Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Nu har jag blivit riktigt sugen på att börja med fälttävlan!
Följde med en kompis och hoppade min 4åring för första gången på terräng hinder förra veckan:) Och OJ vad kul han tyckte det var när han fattade vad han skulle göra! Då fick jag knappt stopp på honom. Så nu blir det nog träna lite till och sen ta ft-kort och åka på någon tävling nästa år:D
554558_10151617164812060_929266944_n.jpg

Ja jag vart ju galet sugen!;)
Ska åka och hoppa lite på tisdag igen!
Japp det är han:)
Han har dock varit lite sen det här året då han fortfarande är hingst och tycker allt annat är spännande än att tramsa runt på en hoppbana:p

Tack:)
Han är Figaro R Magini.
Har sagt länge att han nog blir perfekt ft häst, stor och vägvinnande galopp, hoppar bra och dressyrar bra:)

kl

Blev ju ingen mer FT-start för min knäppkastrull. Hon har fått leka hopphäst i stället under sensommaren. Nu ska hon vintervila och så hoppas jag att hon kommer till start nästa år!

Hoppning1_zps82b229e2.jpg

Galopp1_zps5053d49b.jpg

Men det är bra.. vintervila precis när du fått ordning på skrället :D

Jag hade ridit ut i skogen ett tag först om hon är trött och utnyttjat att hon nu är "tam" eller vad man nu ska säga.. och sen vintervilat!

Men det är bra.. vintervila precis när du fått ordning på skrället :D

Jag hade ridit ut i skogen ett tag först om hon är trött och utnyttjat att hon nu är "tam" eller vad man nu ska säga.. och sen vintervilat!

Haha du känner väl mig - jag rider bara när det är fint väder ;)

*kl*

Igår var vi och provade på att hoppa lite små terränghinder för första gången (både för mig och hästen)
Fick lite blodad tand så jag kommer definitivt införskaffa mig en egen väst och förhoppningsvis komma iväg på detta fler gånger :D

null_zps95c2fa1d.jpg
[/IMG]

null_zps7daf583c.jpg
[/IMG]

Vattnet var roligast :D
null_zpsb45a8df8.jpg
[/IMG]

Kl

Jag var på fälttävlan på Flyinge i helgen, är det någon här som vet om det var någon fotograf på plats..?
Jag hörde ett rejält kamerasmatter när jag hoppade över ett hinder men jag stannade inte för att fråga vad vederbörande hette... :D

Tack så mycket :D

Jag har varit sååå sugen på att prova detta länge och nu kom vi äntligen iväg!

Hästen är bara 4 år och inte hoppad så värst mycket så vi höll och till travhoppning och lite mindre hinder men han tyckte det var superkul!

Han var så duktig och hoppade allt jag styrde på så han fick vara drag häst till den äldre hösten som var med som inte vågade hoppa ;)

Åh vad jag saknar vatten vid våran bana! Skulle verkligen vilja träna på det också. Men det kommer väl det med. Kul med en till 4åring iaf:)

Vi var iväg idag igen:) Och nu har han fattat vad han skulle göra och sprang på som tåget! Nu var det värre att få stopp på honom:p
1237629_10151624372447060_745020885_n.jpg

1237951_10151624372822060_679445954_n.jpg

553688_10151624373482060_206230823_n.jpg

'
996805_10151624373237060_1990484095_n.jpg

Ja, vattnet var det som uppskattades mest av min :D

Men det hade jag redan på känn, vi har varit vid havet en gång i somras också och då var det han som gick i först när dom andra äldre tramsade och likadant här hemma så måste vi rida över en bäck för att komma från det ena fältet till det andra och han stannar aldrig där, har aldrig gjort. Han tillochmed väljer vägen över där bara för att det är kul och busa ;)
Brukar alltid komma ett litet skutt efteråt när dom brakar upp på andra sidan :p

Önskar att jag hade haft en bana som var närmare, finns ju mycket här i Skåne men många klubbar kräver antingen medlemskap eller så har dom ganska dyra " en gångskostnader"... :(

Super fina bilder på din lille fis, jag tycker (och har alltid tyckt) att han är så fin :)
Våra har ju samma morfar så det kanske ligger lite fälttävlans gener i dom :D

Vad är dyrt för dig? Vi har ju en bana i Össjö, Niklas (Lindbäck) bossar över den :D O sen kan du ju få kaffe hemma hos mig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka