvis rädd och spänd, resultatet blev ju därefter. Men programmet efter gick lite bättre då det störningsmomentet var borta. Fortfarande var hon något rädd för kortsidan men hon lyssnade ändå tycker jag.
Tack!Fina ni är!
Blir det inte lättare att jobba m sitsen om du länger lädren i dressyrsadeln?
Det kanske hänger ihop allt?Tack!
Nej, det skulle man kunna tro men jag upplever att det då blir ännu värre. Jag behöver kunna böja knäna eller vad jag säga för att komma åt hästen. Hon är väldigt rund i kroppen så är lädren för långa upplever jag att mina underskänklar står ut mer. Jag tror dock inte den här sadeln främjar min sits, men det är den hittills som legat bäst på hästen så därför får det bli den tillsvidare
Men när jag tittar på bilderna en gång till så jo, jag ska länga ett hål i alla fall, de ser för korta ut.
Alltså jag har jobbat med sitsen i över 20 år, med lite pauser emellanåt . En sak har jag i alla fall lyckats med, och det är att jag numera sitter hyffsat mitt över hästen. Innan fick jag ofta kommentaren att jag satt på hästens högra sida. Så något har blivit bättre i alla fall.Det kanske hänger ihop allt?
Dvs eftersom sitsen inte är stark nog så kompenserar du på fel ställen vilket leder till spänningar som gör att du inte kommer ner i sadeln?
Det kommer nog kännas värre under tiden du jobbar m sitsen, annat vore ju konstigt
Iaf jag vill inte driva så mkt med underskänkel utan den mest "hänger där". Tänker överlag att hela benen behöver hänga rätt avspända och inte klämma, och så rider man med säte och lätta hjälper.
Om man håller om mkt med benen brukar det bli svårt att komma ner i sadeln eftersom du skjuter upp dig själv.
En tanke bara eftersom du skrev att du ville jobba m sitsen