Bildtråden på dressyrhästarna, del X

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare sweep
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 819
  • Visningar Visningar 175 834
Så här rolig är min häst att rida varje dag just nu. Har nyligen börjat rida för en ny tränare som passar oss båda väldigt bra och nu i helgen startar vi vårt första test i elementary (online pga av lockdown och ele motsvarar typ LA). Ser fram emot våren och sommaren och hoppas vi kan komma ut lite mer på tävlingsbanorna senare i år.
IMG_20210322_113308_584.jpg

CB570ADD-12E7-4D16-87CF-047D02EBBC71.webp

Tog ut min babyklump (v.31 på bilden, 33 nu) på en tur med räserponnyn, även i helgen när jag kunde rida ett helt pass! Tyngdpunkten känns konstig och i galoppen pendlar benen märkligt om jag inte aktivt håller dem intill men annars går det fortfarande utmärkt att rida!

Visa bifogad fil 72621
Tog ut min babyklump (v.31 på bilden, 33 nu) på en tur med räserponnyn, även i helgen när jag kunde rida ett helt pass! Tyngdpunkten känns konstig och i galoppen pendlar benen märkligt om jag inte aktivt håller dem intill men annars går det fortfarande utmärkt att rida!
Bara att köra på om det känns bra ❤️👍. Jag red fram till vecka 38 :). Funkade kanon med det mesta, men galoppen kändes bättre än traven.

Vi tränade i torsdags. 😊 Hästen är fin som vanligt, det är mig det är arbete med. Men när jag kommer på plats så är han en dröm och lättar så. 😍 Lite mer arbete så kommer vi nog orka bära oss ordentligt!
Min sambo är en ovan hästfotograf så därför är de flesta synliga bilder på oss på stort avstånd. 😁
IMG_20210708_204815vf76802.webp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under åtta år har veterinär Rasmus Westgren haft ansvar för både hopp- och dressyrhästarna i det svenska landslaget. Men i en ny...
Svar
0
· Visningar
48
Senast: Gunnar
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 891
Senast: Lyan
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
451
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka