Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Mig också!! Gilla mer allsidig utbildning av ALLA unga hästar! Det är inget man förlorar på vare sig hästen ska bli hopphäst eller dressyrhäst som vuxen;)

Han är så härlig! Ska bli kul att se dem starta snart :)

KL

Har inte visat bilder på länge, får börja igen. Här är ett par från lite terränghoppning idag, still going strong! Snart tävlingsdags! :banana:

20130822f.jpg

20130822h.jpg

20130822j.jpg

20130822m.jpg

Har från start och målgång ;):

http://youtu.be/CmZad36coVs?t=5m36s

Från träning:

http://www.youtube.com/watch?v=STrUwtoC0ig
Vita grinden innan backen vid 1.30 brukar vara med, liksom soffan ut ur skogen och oxer mellan träden. Blå pallisaden man ser borta vid träden och lilla huset vi hoppar tror jag vi hoppade i följd på tävlingen. Banken kan nog också tänkas vara med. Även nedhoppet och hindret därefter. Vedtraven och öppna graven på stigen.

På förstahinderna du menar? :angel:

Vi får se om vi kör en repris i år eller om Athena kommer ihåg att de där farliga sakerna ute på fältet faktiskt är hinder som det är jätteroligt att hoppa över...

Jag tror inte starten ligger där längre? Vill minnas att jag såg någon film från i våras.. ligger den inte på rakan längs med hoppbanan upp mot skogen? Mycket mer unghästvänligt då dom kan följa buskar och staket upp mot första hindret.

Starten har alltid varit där på rakan förut, den starten på filmen var helt ny. Men det var ganska många som hade problem så de har kanske flyttat tillbaka den!

Fast när jag red 2011 så var starten ungefär som på din film? Alltså mellan kortsidan av hoppbanan och framridningen.

Alltså såhär

http://www.youtube.com/watch?v=YXWdQ7DaJvY

Jag kom fantastiskt nog undan med bara ett par snurrar :D Men efter där hon hoppat första hindret och sen vänder upp till vänster.. där tror jag starten var på den filmen jag såg. MKT bättre!

Äsch hittade den filmen jag såg och det var 2010

http://www.youtube.com/watch?v=0gnbuCDbWhY

Hade nog varit bättre om dom flyttat tillbaka starten dit..

Senast ändrad:

Här hittade jag en P90 headcam sen maj 2013.. den banan är i stort sett identisk med den debutanten som jag red 2011. Vid 3.40 min hoppar man inte coffin utan den vita soffan brevid samt så har man vad i vattnet och inte nerhopp.. man kan tom se dom röda markeringarna på hindren som visar att debutanten går över samma bana.

Bättre än så här blir det ju inte.. önskar det fanns på alla banor :p

http://www.youtube.com/watch?v=i7gmzGY4Xhs

Senast ändrad:

Tassar in här och lägger upp en bild..
Var iväg igår på terrängträning på min HELgröna häst,
det tog ca. 2 minuter in i träningen så låg jag i gräset, haha.
Men är jättenöjd med hästen!
Nu har jag absolut fått blodad tand, lagom till vintern.. ;)

Så känns det ju alltid, men provar man inte så blir man ju aldrig färdig.

Den videon var ju verkligen toppen! :)

Igår var vi i Dagstorp och tränade inför nästa veckas debut.Tyvärr får jag nog inte lägga ut några bilder även om en dressyrhäst i terrängen knappast kan räknas som marknadsföring ;)

Det har varit så härligt att komma in i fälttävlansvärlden, förutom att det är superkul är alla så otroligt trevliga! Är det någon som har några bra tips eller saker att tänka på inför första tävlingen?

Jag gör ju allt på automatik så det är ju jättesvårt att tänka på vad man ska tänka på inför första tävlingen..

Men jag brukar vara på plats 1.5 timme innan dressyrstart för att hinna med att gå hoppbanan, brodda innan dressyren, vet. besikta innan jag rider fram.

öööh,, eeeh nä jag kommer inte på nått annat :D

Mitt eviga problem var alltid halvtimmen mellan dressyr och hoppning, den går så fort om man ska byta en del utrustning. Så se till att ha allt redo för hoppningen!

Superkul, hoppas någon annan fotar :bump:

Att gå banan innan dressyren var ju bra att tänka på... Vad har jag gett mig in på :p :)

Min sambo och Luxus husse kommer alltså att få mycket att göra mellan dressyr och hopp. Kanske lika bra att förbereda honom på det.

Broddar ni redan till dressyren även om den går på grus, hoppning på gräs, och inte har några skydd?

Smyger in några bilder och hoppas att de får vara kvar. :sneaky:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka