Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Van Remo, Hur lång är du respektive hur hög är din fina häst? Jag som är yttepytteliten och fortfarande rider ponny som vuxen är förvisso van vid att vara liten bredvid "stora" hästar, men han ser verkligen stor ut på bilderna. Och fin. :love:

Åh jag tycker fortfarande att hon är den finaste ponny jag någonsin sett, och hela historien! <3 Kan du inte göra en uppdatering om Stormen tråd så att vi fans ;) får veta allt om vad som händer och sker? ;)

Lite bilder av halvskruttig kvalitet från idag och förra veckan. Vi lekte lite westernekipage idag.:p Synd att min mamma inte kan hantera en riktig kamera så bra, skulle vara kul med skarpa fina foton.

travar.jpg

western.jpg

western_.jpg

galoppwestern.jpg

Nu när dressyrsadeln har kommit fram så får vi kanske flytta in i den här tråden?
Treåring e. Bellagio som ska bli dressyrhäst när han blir stor och idag tog vi ett stort kliv ditåt när den vettiga sadeln åkte fram istället för den platta stjärtlappen till sadel som hopphästar går med :angel: med sadeln följde ett större rörelsemönster vilket gav piloten lite problem som fick klänga sig fast för glatta livet :o det är inte som att rida ponny direkt... :p

Tyvärr kan inte kameran hantera skymning så lägger in några bilder där det är lite finare väder :)

Nu när dressyrsadeln har kommit fram så får vi kanske flytta in i den här tråden?
Treåring e. Bellagio som ska bli dressyrhäst när han blir stor och idag tog vi ett stort kliv ditåt när den vettiga sadeln åkte fram istället för den platta stjärtlappen till sadel som hopphästar går med :angel: med sadeln följde ett större rörelsemönster vilket gav piloten lite problem som fick klänga sig fast för glatta livet :o det är inte som att rida ponny direkt... :p

Tyvärr kan inte kameran hantera skymning så lägger in några bilder där det är lite finare väder :)

Han är verkligen fin ^^

Meh!

Om vi fotar varandra då?? Det borde ju kunna funka :-). Jag har ju knappt några ridbilder alls pga brist på fotograf :-)

/L

Lite bilder av halvskruttig kvalitet från idag och förra veckan. Vi lekte lite westernekipage idag.:p Synd att min mamma inte kan hantera en riktig kamera så bra, skulle vara kul med skarpa fina foton.

travar.jpg

western.jpg

western_.jpg

galoppwestern.jpg

Lite från idag.
Var inget strålande pass men så är det ju, det går inte super jämt.
Hon är lite svår nu, är rädd om munnen och då framförallt i högersidan så man får vara väldigt försiktig -det kan bli en tvärnit där hon kastar och slänger med huvudet om man inte passar sig. Hon blir kort och hög (spänd) och "av och på" eftersom hon kryper undan.
Det är svårt för hon är väldigt känslig i munnen redan innan och nu när det är ännu mer så blir det riktigt svårt att få till det. Lägg till lite extra energi nu när det börjar bli kallt med....
Hon är kollad i munnen, och då avlägsnades en vass tandflis som satt inkilad vid en tand på högersidan, så jag tror att det är nåt som sitter i -att hon är rädd att det ska göra ont.
Hursomhelst, såhär kan det se ut en vanlig dag när det inte flyter på lika lätt som det brukar :p

dsc_0011_5633a5bb2a6b22476f850c4f.jpg

dsc_0212_5633a5bcddf2b308bed3fbbd.jpg

dsc_0524_5633a5bee087c36e9f931d3f.jpg

dsc_0567_5633a5c49606ee164608a864.jpg

dsc_0665_5633a5c92a6b224702cddaf1.jpg

dsc_0801_5633a5b9e087c36e9f931d3c.jpg

Lite från idag.
Var inget strålande pass men så är det ju, det går inte super jämt.
Hon är lite svår nu, är rädd om munnen och då framförallt i högersidan så man får vara väldigt försiktig -det kan bli en tvärnit där hon kastar och slänger med huvudet om man inte passar sig. Hon blir kort och hög (spänd) och "av och på" eftersom hon kryper undan.
Det är svårt för hon är väldigt känslig i munnen redan innan och nu när det är ännu mer så blir det riktigt svårt att få till det. Lägg till lite extra energi nu när det börjar bli kallt med....
Hon är kollad i munnen, och då avlägsnades en vass tandflis som satt inkilad vid en tand på högersidan, så jag tror att det är nåt som sitter i -att hon är rädd att det ska göra ont.
Hursomhelst, såhär kan det se ut en vanlig dag när det inte flyter på lika lätt som det brukar :p

dsc_0011_5633a5bb2a6b22476f850c4f.jpg

dsc_0212_5633a5bcddf2b308bed3fbbd.jpg

dsc_0524_5633a5bee087c36e9f931d3f.jpg

dsc_0567_5633a5c49606ee164608a864.jpg

dsc_0665_5633a5c92a6b224702cddaf1.jpg

dsc_0801_5633a5b9e087c36e9f931d3c.jpg

Är de möjligt att kolla henne i munnen själv? Vi gjorde lite samma på F och efter nå dar hade de fastnat en vass hösilageflis (eller var de lusern kanske) där rakt ner i tandköttet aj aj! Bara en tanke :) :)

Är de möjligt att kolla henne i munnen själv? Vi gjorde lite samma på F och efter nå dar hade de fastnat en vass hösilageflis (eller var de lusern kanske) där rakt ner i tandköttet aj aj! Bara en tanke :) :)

Ja, jag kan såklart titta igen -men det var pga detta "överkänsliga" som vi hade tandkoll för en vecka sedan och då hittade de ju en tandflis som plockades ut så jag tror det hänger ihop med den.

Ja, jag kan såklart titta igen -men det var pga detta "överkänsliga" som vi hade tandkoll för en vecka sedan och då hittade de ju en tandflis som plockades ut så jag tror det hänger ihop med den.

Det är inte omöjligt! Ponnyhästen hade en ful mun när han kom till Sverige och efter att den var fixad tog det månader innan han tyckte ett bett var okej. Han går fortfarande bäst på hack och det är ändå ca ett år sen det fixades :) men han ska till tandläkaren på måndag igen

Ah förstår tänkte bara så de inte hade fastnat nåt efter flisen så som det blev för F :) Men är hon som innan så är det säkert inget :) Men du vet har man själv vart med om nåt en gång så ser man de överallt sen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 593
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 695
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar