Bildtråd nr 8!

@Idas men vad söt du är!

-
Senaste tillskottet på tant innan hon skulle ut o utforska fik i sthlm.
10724055_1497220320531055_1037722441_a.jpg

Jag var o hälsade på mitt andra jobb idag, som jag inte jobbar på längre för att säsongen tog slut och jag inte hinner jobba mer än på mitt "riktiga" jobb... :cry:

Fick gosa med Känge (som är på min profilbild också och som visats upp här i tråden förut)
1016941_10152436445509562_2586881576732893350_n.jpg

Försökte gosa med fåret Alice men fick inte för alpackan Adina som skulle äta upp mitt hår, min halskragegrej, plastplupparna på dragkedjorna på jackan, ärmarna och mina fingrar... :love:
10704072_10152436445574562_2893509694641628885_n.jpg

Adinas lillebror Bosse var lite mindre attacklysten och ville mest pussas lite
10672209_10152436445849562_7431586921277293247_n.jpg

Jag saknar mina djur! :cry::love::cry:

Ett stycke extra pimpad merch-försäljare kommer lastat! (Från starten av Rullsvenskan och min ligas vinst!)

10530838_10152848636958586_3314650402756155019_n.jpg

Det är lite synd för en kan inte riktigt se mina superglittriga och blå ögonbryn. Men ni får föreställa er!
Men fan vad du är fin!

@Stalone Hur går träningarna? Hur kul är det? Hur läskigt är det? Hur cool känner du dig?

Mvh
groupien :D

Det går faktiskt framåt! Jag börjar få koll på mer och mer saker. Det är ju skitsvårt verkligen, särskilt då jag aldrig stått på skates innan första träningen :angel: men alla i gruppen och tränarna är så inspirerande, stöttande och peppande så jag känner att det ändå finns massvis av utrymme att utvecklas på! Det är verkligen det roligaste jag har gjort i hela mitt liv. Jag kan ha världens pissigaste dag med dödsPMS och kommer från träningen alldeles lycklig och pepp på livet igen (trodde ingenting hjälpte såhär bra mot PMS :D :p ) Men ja, det är också läskigt ibland. Men en kommer över det! Jag tyckte det var läskigt att hoppa först, men har börjat vänja mig. Nu har vi börjat med tacklingar :D:D:D Det är så jäkla skoj! Känner mig på riktigt supercool (för första gången :angel::p). Plus att jag älskar en sport som bara samlar massa stenhårda, coola och superfina feministbrudar. Kan inte tänka mig något bättre :love:

(Börjaaaaa i Madrids liga då!)

@Stalone Ähmen alltså fan vad fantastiskt och fy fan vad avundsjuk jag blir!! Det låter så jävla grymt, få hänga med massa coola feminister och utöva världens grymmaste sport!

Jag har faktiskt kommit fram till att jag VILL börja men nu hinner jag inte joina Madrids pga utlandsresor nu i vinter. Är bara här totalt ett par månader utspritt mellan nu och maj :(. Men sen jävlar ska jag börja, antingen här om vi stannar här eller dit vi flyttar. Jag bara MÅSTE. Men hur dyrt är det att börja, att köpa in allt liksom?

@niphredil Alltså det kostar ju en del. Särskilt för mig som köpte allting nytt (av någon outgrundlig anledning). Nytt kostar det ungefär, om en köper i Sverige iallafall, runt 3000 kr för all utrustning du behöver. Dock finns det många som säljer i andra hand (finns exempelvis en exemplarisk FB-sida för det) där du kan få det rätt mycket billigare. Det som mest är värt att lägga pengar på tycker jag är knäskydd (pga du kommer ramla omedvetet och medvetet där väldigt mycket) och hjälm. Tror särskilt vi som hållt på mycket med hästar har det tänket att en inte ska kompromissa med säkerhetsutrustningen.

Men alltså, JA. Klart du ska börja! Det börjar ju poppa upp ligor lite varstans, så har du tur så finns det där du bor i framtiden. Annars får du väl vara med och starta en! Har hört om flera som aldrig kunnat åka men har harvat runt ett gäng i parkeringshus i början av deras ligas födelse. Det är så fint, så mycket av den här sporten är DIY! De flesta börjar ju på 0 liksom. Om du kommer till Göteborg i framtiden kan du få låna mina skates och testa på vår utomhustrack :D :up:

@Stalone

Alltså för min del är det just kostnaden som avskräcker lite men sen i framtiden när jag inte är lika (pengamässigt då) fattig längre så är ju ändå 3000 en överkomlig summa. Hjälm och skydd känns absolut viktigast men så vill jag ju gärna ha bra skates också. Men köpte du alltså allt sånt nytt innan du ens provat? Jag vill gärna få testa först, jag kanske inte gillar det alls liksom.

Och ja, sen bara måste jag! Om jag får chansen att prova nånstans så jag vet om det är nåt för mig skulle jag inte alls dra mig för att dra igång nåt själv, tvärtom :). Så vi får väl se vad som händer under nästa år helt enkelt!

Ps. Tack för erbjudandet! :love: Kan hända att jag ramlar förbi Gbg i januari faktiskt och då vore det gryyyymt att få testa om du har tid lust ork etc.

@niphredil Jo, jag hade testat en gång när vi hade try out samt konsulterat @Mammas och en gammal vän som är mycket aktiv om vad jag borde köpa. Sen så körde jag på! :D Det finns ett par skates som de flesta nybörjarna köper som funkar mycket bra (många har dom rätt länge också, bara att de byter ut hjulen allt eftersom). Sen så finns det en väldigt stor andrahandsmarknad också vilket lugnade mig lite i det här att "nu köper jag grejer för 3000kr och vet inte ens om jag tycker det är skoj". Det går alltid att sälja vidare!

Och ja, superspännande ju att du är mer beslutad om att du ska köra :) I vilken stad tror du ni hamnar nästa år? *allmänt nyfiken*

:love: Du är så välkommen att testa i januari! Vi får leta upp ett bra parkeringshus som inte är snöigt eller så :D

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 103
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 975
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka