Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga andra tips än att fortsätta kämpa. Jag brukar tänka att jag ska trycka mig neråt med hjälp av magmusklerna men det glömmer jag rätt fort :P
Att tänka att man ska "trycka sig ner" får bara motsatt effekt, tycker jag. Då spänner man sig bara = studsar. Jag tycker att det är mycket bättre att tänka att man måste tillåta sig att gunga med hästen. Man kan inte sitta stilla på något som rör sig, utan man måste tillåta sig själv att följa med både upp och ner. Då slappnar man av och gungar med istället. Funkade för mig i alla fall!
Att tänka att man ska "trycka sig ner" får bara motsatt effekt, tycker jag. Då spänner man sig bara = studsar. Jag tycker att det är mycket bättre att tänka att man måste tillåta sig att gunga med hästen. Man kan inte sitta stilla på något som rör sig, utan man måste tillåta sig själv att följa med både upp och ner. Då slappnar man av och gungar med istället. Funkade för mig i alla fall!
Det var ju synd. Jag sitter här och håller på att bli tokig när jag kollar annonser på hästnet. Varför kan det inte bara stå en ny häst i den tomma boxen? Jag hatar att leta häst.Dock inte till salu
Härligt att hon nådde upp till c ponny höjd åtminstone . Har för mig att du trodde hon skulle bli väldigt liten när hon var föl ?När man nästan ser lika stor på chefens Lusitanohingst på över 160 cm som man gör på sin C-ponny.
Glad trollunge med leriga ben!
@Springsteen Vilka fantastiskt fina filmer på bedårande hästar!!
Jag upplever precis som dig! Min är ingen storgångare men fruktansvärt svår att sitta på. Min tränare sa åt mig en gång "du får lov att skumpa, men bara om du skumpar i takt!"
Efter det släppte jag all prestige i att jag skumpade och så släppte alla spänningar. Då vart det plätt lätt att sitta ner sen