Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
10_545f82db9606ee5c74cffe89.jpg

s6_545f89c49606ee63ae0ddcdb.jpg

Mina idag.

Ett par bilder från förra helgens träning

jag kämpar som ett djur för att kunna sitta i traven så om någon har några bra tips är jag tacksam:bow:

Inga andra tips än att fortsätta kämpa. Jag brukar tänka att jag ska trycka mig neråt med hjälp av magmusklerna men det glömmer jag rätt fort :P

Inga andra tips än att fortsätta kämpa. Jag brukar tänka att jag ska trycka mig neråt med hjälp av magmusklerna men det glömmer jag rätt fort :P

Att tänka att man ska "trycka sig ner" får bara motsatt effekt, tycker jag. Då spänner man sig bara = studsar. Jag tycker att det är mycket bättre att tänka att man måste tillåta sig att gunga med hästen. Man kan inte sitta stilla på något som rör sig, utan man måste tillåta sig själv att följa med både upp och ner. Då slappnar man av och gungar med istället. Funkade för mig i alla fall! :)

Att tänka att man ska "trycka sig ner" får bara motsatt effekt, tycker jag. Då spänner man sig bara = studsar. Jag tycker att det är mycket bättre att tänka att man måste tillåta sig att gunga med hästen. Man kan inte sitta stilla på något som rör sig, utan man måste tillåta sig själv att följa med både upp och ner. Då slappnar man av och gungar med istället. Funkade för mig i alla fall! :)

Jag tror att det för mig handlar om att jag får en bättre sits när jag liksom trycker naveln mot ryggraden (som när man gör pilates). Bäckenet vinklar sig bakåt och då sätter man sig mer på rumpan än på blygdbenet.

Jag kommer inte ihåg vem som skrev det, men jag fick tipset här att bara rida. Följa med i rörelsen framåt. Det har hjälpt mig otroligt mycket!

Jag upplever precis som dig! Min är ingen storgångare men fruktansvärt svår att sitta på. Min tränare sa åt mig en gång "du får lov att skumpa, men bara om du skumpar i takt!"
Efter det släppte jag all prestige i att jag skumpade och så släppte alla spänningar. Då vart det plätt lätt att sitta ner sen ;)

Får presentera min andra häst (eller blir det tredje? Treåringen har redan synts här) också. 7-årigt sto efter Black Coffee, efter stoet som jag tävlar mycket. Haft ett föl (3-åringen) och tävlar 110-hoppning, fälttävlan och LA-dressyr med placeringar. Till nästa år ska vi göra en lite mer seriös dressyrstatsning :bump:

Söt som socker, superamibitiös, ursnäll och en häst som alla kan rida på, en sådan om man säljer en i veckan av ;) Dock inte till salu :devil:
1531648_306504872884421_9184850271466429765_n.jpg

Har tyvärr inte bättre bilder än såhär.
En duktig kille som har kämpat på bra med galoppombyte igår.
Har ju som sagt inte ridit honom sedan i september och nu känns han inte alls lika liksidig som han var tidigare. Men vi jobbar på det och han känns för övrigt väldigt fin att rida! :)
1908101_10152347269951150_8496308592709093970_n.jpg

När man nästan ser lika stor på chefens Lusitanohingst på över 160 cm som man gör på sin C-ponny. :up:

021de7fd-10c6-4528-a2b0-ed651846df3f_zps7d76635e.jpg~original

Glad trollunge med leriga ben!
d873c3dc-92a9-4027-8a90-356732b7f7e4_zps7a1f1a0a.jpg
Härligt att hon nådde upp till c ponny höjd åtminstone :). Har för mig att du trodde hon skulle bli väldigt liten när hon var föl :)?

Jag upplever precis som dig! Min är ingen storgångare men fruktansvärt svår att sitta på. Min tränare sa åt mig en gång "du får lov att skumpa, men bara om du skumpar i takt!"
Efter det släppte jag all prestige i att jag skumpade och så släppte alla spänningar. Då vart det plätt lätt att sitta ner sen ;)

Hittade ett litet bildbevis på det hela, usch det är ju nästan pinsamt ;)

(om bilden inte fungerar: http://instagram.com/p/vgBOOCxJVv/

Den nedre bilden är långt från föredömlig men skillnaden är enorm i varje fall. Har skaffat mig en dum olat att titta på öronen på henne men den har i och för sig räddat min näsa många gånger... Fuxmärrar :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 595
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 702
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar