Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Får jag och mina hästar vara med?? :)
Nu antar jag det så jag passar på att presentera dom! ;)

Först ut är Alice! Sto f. 2003 Last Liberty-Temple Wind xx
Alice och jag började tävla fälttävlan förra året, vi är fortfarande ute och skojar runt på debutanter för att samla rutin och "utöka" våran "hinderbok".
Hon har utvecklats mycket från förra året, då var det mer skräckblandad förtjusning. Idag tycker hon det är riktigt kul, även om hon kan vara tveksam till vissa hindertyper (gravar, bankar m.m). Men vi tränar vidare!

På bilderna får ni också se hennes fabulösa mage som uppstod under en vecka eller två på gräs...
Jag försvarar med att hon går på halvbete och dessutom har promenerats varje dag... Förra året var hon mycket värre, det var t.o.m en person som frågade vilken hingst som var pappa till "fölet" i magen...:banghead: :rage:
img_2694_51f392909606ee275d92a8b1.jpg

img_2655_51f23394e087c35bbc2cd889.jpg

Sedan har vi unghästen, Windy. F. 2009 Last Liberty-Moulin xx.
Tanken med henne är att hon ska bli påläggskalv till Alice. Dock är hon sen i utbildningen, henne red jag och min mamma in förra hösten. Hon har varit på besök på vissa träningar och fått checka in gravar, vatten och små bankar. Hon har mer mod än storasyrran Alice, men har fler åsikter om hur saker ska gå till... :cautious: :rage:
Hon är lite sen i växten och utvecklingen så hon får ta sin tid hon behöver, men jag hoppas på att hon ska kunna gå en debutant eller en pay&cross etc. nästa sommar! :)
img_1556_51fac92ae087c34bade648cb.jpg

img_1573_51fac931e087c34c62d6baea.jpg

Aha jaja Alingsås-Vårgårda. .same shit different name hahaha..ja inte fan minns jag vilket datum det var!

Ja du menar att det är fälttävlan på bägge? För det är ju enda gemensamma nämnaren...:p

Den i Vänersborg red jag med med mitt fullblod så den är antingen 96 eller 97. De hade väl bara 2 år innan de la ner igen tror jag.

Panter: Fina hästar o smart du är som verkligen låter dina hästar få tid på sig istället för att stressa upp dom som många gör nuförtiden. När jag började med fälttävlan så fick man inbankat i huvudet att man skulle rida MINST 1 år i varje klass!

Jag var i Åkerbo i helgen som var. Blev inga toppbilder MEN VAD GÖR DET....

Min fina Kamel slog till och vann 100-klassen!

Supersupernöjd med alla grenar, underbara häst :love:

Glad hest:
DSC01524_redigerad-1.jpg

DSC01541_redigerad-1.jpg

Jättegrattis till dig PF! Sååå kul att ni är igång igen, hoppas han har mognat nu o att det bara går rakt uppåt nu!

GRATTIS!! Säger som de andra, sjukt kul att du är på G igen!

Panter: Välkommen in i bukes trevligaste tråd :D Superfina hästar! Ska bli kul att följa er!

Tack!! :D

Liten uppdatering från min front:

Windy (unghästen) har börjat få komma igång efter sommarvilan. En veckas promenad följt med lite lätt joggande. Hon är så nöjd med att vara igång igen, dessutom är hon riktigt pigg... Gäller att hålla i sig :angel:

Bild från några dagar sen:
img_3061_51fd7c4f9606ee0b41d72435.jpg

Bild från gårdagen med en annan ryttare på ryggen:
img_3219_5200cd609606ee6276196e7c.jpg

Nöjd efter ridtur!
img_3281_5200cdd69606ee634ae47438.jpg

Det har också byggt fälltävlanshinder hemma hos oss! Med hjälp av två lastpallar och plankor har vi nu ett smalhinder ståendes i stora sommarhagen bland vårt egenbyggda pyramidhinder och lilla stocken. Det gäller att vara kreativ! :p
777_5200c32d9606ee62dfd8c190.jpg

Vad roligt att se Alice :). Är kompis med hennes uppfödare och hjälpte till att visa henne på treårstestet samt att jag red henne ganska mycket som treåring. Har undrat lite hur det är med henne. Hon ser jättefin ut!

Å jag kommer som kärringen mot vinden då...;) Tycker ditt hinder ser rätt rangligt ut? Akta dig för hinder som kan välta om hästen hakar i, såg en väldigt otäck olycka på tävling på ett sånt hinder som de glömt att förankra, hästen välte över, hindret rullade med o ryttaren hamnade under alltihop...:(

Jag kan lova att det absolut inte är rangligt i verkligheten! :) Stabilt och ordentligt byggt, det krävdes en traktor för att flytta den...

Vi tänkte bara på säkerheten när vi byggde det, vi hade aldrig byggt ett hinder som vi inte skulle kunna tänka oss att hoppa själva, och jag är väldigt noga med att hindrena ska vara säkra. :p

Här kommer en bild på mig å medisen för ett par veckor sedan. Vi skuttar bara lite på hemmaplan än så länge, hoppas på å hitta en terrängträning som vi kan åka på snart!

Han som hjälper oss att bygga terränghinder är tekniskt delegat och överdomare i fälttävlan. Jag ser nu att om man inte sett hindret och känt på det i verkligheten så kan det nog uppfattas rangligt men det är riktigt robust och ovältbart! ;)

Idag ska jag åka iväg och tävla på Enköping FRK! Jag som annars aldrig är nervös har helt plötsligt fjärilar i magen! :nailbiting:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024

Hund, Katt, Andra Djur