Bilder och filmer 2016

Jaha numera blir man förvirrad - vilken jäkla tråd ska man posta i :D
Hur som helst startade vi tävlingssäsongen i Mantorp i lördags, med blandat resultat i CNC*. Terrängen var i alla fall felfri på hinder och helt underbar att rida :love:
Här kommer lite bilder:
Ltr-gb-CaNizdt7BYTWpUupokhFKeStaMWiypyLIMcTowaqxrtXIhxQiGdFHjnEOtVBMBsoM-uRn24FSrhADVD_j8gQYFyqsFzKPnDQFEQWIVI4zum_WNB0FBmpoxiCNzC134i1OlLhYy-v5D1YyictVticDNZBQlhDj-3uLW6T-WSSarfW5LKrdqA4nsz8h5qhjc2Y_H_TrVvJjdwpTuLIrLHYw5Om9kn-dFkst7qzgyN_OUGGqdq5ZFqHM9jtocd8iEJYKrmXI4jvWddeFBof0lds6QpVz1JstMAvtqQrRmkrP7O6KFiBUQylE6sbfd31L3S4X0jK6YH98vf8S2wyuLEwpI_jMF9yt5QqLjOvNrdtvXT3h0JjqvBzK1l9AEZ0OfauOS3HuZF47TmAz_WProYBSFvKBOESFbxBDN57vFfHvHEQT_kSS4qwoqbvAXEWZoX2vysWeoAfsf9tSToNC3e8bhVSkkWCT1PM5pw51ZHBluqyk-AtMQG1qXaFTvHosW2DUQ6_1aw9AAZXWM6qThrgcgVJwrfqSAW_MD38P5TgxloBig6Ijq2aW76411LVc=w1449-h949-no

rK14Tgxb1MGNj1OpktYno_WXDbzn3M-miBmCaFOJr4wrLMhSUls38n-kpIcEL5bs7e8eHH2T2Vs2Cd6nGwdwC3wGybWFScL_kQDcbE2C0Sfc3ENEjWkzYLWVTXdH8swqI_EtngeACKyS5h1nnW3fKnN2ya8E3pnOtviHUy-79DXHtdaaOCEZmCkTR5iOfka78_jDcRKyg2s_vweHx5qkHMNV8o0OaGeqne9hDiPyqBJfA6nUSnfnlRaUaeHNCmuGEL4j9rQBVSbR2ZAoGBCkIEpOo0JRgTA1N9wWnpPnK8FSE4A26uhIe6aGV1IqEmr5Us1CbTMtWLx1Uz-T98xTHpuwNl4ctP6UrbmkpJ14IWURLgsGJMekbSlHWh0RLSI_ksyV1Crx3sTJYd4J-8VTj-aw7fqsiRCvzkMJ4xprr1FYa3xP3qg2n-224dspxuxlfdhs9C-DrRhL7jFqknD238g-aaE_VEnA-fpFfI22MvgLP_h7FpXVNYFFP3__wa51zpKaGsR0QSwpIF8aWILjgyMuifLFhapoRiMgX8hbCsQGWzRQ1oSxAblslZVLlvLcJNRs=w1449-h949-no

14tOPbkE_8n8cWI3ugR6tEy1Ezwak3No49BKLX8OYTyvA93YGJOzQgeDm5T2esC-cUr0OoRDltcqFetE05W3xWanZYYh5jAb7z9RK_8lZoE0wYGX2nHsF-KpR1tS38ry2AUy-1LuhjskiCEYXoOlnP8SAmAAsFKgzgBpsXxswGgVIsxDAOhDLmfJ8l_0qaEOIRLfYBzLA50m5mTeoVYlJx2eXkb8fduIBvZkvIiQotfMijy1QU1Tyv5rVz79uhbyzNHnldiKaNzSkWRur2EzXBUQl2NIcOyq7in-72yxObJGooKnRiJn8xXjv7kfvMZX5Qm5f9_AUCilVko7-lHYt8KtNiFUEcQ7d6OpWCGt80bMmtVOkQ30WdKplPugk-Gq6FnTBW6zKx-vXJsQ3iT8k7bj-Sb_qFNTuKxowkLaGkdZAtRbOZak3N1UBWwMjzHfaMuYQ8K9i-3N_ybyb7MSrfzgPUfp5rzR_TLtA3rcoRHb62wtiuktwcv-g8QC8ves-XIBBunU0kEAHtDxFENTHVvEyoOE6R-vlesKyGn6KEkKCi3T0LeaW6IbzNjZwf7Y4F0P=w1449-h949-no

ezZPz1OTU9BZwIZpKjIFxb427Hh0mDu6o6yBw8eSkKghccazccUvi8Y_RPKvKt8KmmdAGb4dUkHzyGIfGpJaBqlSfpP-UbrHYuew_jy8CVOmCT9wfAAb2ebq7k4YMB43zG5IDNU9EUr_3MfhZNnutX4lBBASQdtaEPSqSrvSXaYbcmjWxG_E8-93z60_9AU71y21jDZgBo7Bpf42QGcokT8ZVlNLfSqczEYRK0nxyG52Y9yXpLMHU-cTGt9QYXc9XgiLgU9XXhotjgLM-ZuE7YTiW_G2E41nXjTHCdKFeHATfGw5_FV3KNij-7D2IVvLnCUtODIDAd0Va52kRRNl1ncP1h7wslCKSWoErypGqcfqIvYR4KOsUPxlXhWd2lJDbWXX4HY08e-PKsds13RCeE5XMjiHDcfbb5lFyPuN1_08pXCYxVVuKe5YQmkkyPy6NlGGxVvNzABN0P7duvNXLI91z09v9yR_LwN6aGAbzvr7xpQi1YucBUAJgGOcGkjjCABZsZZi3vJ_kD7JvVheBKBvXThxZwvbNrDFLwcYEsdvbojELnyVna6_VR9DQJdGVhTn=s600-no
Tror jag har sagt det förut men jag blir så nostalgisk när jag ser din häst! Så himla lik vår Pluto:love:

Kanske inte var bästa bilden jag hittade dock:angel:

Lite bättre ;)

Jag vill också lägga ut en massa bilder från terrängen. Det suget att ha blivit av med sin bästa tävlingskompis. Jag får nöja mig med att trava i skogen på min 3åring. Han är iofs inte så tokig men det är ett bra tag kvar tills han ska ut på en terrängbana...
Håll till godo, trav på grusväg!

Senast ändrad:
Jag vill också lägga ut en massa bilder från terrängen. Det suget att ha blivit av med sin bästa tävlingskompis. Jag får nöja mig med att trava i skogen på min 3åring. Han är iofs inte så tokig men det är ett bra tag kvar tills han ska ut på en terrängbana...
Håll till godo, trav på grusväg!
Den blir bra du??! Supertrevlig!:love:

I fredags var vi och tränade för Anna Freskgård. Fille har inte varit på terrängbanan sen augusti, september någon gång så det var lite spänt i början. Han är ju ingen fälttävlanshäst alls, väldigt försiktig och vill inte riktigt växla ut och ta för sig. Det är verkligen med skräckblandadförtjusning han tar sig runt banan men jag tänker att det är bra för hans självförtroende.
Anna tyckte han var väldigt fin och fräsch, han hoppade fantastiskt väl och jag är så nöjd med honom.
Speciellt att han kan ta sig an vattnet så bra nu, första gången vi var där höll han på att dö bara han såg det på håll :p

Hoppade trappan både upp och ner

Idag var jag och lilla Rut på terrängträning igen. Vi börjar så smått ge oss på lite högre hinder. Största problemet är att hon ibland tappar fokus och då ser hon inte hindret förrän hon snubblar över det/springer på det.
Hon har inga problem med att hoppa ner i hål, i vatten, över gravar. Däremot målade hinder är typ superläskigt! :nailbiting:

@Marvin fina bilder... Men jag höll på att garva ihjäl mig på filmen där hon inte ville hoppa över skäckhästen..såg så satans roligt ut :D

@Marvin fina bilder... Men jag höll på att garva ihjäl mig på filmen där hon inte ville hoppa över skäckhästen..såg så satans roligt ut :D

Haha! Hon HATAR den hästen! :rofl:
Den stod i ridhuset när vi hade inomhusterräng i mars, hon ville inte gå i närheten då heller. Fick ha draghjälp för att kunna rida förbi på långsidan... Fast hon hoppade den sen, dag 2, under protest. När jag rider an på filmen har jag redan skrittat runt den flera varv och fram till den några gånger.. O_o:banghead:

@Lady_D Haha, YTTERSKÄNKEL!! :D
Skönt att det inte bara är jag som skriker sånt åt mina hästar. :angel:

Vi är inte riktigt redo för fälttävlan ännu, men vi åkte på vår första pay and jump idag. Duktiga Rutan skötte sig super iväg på ett nytt ställe. Första gången vi hoppar banhoppningshinder ute, det var lättare med lite mer plats! Red 80 och 90 cm.

@Lady_D Haha, YTTERSKÄNKEL!! :D
Skönt att det inte bara är jag som skriker sånt åt mina hästar. :angel:

Vi är inte riktigt redo för fälttävlan ännu, men vi åkte på vår första pay and jump idag. Duktiga Rutan skötte sig super iväg på ett nytt ställe. Första gången vi hoppar banhoppningshinder ute, det var lättare med lite mer plats! Red 80 och 90 cm.

Är detta sporren? Jag tänkte nog åka till sporren i juli faktiskt, har du tips på box och boende? Får nog komma dagen innan.

Är detta sporren? Jag tänkte nog åka till sporren i juli faktiskt, har du tips på box och boende? Får nog komma dagen innan.

Kul!
Nej, detta är inte sporren, det är min gamla klubb. Det finns massor med boxar och boende på våran anläggning (naturbruksgymnasium ju), ska kolla hur det är tänkt. Återkommer!

• Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
25
· Visningar
1 571
Senast: ii-ssa
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 210
Senast: Pinus
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
408
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur