Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Vilka fina magar alla stona börjar få nu! :laugh:

Igår var tant Bennie på bus-humör igen. så hon drog en galopp sträcka på ena långsidan i hagen och sedan små stegrade hon och sparkade bakut en gång ( högt med tanke på magen!) :angel:

Så trots att hon är stor som en tunna och börjar bli lite till åren ( 20 i år) så kan man fortfarande! :laugh:

Är flera i stallet som säger att hon verkar trivas bra i sin roll som dräktig, + igår var det en pers. som sa något i stil " Hon här sån moders kärlek i blicken!"

Tyckte det var så gulligt sagt! :love:

Och i dag när jag och skulle ta in henne var hon jätte mysig, hon stod och små gnäggade åt mig, älskade stumpan! :love:

Tackar, ja hon är söt min pärla :) Måste säga att jag inte riktigt förstår mig på länksystemet här, tog det först via ett av mina album och så verkade det fungera tycket att det såg vettigt ut på förhandsgranskningen men ändå fungerade det inte. Andra gången tog jag det via min hemsida och då fugerade det :o

Senast ändrad av en moderator:

I dag kände jag äntligen sparkar från Tardees fina mage :banana: :love: 202 dygn (eller 243 om hon trots allt var dräktig fortfarande vid ombetäckning) Det blir en lång fölvaka på henne! :o

Sessan börjar jag känna mig säker på är tom tyvärr... Hon ska vara på dygn 240 i dag. :( Har beställt provtagning på henne för att få veta säkert, men jag känner inga sparkar och nu börjar hon lägga på sig hull också. Förmodligen har hon tappat fölet :( I såna fall blir det "tidig" ombetäckning i april/maj hoppas jag, bara brunsten kommer igång som den ska. Hon mår prima i alla fall och det är ju huvudsaken trots allt.

Viktoria: en del bildlagrings-siter är såna att man inte kan länka direkt till bilder där de ligger när man är inloggad som användare til det albumet så att säga.. utan man måste länka till bilden från en publik sida (det har alltså inte med bukefalos att göra). Hoppas du hänger med på ett ungefär hur jag menar ;)

Senast ändrad:

Så fina runda magar på allihop!

Här växer magen på mitt halvblod rejält. Jag ser lite sparkar då och då men det är ganska lugnt. Fortfarande är mammahäst inte så bra i hullet som jag önskar trots bra hö och ganska rejält med kraftfoder. Jag gjorde en extra maskkontroll i veckan nu bara för att vara på säkra sidan men 0:or på alla värden. Så nu tar jag hem veterinären och kollar över tänderna. Hade hon inte varit dräktig hade detta varit en perfekt ridhull om ni förstår hur jag menar. Men nu vill jag ju gärna ha henne småfet.....

Sen ska jag ta blodprov på mitt welshstoet. Hon blev betäckt i mitten av augusti och visade sedan brunst en gång efter hon kom hem. Rund som welshar lätt blir har hon varit hela vintern, så nu vill jag kolla upp så att jag fodrar rätt. Jag har ett pregnamare test men jag tycker nålen som man har för att få hål på skinnet är så svår att använda:eek: Hon är en väldigt känslig häst så att stå där och hacka med nålen i mulen känns inte så bra. Någon som har bra tips på hur jag för det bäst?

Halvblodet är dräktig med Insterburg och welshen kanske med Upendo H (holländsk ridponny).

Jag har fått tillstånd att lägga in bilder på stallets 2 dräktiga ston, så det kommer nästa helg när jag kan komma ut och fota. Båda är PRE-ston dräktiga med Highcruiser och Sir Donnerhall II. Fölen väntas i slutet av juni tror jag det var. Återkommer!!

jennyjenny: är inte pregnamare lite sent att använda om hon betäcktes i augusti? Har för mig att det bara är urinproven man kan använda själv då...? eller minns jag fel nu?

Mina ser ut såhär just nu hihi

Álfadís 263 dygn på bilden, hennes första föl.

Stássa 240 dygn på bilden, har knappt ngn hängmage endast som en ballong ut på sidorna, hennes andra föl.
432178_2849511277391_1247746935_32076914_1836889836_n.jpg

Sist ut är Madame (Shettis) betäckt med Welsh Mountain, ca 180 dygn första fölet
428615_2849638280566_1247746935_32077028_842809636_n.jpg

Fettso: Fina! :laugh:

Nu ska ni få se några bilder från idag. :laugh:

Upptäckte när jag kikade på juvret idag att det har börjat bli större. :D
2112q1d.jpg

24zkwer.jpg

Och en magbild inne i boxen :laugh:

1zx9t0h.jpg

294 d.

Tardee sällar sig till smutsgrisarna... :)

varför ligga och vila i den torra ligghallen när man kan sola på toaletten? :angel:
tardee.jpg

Det sparkar där inne... som små duttar bara än så länge, men sparkar gör det :)
tardee2.jpg

jennyjenny: är inte pregnamare lite sent att använda om hon betäcktes i augusti? Har för mig att det bara är urinproven man kan använda själv då...? eller minns jag fel nu?

du har alldeles rätt! Det är jag som tänkt fel... :o Tja, det är väl bara att beställa urin prov då;)

Kl

Hoppar in i denna tråden efter att ha smygläst ;)
Min lilla Saga är dräktig med Zamir.
Tycker inte hon är så farligt tjock ändå, men har nog blivit lite hemmablind.
Borde va på runt 290 dagar om jag räknat rätt, beräknad fölning är runt 28 april. Första gången för både mig och henne så kommer suga åt mig alla tips här!

Återkommer med bilder :)

Jag har fått tillstånd att lägga in bilder på stallets 2 dräktiga ston, så det kommer nästa helg när jag kan komma ut och fota. Båda är PRE-ston dräktiga med Highcruiser och Sir Donnerhall II. Fölen väntas i slutet av juni tror jag det var. Återkommer!!

åhh ett till sto dräktig med Highcruiser i tråden! :bump:
Min solette väntar ju en HC unge i slutet av maj:love: Hoppas du kan få tillstånd att lägga ut bild på fölen när de tittat ut också, skulle vara jätteroligt att se.

Nougat ser ju ut att börja hända lite med juvret! Spännande att det börjar närma sig!

lewellyn smutsig or not.. hon har iaf en urball färg!:love:

du har alldeles rätt! Det är jag som tänkt fel... :o Tja, det är väl bara att beställa urin prov då;)

Hm, funderar själv nu på att beställa weefoal nu istället och avboka veterinären... det kostar ju ändå minst 1500 att få ut vet. för provtagningen (eller om det är dyrare, 1500 betalade jag för vaccination av en häst). Att köra henne in blir ungefär i samma prisklass då jag måste hyra transport.

Charlottee: ja hon är himla fin i färgen, sommartid ser hon ut som om hon är gjord i mahogny med guldglitter :love:

Ja nog tusan är Tardee dräktig!:love:

Skam den som ger sig:laugh:

Synd med Sessan, men det är ju tyvärr sånt som händer:(

Här blir Glen allt rundare och börjar äntligen lägga på sig hull igen:banana:.
Älskar att bli ryktad, dock inte på stora magen:p. Pysslar mycket med henne, lång ryktning varje dag och en hel del mys. Hon verkar nöjd med sin stallvistelse, tack och lov!
Snart får hon förhoppningsvis komma ut:love:

Bilder kommer!

Sessan börjar jag känna mig säker på är tom tyvärr... Hon ska vara på dygn 240 i dag. :( Har beställt provtagning på henne för att få veta säkert, men jag känner inga sparkar och nu börjar hon lägga på sig hull också. Förmodligen har hon tappat fölet :( I såna fall blir det "tidig" ombetäckning i april/maj hoppas jag, bara brunsten kommer igång som den ska. Hon mår prima i alla fall och det är ju huvudsaken trots allt.

Men ta nu det lilla lugna :)
Du skriver att hon börjar lägga på sig hull. Hur vet du att hon plötsligt börjar bli tjock och inte att det är fostret som börjar växa vilket borde hända ungefär just precis nu.

Sessan har alltid bruit sina föl snyggt, just för att hon är en häst som har lätt för att hålla hullet samt är kortryggad och bred.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur hon av alla hästar skulle kunna ligga på mer än dubbla behovet och inte vara smällfet. Så jag är inte alls övertygad. Fölrörelser är det inte säkert man ser förrän sent på vissa heller.

Så ta nu ett djupt andetag och beställ det där kisseprovet, inte lägga flera tusen på en vet när resultatet egentligen inte spelar någon större roll mer än att det är bra att veta. Skulle hon inte vara dräktig och blir lite tjock är det inte hela världen på en sådan gammal dam inör betäckningssäsongen, bara hon inte blir smällfet men det är ju bara att hålla koll på henne.

Ja nog tusan är Tardee dräktig!:love:

Skam den som ger sig:laugh:

Synd med Sessan, men det är ju tyvärr sånt som händer:(

Här blir Glen allt rundare och börjar äntligen lägga på sig hull igen:banana:.
Älskar att bli ryktad, dock inte på stora magen:p. Pysslar mycket med henne, lång ryktning varje dag och en hel del mys. Hon verkar nöjd med sin stallvistelse, tack och lov!
Snart får hon förhoppningsvis komma ut:love:

Bilder kommer!

Ja verkligen skam den som ger sig :) Jag är så glad att vi ändå bestämde oss för att köra en tredje gången gillt i år :banana:

Igår kväll blev jag med ett litet stoföl, Eztelle. Allt gick fort och mamma häst är en riktig hönsmamma =) Lycka till nu ni som vakar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar