Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

jaaaa bilder!!!! :bump: :bump: :bump:

EDIT: bild finns i välkommentråden ju :)

Senast ändrad:

Grattis! Jag har också funderat på prinsessnamnet om det blir ett stoföl:)

Har inte skrivit tidigare då jag inte visste hur utgången skulle bli. Men vårat sto fölade 5 v för tidigt. Det blev ett litet fuxsto e:Heartbeat. Allt har gått vägen hittils förrutom hon är lite vek i sina leder och får gå med stödbandage på ett ben.

Oj då! Vilket dygn fölade hon på?

Grattis och vad härligt att ni klarade henne! :banana:

*kl*

Om Luisa får ett stoöl (har beställt svart med roliga tecken) så blir det definitivt en Estelle! :D

< Tack så mkt Det var rätt så mkt jobb. Hon fölade på dgn 303

Keca! Grattis! :banana:

Bara för att jag slutat oroa mig för min märr så har hon bestämt sig för att fylla sitt juver lite. :crazy: Beräknad fölning är om 10 veckor...
Men det är bara lite och än är det inget att oroa sig för enligt stallägaren, som fått över 20 föl i sin verksamhet.

Oroa dig inte, Solette började fylla sitt juver lite i månad 7 (!) förra året:angel: men stannade där för att sedan fyllas på ordentligt vid normal tidpunkt;)

Keca grattis! härligt att ni klarade ungen när den hade så bråttom ut:bow:

Tack för peppningen, det är ju precis som du säger. Ska försöka sluta oroa mig, åtminstone tills det är dags att börja vaka. :p

Nåväl, veterinären var ute och undersökte Dolly och kände ett foster där inne i alla fall. Bra, tyckte Dolly, fortsatt mycket mat istället för den planerade bantningen. Bra tycker såklart även matte. :)

Bilder på mina pälsmonster då.

03-1125.jpg

Dolly på dygn 269.

01-1123.jpg

Tillan på dygn 281.

Och, undrar ni säkert, vad är det för jädra fotograf som tar bilder i motljus? Jo, lite motsol förbättrar effektivt hästens renlighet utan ett enda tag med borsten. :p

02-1124.jpg

Tillan som hon egentligen ser ut...

För övrigt är de ett bra ett exempel på hur olika ston kan bära sina föl. Dolly hade tidigare ett riktigt trevligt sadelläge. Det är numera helt borta och hon är så bred över ryggen att regnvattnet stannar. Tillan är ganska normal över rygg och revben, men ser istället ut som ett hängbuksvin.

men vilken liten goding!!:love: Och så stor bläs med tanke på att hans mor inte hade något. Kanske jag ska ta han på solette?:rofl:

Stella kommer att få en underbar fölis!

Nu när min 11:a flyttar till er hoppas jag få se en skymt av ungen när den väl är född:d

thoora Solette bär sin mage som din ena.. dvs som ett hängbuksvin:D Gjorde hon förra gången också även om jag tycker att formen på hängbuken är annorlunda detta år.

Jättefina hästar!:love:

*kl*

En bra artikel om dräktighetslängd. Det längsta när denna skrevs var 445 dygn, tänk er :eek:

Hur som helst ganska lättfattlig, en fölunge som föds på dygn 303 (som exempel) är oftast inte lika prematur som de flesta är vid detta dygn. Den skulle förmodligen varit fullgången tidigare än 330 dygn till exempel. Och vissa är fortfarande prematura vid 330 och föds inte förrän stoet gått runt året. Osv. Tänkte det kunde vara lite intressant för er som får era första föl att läsa?

http://www.equine-reproduction.com/articles/overdue.shtml

Det hände mitt sto också för snart 4 v sedan ett par dagar i rad så var juvret påtagligt förändrat tror bestämt att det var i samma vända som magen helt ändrade form så jag tror att den lille vände sig och att det var någon påverkan där. Håller med om att du nog inte ska oroa dig men uppsikt ska man ju klart alltid ha.

:devil: vilken läcker fölunge!
Förstår att du är nyfiken på vad som ska titta ur din!

Idag hade hon fyllt juvret ännu mer, ganska mycket mer. Min stallägare är på kurs och kan inte komma och titta.
Jag har ringt min veterinär men bara pratat med hans assistent. Han skulle ringa upp när han har tid. Jag kan ju
inte göra något om saken, men jag ska snart åka ut och titta till henne igen.

Vad tycker ni? Tog två bilder idag, Jag har bara erfarenheten att om de fyller så här tidigt så är det kastning på G.

juver2.jpg

juver.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar