Sv: Bilder och filmer 2013
kl
Jag och Gobi har varit på tävling igen och nu har vi lite olika saker att bjuda på; en lång lång gnälltirad, en dråplig historia och några filmer.
Gnället inkluderar: dåligt betalt i dressyren (som vanligt), rivning i hoppningen (ryttarmiss) som kostade många placeringar, grrr, ofokuserad häst i terrängen, stopp på vattnet igen, den förra tävlingen som slutade med en tjurig häst som vägrade kliva i vattnet. Och så vidare.
Men nu är jag färdig, slut med gnäll.
Nu, filmerna från Örebro:
Dressyren
Banhoppningen
Terrängen del 1
Terrängen del 2
Och så den dråpliga historien; la grand finale étonné, den snopna finalen, om man så vill (som dessvärre ej fastnade på film)
När vi har hoppat hindret efter vattnet och är på väg mot näst sista hindret tänker jag käckt (det gäller ju att vara positiv) "Den här gången kommer vi i alla fall i mål!"
Så kommer vi till det näst sista hindret, stock med djuplandning ner i ravinen. Gobi står emot lite, jag bankar på, han hoppar av... "det här blir ett ej särskilt elegant språng" tänker jag.
Men så är saken den att han inte hoppar ändå. Så jag glider elegant nedför halsen på honom och landar typ på mage på hindret. Han tar ett steg tillbaka och jag står plötsligt med fötterna på marken. Och tränset i handen. Mycket elegant