Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oooh så fin!!Nu räkas väl min 4åring till dressyrhästarna med knoppar i håret o allt . Får hjälp med ridningen sen jag skadat foten så jag får passa på att fota lite. Vädret var kanon för just fotografering idag. Det var längesedan jag fick knoppa men dom blev rätt ok ändå
Har han varit skadad igen?
Allt jag har att bjuda på för tillfället men idag passade vi på att utnyttja att det var +13 grader och sol (trots att det är 2 november!) och joggade ute i paddocken. I slutet av veckan är det dags att sitta upp och testrida igen, så får vi se.. Men det kryper lite i mig nu -har bara ridit ~5 gånger sedan början av september
Har han varit skadad igen?
@sweep
Nej vad tråkigt, vad är det som hänt din häst ?
@sweep jag håller tummarna!
Men vad sjutton...Kort sagt: "nånting" hände under ett ridpass i början av september och han gick från att vara som vanligt till att bli helt oridbar på en sekund, verkligen som att vända på en hand. Veterinär trodde på en rejäl sträckning i ryggen och han har behandlats utifrån det. Efter 4v med promenader och longering/tömkörning testred jag men han var inte bra då så vi har kört en sån omgång till + massage och laserbehandling. På torsdag är det dags att sitta upp igen och vi hoppas på en klar förbättring. Han går helt obehindrat på lina och i hagen, men får bekymmer när man rider. Lika spännande som vanligt
Han har busat i hagen troligen och vridit/vrickat hela vänster framben. Halt i knäled, kotled och hovled.
Jag får hoppas att veterinären säger att vi kan testa vila hela vintern men han är ju ändå 22...
Men vad sjutton...
Jag hoppas att det känns bättre nu då.
Det känns som att ni haft ert redan och inte behöver ha mer grus i maskineriet.
Vet trodde inte att det kunde ha med gamla skadan att göra på nått sätt?