Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Catrool och @Toxid ni är tramsigt snygga på era bilder, så här ser jag ut på bild:D:p.
10500579_10204242257688523_8549532306034048980_n.jpg

10368386_10204260204137173_7971669111266240098_n.jpg
Men ska du säga, speciellt nedersta är hur härlig som helst:love:

10468220_10152331790236315_8367254075494215605_o.jpg

Hade nytt besök hos veterinären idag. Hovleden fick en ny behandling och så ska jag longera om 4 veckor och se hur han ser ut då. Men veterinären verkade ganska positiv så det var ju bra för det var inte jag. Och tyckte att han ser mycket bra ut för sin ålder

(och imorgon ska jag ut och rida på min nya vän )

Alltså när jag önskade snö igår kanske jag formulerade mig lite dåligt, jag menade inte 1 plussgrad och snöblandat regn på snedden som jag och hunden möttes av i morse! :wtf: Be careful what you wish for! :cool:

Här är det snö idag! Tog denna bilden innan jag gick in i ridhuset för dagens pass, Jolie blängde på mig och undrade varför jag i hela friden inte bara öppnade dörren, ska vi stå HÄR i SNÖN länge till eller?

1546356_10152858329545948_3479915244262713902_n.jpg

Det störda är att sådana bilder är det som får mig att sakna hästeriet mest! :D :p

/mvh en som ridit cirka tre gånger på ett år

Från förra helgen... Inte illa i November :)
24811_1415464578.jpg

98798_1415464584.jpg

...Och från idag.
Tredje gången jag är uppe på honom nu. Riden totalt 5-6 gånger sedan början av september. De två första gångerna skrittade han på jättebra men ville inte gå över i trav utan det tog mer än ett varv med övertalning innan han bytte gångart -dock bjöd han på mycket bättre i traven nu när han väl tog den, och efter den första jobbiga övergången gick det bra och han gjorde skritt-travövergångar utan bekymmer, han var mer pigg och ville fram.
Idag däremot så tog han traven direkt -men ångrade sig sedan efter en halv långsida och bröt av. Sedan var han mer ovillig överhuvudtaget och gjorde rätt många försök att bryta av och ville inte upp i trav igen utan tjurade ihop, men med övertalning så travade han på sen. Känns sådär.
96284_1415464564.jpg

49400_1415464558.jpg

Senast ändrad av en moderator:
@mooi Alltså jag tycker det låter som om det är hovlederna/ligamenten som spökar igen:(. Gjordes det en MR på honom förra vändan? Går det inte att tjata till sig en ny?

@mooi Alltså jag tycker det låter som om det är hovlederna/ligamenten som spökar igen:(. Gjordes det en MR på honom förra vändan? Går det inte att tjata till sig en ny?

MR gjordes förra året, när skadan hittades. Sen är inte det gjort -och han är ohalt.
Jag själv tror att det är höger bakknä och det har jag pratat med veterinären om så det är det vi ska kika närmare på nästa gång vi åker in.

Började skriva, men äh, jag orkar verkligen inte formulera och dra igenom alla mina funderingar, observationer och överanalyser (skulle bli en roman), men jag är rätt säker på att det är höger bakknä som är boven i detta dramat ( ;) )

@mooi Visst kan det vara ett bakknä nu. När Juno, mest troligt, var primärhalt av sin hovled bak så spökade även bakknäna. Sen vet jag iofs inte om bakknäna strulade för att han har så sladdriga patellaleder. Det är så himla kul med hästar som inte funkar, det är ju sååå enkelt att räkna ut varför...:p.

MR gjordes förra året, när skadan hittades. Sen är inte det gjort -och han är ohalt.
Jag själv tror att det är höger bakknä och det har jag pratat med veterinären om så det är det vi ska kika närmare på nästa gång vi åker in.

Började skriva, men äh, jag orkar verkligen inte formulera och dra igenom alla mina funderingar, observationer och överanalyser (skulle bli en roman), men jag är rätt säker på att det är höger bakknä som är boven i detta dramat ( ;) )
Jag Hoppas verkligen att det reder ut sig för er snart.
Men min erfarenhet är 'lägga i broms - framknä' och 'springa ifrån - bakknä' men det kan ju vara väldigt individuellt och olika för olika skador.

Min kuse trampade loss en benbit på strålbenet på en terrängträning i april men där var hon som vanligt förutom helt vanlig hälta. Ett års konvalescens, sen får vi se.
Kul med häst. 

@mooi Visst kan det vara ett bakknä nu. När Juno, mest troligt, var primärhalt av sin hovled bak så spökade även bakknäna. Sen vet jag iofs inte om bakknäna strulade för att han har så sladdriga patellaleder. Det är så himla kul med hästar som inte funkar, det är ju sååå enkelt att räkna ut varför...:p.

Visst är det roligt? :p ;)
Calle har också varit sladdrig i patellan och vänster har liksom stabiliserat sig när han blivit äldre och mer riden men inte höger, den har inte hängt med, så jag tror att man kan få behöva hjälpa till lite med den.

Här är det snö idag! Tog denna bilden innan jag gick in i ridhuset för dagens pass, Jolie blängde på mig och undrade varför jag i hela friden inte bara öppnade dörren, ska vi stå HÄR i SNÖN länge till eller?

1546356_10152858329545948_3479915244262713902_n.jpg

snö :( usch, den får hålla sig borta ett tag till tycker jag! hovis va nyss här o jag valde bort snösulor denna skoning så nu ska det inte snöas i landet tycker jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 702
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈