Aha det förklarar att jag inte kände igen den ^_^ kände inte ens till att där fanns en terräng bana .
Jodå, sedan några år tillbaka! Vi har vår första tävling i juli i år!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha det förklarar att jag inte kände igen den ^_^ kände inte ens till att där fanns en terräng bana .
Bästa sortens infångare. Fin häst!Däremot rosa soffor!! Vi kunde bara hoppa med 2 stora infångare...
Jaha numera blir man förvirrad - vilken jäkla tråd ska man posta i
Hur som helst startade vi tävlingssäsongen i Mantorp i lördags, med blandat resultat i CNC*. Terrängen var i alla fall felfri på hinder och helt underbar att rida
Här kommer lite bilder:
Jag har inte mätt men han är typ 163 cm skulle jag tro. Inte så stor rent fysiskt alltså men ofta mer än nog att rida påLille Gobi är ju för söt! Tänker på honom när jag sitter upp på min påwnie hemma...de måste vara ungefär samma storlek!
Tack å Gobis vägnar Han är söt med sitt ponnyface, och ibland undrar folk hur ung han är hahaSjukt söt häst @princefair
Men den har inte samma hinder inne i skogen, väl? Brunnen och stenen och de dubbla spetsarna och det?Lite kuriosa då men *-ig ponny hade exakt samma hinder som @PrinceFair förutom kvasthindret...dvs ponny hoppade också ABC i vattnet, smal stock, stock med ris och hinder i vattnet.....enstjärnig ponny......
Och jag som red H90 på söndagen reagerade på att jag fick hoppa samma hoppbana som enstjärnig ponny. Banan var ganska mycket svårare tekniskt än vad den brukar vara på de lokala hopptävlingar som vi kuskar runt på. Hörde några ponnyföräldrar diskutera att de också tyckte det var lite underligt.Lite kuriosa då men *-ig ponny hade exakt samma hinder som @PrinceFair förutom kvasthindret...dvs ponny hoppade också ABC i vattnet, smal stock, stock med ris och hinder i vattnet.....enstjärnig ponny......
Då drabbades du alltså av "tågarpsyndromet"! Dvs red samma bana i debutant som *-klass. Nej, det är inte ok speciellt inte eftersom bansträckningen inte ens var ok för *-klasserna, än mindre för H90. När jag nu tittar på din avatar så är jag 99% säker på att jag såg dig både på framhoppningen till terrängen o sen ute på banan! Hur gick det?Och jag som red H90 på söndagen reagerade på att jag fick hoppa samma hoppbana som enstjärnig ponny. Banan var ganska mycket svårare tekniskt än vad den brukar vara på de lokala hopptävlingar som vi kuskar runt på. Hörde några ponnyföräldrar diskutera att de också tyckte det var lite underligt.
Men låter ju lite konstigt att det är nästan samma hinder på ponny och stor häst i enstjärnig i terrängen.
Kan mycket möjligt vara oss du såg. Finns inte så många stora fuxar med bred bläs på ca 180 cm som rider fälttävlan har jag märkt . Terrängen gick superbra egentligen! Tyvärr så var det en kombination uppe på det övre fältet där någon spikat på ett murfärgat skynke på, OCH sprayat häcken blå. Hästen stannade 10 meter innan och såg ungefär ut såhär --> . Vi kravlade oss tveksamt över på andra försöket. Men i övrigt gick hon som tåget och tyckte det var superkul att komma ut på banan igen för första gången på 3 år. Hade det inte varit för stoppet hade vi varit placerade. Vårt mål var att ha kul och det hade vi! Både häst och ryttare såg ut såhär efter målgång --> .Då drabbades du alltså av "tågarpsyndromet"! Dvs red samma bana i debutant som *-klass. Nej, det är inte ok speciellt inte eftersom bansträckningen inte ens var ok för *-klasserna, än mindre för H90. När jag nu tittar på din avatar så är jag 99% säker på att jag såg dig både på framhoppningen till terrängen o sen ute på banan! Hur gick det?
Japp då såg jag dig! Såg huvudena på er när hon stannade, hon var inte ensam om att tycka att den var läskig. Sen passerade ni oss på väg ner mot vattnet.Kan mycket möjligt vara oss du såg. Finns inte så många stora fuxar med bred bläs på ca 180 cm som rider fälttävlan har jag märkt . Terrängen gick superbra egentligen! Tyvärr så var det en kombination uppe på det övre fältet där någon spikat på ett murfärgat skynke på, OCH sprayat häcken blå. Hästen stannade 10 meter innan och såg ungefär ut såhär --> . Vi kravlade oss tveksamt över på andra försöket. Men i övrigt gick hon som tåget och tyckte det var superkul att komma ut på banan igen för första gången på 3 år. Hade det inte varit för stoppet hade vi varit placerade. Vårt mål var att ha kul och det hade vi! Både häst och ryttare såg ut såhär efter målgång --> .
Jag blev nästan förvånad över att hon stannade. Hon brukar inte bry sig, men jag tror att det var för mycket som var konstigt med hindret helt enkelt .Japp då såg jag dig! Såg huvudena på er när hon stannade, hon var inte ensam om att tycka att den var läskig. Sen passerade ni oss på väg ner mot vattnet.