Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012
Jag ska titta efter!
Hur såg hon ut i månad 9? Du kanske inte har någon bild ifrån det?
Jag ska titta efter!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur såg hon ut i månad 9? Du kanske inte har någon bild ifrån det?
Jag har pratat med min veterinär igen. Han sa att antingen så kastar hon eller så behåller hon fölet, hur som helst så
kan vi inte göra något åt saken, frågade om livmodersinflammation, men hon har absolut inga andra symptom på det,
och han tyckte att det var för sent i dräktigheten+inga andra symptom för att det skulle vara något som han tyckte
var något troligt. Vi håller dock självklart koll/mycket uppsikt på henne.
Även såhär sent i dräktigheten? Vi pratade om det och han ansåg att det är mycket ovanligt att de har livmoderinfl/infekt
i 8-9 månaden. Jag får ringa en annan veterinär imorgon. Han är dock den absolut bästa häromkring och annars är det veterinären
som Charlottee använder sig av.
Vill bara säga att jag har tänkt på dig hela kvällen och håller alla tummar och tår och tassar jag kommer åt för att det ska gå bra för stella och fölingen!
Ok, vill bara säga att jag inte håller med om detta. Om det är livmoderinfl/infekt så kan man visst göra något åt det om man skyndar sig. Vet flera som klarat sina föl med behandling och då har dom haft påfyllnad av juvret och i vissa fall behandlat utan mer bevis än så...
Vet. vet säkert bäst men jag hade iaf kollat med någon mer först.
Och hur ställer man diagnosen?
/Viktoria
Jag förstår vad du menar. Jag hoppas att det inte är sent om det nu skulle vara en inflammation.