Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu räkas väl min 4åring till dressyrhästarna med knoppar i håret o allt:p . Får hjälp med ridningen sen jag skadat foten så jag får passa på att fota lite. Vädret var kanon för just fotografering idag. Det var längesedan jag fick knoppa men dom blev rätt ok ändå:)

DSC_0467-1_zpsnifxdg0_edit_1414952098791_zpstavdtfm6.jpg

Nu räkas väl min 4åring till dressyrhästarna med knoppar i håret o allt:p . Får hjälp med ridningen sen jag skadat foten så jag får passa på att fota lite. Vädret var kanon för just fotografering idag. Det var längesedan jag fick knoppa men dom blev rätt ok ändå:)

DSC_0467-1_zpsnifxdg0_edit_1414952098791_zpstavdtfm6.jpg
Oooh så fin!! :love:

• Gilla
Reactions: TBT
10522724_10153442680860400_3853261351892212104_n.jpg

Allt jag har att bjuda på för tillfället :p men idag passade vi på att utnyttja att det var +13 grader och sol (trots att det är 2 november!) och joggade ute i paddocken. I slutet av veckan är det dags att sitta upp och testrida igen, så får vi se.. Men det kryper lite i mig nu -har bara ridit ~5 gånger sedan början av september :nailbiting:
Har han varit skadad igen?

I väntan på bättre tider (eller åtminstone träningen på onsdag) såg jag och Z ut så här igår när vi joggade lite. Fruktansvärt omatchade med hoppskydden på tom. Men det bjuder vi på. Långöra tyckte inte att det var så roligt att vänta på att jag skulle fota eländet...

IMG_6315.JPG

Har han varit skadad igen?

Kort sagt: "nånting" hände under ett ridpass i början av september och han gick från att vara som vanligt till att bli helt oridbar på en sekund, verkligen som att vända på en hand. Veterinär trodde på en rejäl sträckning i ryggen och han har behandlats utifrån det. Efter 4v med promenader och longering/tömkörning testred jag men han var inte bra då så vi har kört en sån omgång till + massage och laserbehandling. På torsdag är det dags att sitta upp igen och vi hoppas på en klar förbättring. Han går helt obehindrat på lina och i hagen, men får bekymmer när man rider. Lika spännande som vanligt ;)

Kort sagt: "nånting" hände under ett ridpass i början av september och han gick från att vara som vanligt till att bli helt oridbar på en sekund, verkligen som att vända på en hand. Veterinär trodde på en rejäl sträckning i ryggen och han har behandlats utifrån det. Efter 4v med promenader och longering/tömkörning testred jag men han var inte bra då så vi har kört en sån omgång till + massage och laserbehandling. På torsdag är det dags att sitta upp igen och vi hoppas på en klar förbättring. Han går helt obehindrat på lina och i hagen, men får bekymmer när man rider. Lika spännande som vanligt ;)
Men vad sjutton...
Jag hoppas att det känns bättre nu då.
Det känns som att ni haft ert redan och inte behöver ha mer grus i maskineriet.
Vet trodde inte att det kunde ha med gamla skadan att göra på nått sätt?

Han har busat i hagen troligen och vridit/vrickat hela vänster framben. Halt i knäled, kotled och hovled.
Jag får hoppas att veterinären säger att vi kan testa vila hela vintern men han är ju ändå 22...

Vad tråkigt att han inte verkar vilja bli bra.
Klart han kan vila hela vintern om det inte finns 'mer' problem än inflammationer men han kanske inte kommer att kunna komma tillbaka till där han var innan skadan.
Jag håller tummarna för både dig och Mooi.

Men vad sjutton...
Jag hoppas att det känns bättre nu då.
Det känns som att ni haft ert redan och inte behöver ha mer grus i maskineriet.
Vet trodde inte att det kunde ha med gamla skadan att göra på nått sätt?

Ja jag hoppas också vi ska kunna starta upp igen snart. Så trist att inte kunna jobba på framåt...
Han kan liksom aldrig lyckas med nåt "normalt" utan så fort det är nåt så är det alltid något knasigt, och som tar lång tid :meh::mad:

Nej, detta har inte med den skadan att göra .
Vi får väl se, men jag hoppas att han är så pass bra nu så jag kan fortsätta med lätt jobb uppsuttet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 593
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 695
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol