Bilder och filmer 2016

10399268_10154044140141797_3195443275864140068_n.jpg

Inhopp i vattnet :)

Galoppjobb idag på en outtröttlig grå... Ibland önskar jag bara att han kunde bli trött någon jäkla gång...
Jag trodde han skulle gå på knäna med all träning han fått sen jag kom hit...Men ack vad jag bedrog mig, han blir bara piggare och piggare..får en näve Hippo bas basis morgon och kväll så jag kan inte ens dra ner på det... #snartåkerjagavigen
12924608_10154070401241797_2743189027785976734_n.jpg

Ha! Idag har jag bild! :bump: Fotade faktiskt hindret vi hoppade idag. Premiär för grinden, visst blir det lite fälttävlanskänsla när jag valde en brun grind och så det faktum att vi hoppade på gamlandsvägen? :idea:

160410_570ab896ddf2b37839d0e667.jpg

Hindret blir 65 cm när det är rivningsbart och jag köpte även en brun bom så jag kan göra det högre om jag vill. :angel: Idag blev det precis lagom med 65 cm och travhoppning, Ariel var så taggad att få hoppa att hon överhoppade rejält. :p Vet inte om jag vågar släppa henne lös på en terrängbana i år... :rofl:

I helgen hade vi 2 dagars träning för Magnus Gällerdal! Första dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig när jag trillade av lite nesligt strax efter att vi börjat hoppa, vi var inte ens i närheten av ett hinder när hon skyggade för en nåt i en stenmur (en sten?) och jag duttade av. Luftvästen löste ut och Rutan drog till skogs... Galopperade några km på hemväg (inklusive på asfaltvägen) och vi hittade henne gåendes på stigen hemåt så småningom. Så fick vi rida i gruppen efter istället, och det blev en lång dag för lilla Rut. Idag hade jag träningsvärk i hela kroppen efter att ha joggat runt i skogen i ridstövlar, och hon var nog också lite mör.
Kanske var bra att hon gått så mycket dagen innan, för det blåste storm och allt var farligt tyckte hästarna. Hon har gått framåt jättemycket bara på senaste veckan, idag drog hon inte iväg nånting. Blir hon ofokuserad eller för vinglig, så tar jag ner henne i trav. Låga hinder och bara lära känna varandra.

Irländska hästar bryr sig inte om gravar.

Däremot rosa soffor!! Vi kunde bara hoppa med 2 stora infångare...

I helgen hade vi 2 dagars träning för Magnus Gällerdal! Första dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig när jag trillade av lite nesligt strax efter att vi börjat hoppa, vi var inte ens i närheten av ett hinder när hon skyggade för en nåt i en stenmur (en sten?) och jag duttade av. Luftvästen löste ut och Rutan drog till skogs... Galopperade några km på hemväg (inklusive på asfaltvägen) och vi hittade henne gåendes på stigen hemåt så småningom. Så fick vi rida i gruppen efter istället, och det blev en lång dag för lilla Rut. Idag hade jag träningsvärk i hela kroppen efter att ha joggat runt i skogen i ridstövlar, och hon var nog också lite mör.
Kanske var bra att hon gått så mycket dagen innan, för det blåste storm och allt var farligt tyckte hästarna. Hon har gått framåt jättemycket bara på senaste veckan, idag drog hon inte iväg nånting. Blir hon ofokuserad eller för vinglig, så tar jag ner henne i trav. Låga hinder och bara lära känna varandra.

Irländska hästar bryr sig inte om gravar.

Däremot rosa soffor!! Vi kunde bara hoppa med 2 stora infångare...

Vilken bana är det? Ser trevlig :).

Liknande trådar

Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
25
· Visningar
1 571
Senast: ii-ssa
·
Trädgård & Växter Den här busken växer under ett äppelträd hos mig. Ser ut att ha varit där några år men har negligerats (ber om ursäkt busken). Plötsligt...
2
Svar
30
· Visningar
1 210
Senast: Pinus
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
408
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama