Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

En del av dom gamla terränghindren står ju kvar oxå.. synd att dom inte kan rusta upp sin terrängbana.. jag red ju fälttävlan där i början av 90- talet..

Dessutom hade dom en annan bana oxå någonstans jag inte minns.. men se här, se här .... Nu ska jag minsann visa en film från när jag red på den för 200 år sedan... i en fin ljusblå dress .. hahahaha nu är formatet i widescreen fick inte det på något annat sätt så även om dåtidens gamla hästar var långa så var dom inte riktigt så här långa :p

hopp och terräng lätt klass, det roliga var att dressyrprogrammet som aldrig någonsin kommer visas här :p det är väldigt likt det vi rider i dag i 100 klassen fast dåtidens var svårare med 3 serpentinbågar i galopp mm.

http://www.youtube.com/watch?v=D5ft9UiJ350

Sen ett par år senare .. mitt fina fina fullblod jag hade.. hon hade gått på banan och varit avelssto när jag köpte henne.. lämnade en avkomma som gick svår klass i fälttävlan :) Tyvärr dog hon i en form av abortvirus som satte sig neurologiskt så hon kunde inte resa sig så jag fick nödslakta henne i boxen.. hua vad hemskt.

Här är från vår första fälttävlan i Vänersborg.. nu har jag bytt till en snygg röd dress :D

http://www.youtube.com/watch?v=MvNjgOAtpIk

Ok dom är inte från 2013 men jag laddade upp dom 2013 så det kan ju räknas :angel:

Vad kul att se :-D

Hille ser ju helt lugn ut? :-P

Ja det var faktiskt så minns jag att jag hade provat en ny betsling till denna tävling.. den funkade iof bara en enda gång och det var på denna tävlingen..:D (ofta det var så, därför har jag ett lager i bettarsenal så om nån vill prova ett bett så fråga mig, jag har garanterat det) sen var han rätt lugn om man inte red så fort vilket jag inte direkt gjorde.. det var mer när man speedade upp som det inte gick att bromsa.

Senast ändrad:

+Prince Fair+Bison: Tack!

Fio: Du hoppade banan med hunden först? :D Superbra när de har med "titthinder" redan på låga höjder, så blir det inte så dramatiskt sedan.

PF: Jättfin!

Återigen han är så otroligt lik Pluto!

Honom var det så länge sen jag såg på nära håll, men det har du ju rätt i! Särskilt den första bilden :)

Gör det du. :) Ska du publicera den någonstans får du gärna ange Maria Josefsson som fotograf.

Hittade tyvärr inga bättre bilder just nu, men när jag ser dina bilder så ser jag bara en ung Pluto :p

Hunter: Ja det stämmer! ;)

Äsch säg som det är, det VAR 60 cm när du hoppade....

kl

Jättefina bilder både PF och Rostkaptenen mfl.

Undret, inte lätt att rida dom när dom slingrar sig på det där viset. Hela sidan putar ju ut åt höger!:o

En del av dom gamla terränghindren står ju kvar oxå.. synd att dom inte kan rusta upp sin terrängbana.. jag red ju fälttävlan där i början av 90- talet..

Dessutom hade dom en annan bana oxå någonstans jag inte minns.. men se här, se här .... Nu ska jag minsann visa en film från när jag red på den för 200 år sedan... i en fin ljusblå dress .. hahahaha nu är formatet i widescreen fick inte det på något annat sätt så även om dåtidens gamla hästar var långa så var dom inte riktigt så här långa :p

hopp och terräng lätt klass, det roliga var att dressyrprogrammet som aldrig någonsin kommer visas här :p det är väldigt likt det vi rider i dag i 100 klassen fast dåtidens var svårare med 3 serpentinbågar i galopp mm.

http://www.youtube.com/watch?v=D5ft9UiJ350

Det där är inte Alingsås bana, den gick i en grusgrop nånstans, det är Vårgårdas bana på militärens övningsfält! Och om det var 1991 så var det den 1/5. Jag var också där med Jerry o red samma klass, hade 48 straff o 0 fel i hopp o terräng. Hur vet jag detta då? Jo för på den tiden var jag ambitiös som f-n o förde liten bok över varje tävling...:sneaky:

Det där är inte Alingsås bana, den gick i en grusgrop nånstans, det är Vårgårdas bana på militärens övningsfält! Och om det var 1991 så var det den 1/5. Jag var också där med Jerry o red samma klass, hade 48 straff o 0 fel i hopp o terräng. Hur vet jag detta då? Jo för på den tiden var jag ambitiös som f-n o förde liten bok över varje tävling...:sneaky:

Aha jaja Alingsås-Vårgårda. .same shit different name hahaha..ja inte fan minns jag vilket datum det var!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod