Best in Show (Ulvlek)

Får man rösta på samma i både lynch och kommissarie? :angel: Jag funderar på om @Habina försöker använda mig för att vinka till lyan, dvs att hon själv skulle vara ond fe, men samtidigt känns det lite väl uppenbart. Men å andra sida... Samtidigt håller jag med om att hon skulle vara en bra kommissarie! :D
Samtidigt tycker jag att Habina skulle vara bra som kommissarie också, men inte om hon är ond.. :banghead:
Men för att börja i någon ände, Snurrfian röstar på Habina i lynchen för att jag misstänker att hon försöker använda sig av mig för att göra sig sedd, visserligen jagar jag då den onda feen, men den vore rätt bra att få ut också så slipper jag bli misstänkt för den rollen något mer!

Till kommissarie då, bara för att @Paddington är grym på sammanställningar så får min röst hamna där.
Snurrfian röstar på Paddington till kommissarie.

Skall aldrig låtsas att du varit ond utanför lyan fler gånger. ;)

Sen börjar jag bli lite nojjig när jag börjar misstänka att även Ferrari är ulv eftersom hon röstar på mig som kommissarie :cautious::arghh: Borde man inte bli glad för en sån röst istället för att misstänka den för att vara ulv?

DL 1 kl 21

Nomineringar till borgmästarposten.
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm till utställningskommisarie
16:10 Ferrari röstar på Snurrfian som kommissarie
18:39 Sasse röstar på bollen__ som kommissarie
19:08 FiaM röstar på Habina som Utställnings kommisarie
19:18 Jag (cirkus) nominerar Ferrari som utställningskommissarie
19:44 Mirtai röstar på Paddington som utställningskommisarie.
20:07 Habina röstar på Paddington till utställningskommissarie eller vad det nu hette.
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian röstar på Paddington

Paddi: 3
Habina: 2
cirkus 1
BSF 1
Snurrfian: 1
Bollen__ :1
Ferrari:1

Röster (till lynchningen)
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Q
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina

bollen__ 1
paddington 1
Ferrari: 1
Sasse: 1
Q4:1
Mirtai: 1

Jag känner att jag står och stampar lite. Ja, Q var skum med sin röstmotivering. Men det är första dagen. Samtidigt är jag skadad och får för mig att paddington är god, bara för att hon varit det ett par gånger när vi "hittat" varandra i lekar. Farlig väg att gå...

Ferrari verkar ha trasslat in sig i "vem sade vad och hur menade den", men det var inget jag reagerade på när jag läste, utan först när någon (sasse?) lyfte det.

Cirkus märker jag inte ens av i leken, vilket känns mer oroande än Q som jag vet att jag läst skulle ha ont om tid.

Dränkt fjordhäst.

150904_001_55eb47fb9606ee2659d05a4a.jpg

Den ser rätt levande ut för att vara dränkt, zombiehäst?

Jag skulle också behöva rösta lite tidigt idag. Det som jag reagerat på såhär långt är q's röst på Paddington och även Sasses raktion på Habinas kommentar (Sasses inlägg #81). Jag kan förstå Habinas tanke om att hellre hitta en ulv än en ond fe.

Jag funderar själv i banorna på att om q är den onda fen är detta hennes sätt att tala om det för lyan - typ rösta på en med motivering att den är ond fe. Är då Sasses reaktion ett sätt att försöka släta över q's skumma röst, jag fick den känslan lite - men varför skulle hon göra det? Kan hon göra det för att q är ond fe och Sasse ulv som signalerar tillbaka?
Onda fén känner ju inte till lyan och vise versa så att börja signalera och signalera tillbaka så här tidigt när man inte vet om man har fått kontakt eller inte.. känns lite...onödigt känner jag.
Om Q skulle vara onda fén så skulle Sasse genast bli granskad och det vet jag inte om ngn i lyan skulle vilja bli, iaf inte så här tidigt och jag tycker Sasse är mer rutinerad än så.
Så att Sasse reagerar på Habinas inlägg tycker jag inte säger ngt om Sasses roll (eller Qs) så här långt. Däremot är jag fortfarande fundersam till Qs röst även om jag förstår att det var svårt att hitta ngn att rösta på så tidigt.

Eftersom jag inte vill åka redan i dl1, så får jag nog lägga en röst på någon som redan har en röst.

Habina röstar på Quarter4ever

Då jag tyckte att hon hade en väldigt konstig teori gentemot paddington, som dels baserade sig på OT och dels baserade sig på en roll som ändå får ses som mindre viktig att få ut.

DL 1 kl 21

20:07 Habina röstar på Paddington till utställningskommissarie eller vad det nu hette.

cirkus 1
BSF 1

20:40 Habina röstar på Quarter4ever

Q4:2
bollen__ 1
paddington 1

Paddington nominerar BSF till Utställningskommissarie eftersom jag tycker denne kommit igång bra i leken med att dels fundera över rollfördelning och även kommit med relevanta frågor om rollistan.

och bara för att @Myrten ropar så kom jag av mig med rösten......

Jag behöver få iväg en röst och känner mig helt lost. :( Jag tycker inte att det finns någon som sticker ut tillräckligt för att jag ska vilka lägga en andra- eller tredjeröst idag och bland de som ingen har röstat på är det svårt att hitta något. :cautious:

I brist på bättre får min röst idag hamna på Snurrfian, som Habina påpekat är ju hon alltid ond utanför lyan och dessutom kallar hon sin hund för ett måndags exemplar vilket är taskigt :idea:

FiaM röstar på Snurrfian

(Ber om ursäkt för värdelös motivering men jag hittar inget just nu...)

DL 1 kl 21

20:48 Paddington nominerar BSF till Utställningskommissarie

Bsf: 2
cirkus 1

20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian

Q4:2
bollen__ 1
paddington 1

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II