Best in Show (Ulvlek)

Jag skulle också behöva rösta lite tidigt idag. Det som jag reagerat på såhär långt är q's röst på Paddington och även Sasses raktion på Habinas kommentar (Sasses inlägg #81). Jag kan förstå Habinas tanke om att hellre hitta en ulv än en ond fe.

Jag funderar själv i banorna på att om q är den onda fen är detta hennes sätt att tala om det för lyan - typ rösta på en med motivering att den är ond fe. Är då Sasses reaktion ett sätt att försöka släta över q's skumma röst, jag fick den känslan lite - men varför skulle hon göra det? Kan hon göra det för att q är ond fe och Sasse ulv som signalerar tillbaka?

Jag har också reagerat lite på FiaM's nomineringsmotivering av Habina - för att Habina alltid känns GLAD? Vill vi i första hand ha en glad kommissarie? (Samtidigt så gillar jag tänket - det är *lekar*)

Äh, nu måste jag rösta och eftersom Lobelia inte gjort något skumt än och inte bsf heller så måste jag ju hitta nån annan ;)

cirkus röstar på Sasse, jag tycker hennes kommentar om q's röst skaver och jag får ulv-vinkar-tillbaka-till-fe-vibbar

Tror också att jag röstar redan nu, får se om något annat dyker upp under den timmen som är kvar sedan.

Sasse röstar på Habina för att jag tycker det är märkligt att Habina i sin tur tycker det är märkligt att Q4 röstar på en eventuell ond fé istället för att rösta på en ulv. Habina tycker även det är skumt att Q4 inte skriver i sitt inlägg att hon vet att hon borde rösta på en ulv, men istället väljer nästbästa.

Alltså ledsen, men jag förstår verkligen inte grejen. Jag tycker det är jättekonstigt att Habina reagerar så på en sådan här sak. Vad det säger om hennes roll vet jag inte, men det är vad jag mest reagerar på just nu. Förutom möjligen att @FiaM verkar vilja ha femton onda féer :cautious: Nä, skämt åsido ;)

DL 1 kl 21

Nomineringar till borgmästarposten.
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm till utställningskommisarie
16:10 Ferrari röstar på Snurrfian som kommissarie
18:39 Sasse röstar på bollen__ som kommissarie
19:08 FiaM röstar på Habina som Utställnings kommisarie
19:18 Jag (cirkus) nominerar Ferrari som utställningskommissarie
19:44 Mirtai röstar på Paddington som utställningskommisarie.

cirkus 1
BSF 1
Snurrfian: 1
Bollen__
Habina:1
Ferrari:1
Paddi: 1

Röster (till lynchningen)
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina

bollen__ 1
paddington 1
Ferrari: 1
Sasse: 1
Habina: 1

Jag kan förstå Habinas tanke om att hellre hitta en ulv än en ond fe.
Jag förstår också tanken, men tycker det är lite overkill att "kräva" att folk ska hitta en ulv när ingenting har hänt. Det är väl bättre att rösta på vem som helst som ond då.

När jag var på hundutställning senast framträdde den ena glitterkostymen efter den andra, så jag insåg att det är matte som ska sticka ut i mängden..... (då tittar inte domarna så noga på vovven..... :angel: )

:D

Habina röstar på Paddington till utställningskommissarie eller vad det nu hette.

Främst för att jag vill ha någon som är skärpt på den posten, men även för att jag gillar hur hon gått all in och gjort research innan leken.

Kan rekommendera filmen Best in show för de som verkligen vill veta vad vi sysslar med. :angel:

1. cirkus Saknar Dagmar :heart och tycker det är jobbigt att rösta
2. quarter4ever Ska gå på bio och sitter på fånen, och förklara tålmodigt att det inte är bokstavligt i of-färg, diskuterar draken-

Nominerar/röstar enligt nedan, Jag kan för min liv inte begripa hur någon (här paddis) kan vifta till lyan genom att vara tidspessimist. Hur går det till Q? Och sedan en motivering som bygger på ett OT-inlägg, lite trist,

quarter4ever nominerar blacksmithfarm till utställningskommisarie
då jag tycker att hon verkar vilja ha ordning och reda på leken, vilket torde vara utmärkta egenskaper för rollen

quarter4ever röstar på paddington
för att hon hon är "tidspessimist"- kan vara en omskrivning för att vilja visa sig för lyan " vill vara ute i god tid " fortsätter sedan med en kryptisk kommentar om sponsorer ( visserligen till LL, men ändå ) vilket för mig sammantaget indikerar att hon kan vara den onda fen som viftar till sina lyakompisar att här är jag!

3. Ferrari Har med Charlie- en Cavalier King Charles Spaniel (har de så mundana namn?)
Ferrari röstar på Snurrfian som kommissarie
Kommer med någon konstig teori om att prästen kan hålla alla onda utom den som biktar sig och på så vis peka ut ulven, låter inte helsmart att outa sin roll så. Reagerar på att två röstat tidig, varav en BSF alltid röstar tidigt. Jag skulle reagera mer om ingen tvingades rösta tidigt, Det är nstan jämnt så.
4. Paddington - Konverterar till Bumbibjörn och har med sig Bumbibjörnens one of a kind Wonderboy, Håller koll på närvarolistan och roar sig med att spöka ut sig OT. Paddi (eller ska vi kalla dig Bumbi?) har gått igenom alla deltagare,
5. Koppen - konverterade till Mirtai.
6. Lobelia - Det är jag
7. Snurrfian Hittat leken och bytt avatar
8. bollen__ Hittat leken och bytt avatar
9. Blacksmithfarm
Ägnar sig åt avancerad matematik, men tror på 4 onda - den berömda tredjedelen.Reder ut begreppen när det gäller rollistan och beklagar sig då hon anser det är Qs roll.

Bsf röstar först i vanlig ordning.

Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie, då jag tycker att hon ställde en mycket relevant fråga som jag själv förbisett.

Blacksmithfarm röstar på bollen__ då hon vad jag kan se är först med att byta avatar, och jag undrar om det kan vara ett försök till att ställa sig in hos domarna??

10. FiaM Har hittat hit
FiaM röstar på Habina som Utställnings kommisarie.

11. Sasse Reagerar också på att det skulle vara ett tecken på ondhet att rösta tidigt
Sasse röstar på bollen__ som kommissarie because I lööööv hennes hund(ras). Och såklart för att jag hoppas att hon kan tillföra något i leken sedan

12. Habina Tycker det är nervöst att sakna siare. Paxar en silverfärgad toypudel vid namn Feeorins So You Think You Can Dance om ingen hunnit före (det vore rätt konstigt om någon gjort det- hur tänker Habina här?). Tror hon missat något väsentligt för att hon tycker rollistan är logisk. Betonar att hon spelar på mobilen och därför inte kan byta avatar till sin toypudel. Reagerar på Qs motivering om Paddis och här får jag hålla med, om både konstig motivering och konstigt att rikta in sig på den onda utanför lyan. Jag tror dock mest att Q var desperat om teori. Äter 400 g toblerone (jobbar på alibit ont i magen?). Tror att Paddis är färgblind, oklart varför. Pekara ut Snurris som ond fe.

Fast varför måste man alltid vara så övertydlig? Jag har faktiskt aldrig förstått det fenomenet.

Med det sagt håller jag med om att Q4's röst var svag, även om jag inte tycker det i sig är märkligt vid den här tiden i leken. Jag tycker bara det är underligt att misstänka henne för att hon borde uttryckts sig si och så istället.

Jag hoppas banne mig inte att vi har femton féer i leken :p

Kan du komma på någon annan jag kan misstänka istället? ;)

DL 1 kl 21

20:07 Habina röstar på Paddington till utställningskommissarie eller vad det nu hette.

Paddi: 2
cirkus 1
BSF 1
Bollen__

bollen__ 1
paddington 1

DL 1 kl 21

20:07 Habina röstar på Paddington till utställningskommissarie eller vad det nu hette.

cirkus 1
BSF 1
Bollen__

bollen__ 1
paddington 1
Domaren som inte gillar att lotta är väldigt nöjd över att slippa lotta bland 7 stycken i borgmästarvalet.

Jag skulle också behöva rösta lite tidigt idag. Det som jag reagerat på såhär långt är q's röst på Paddington och även Sasses raktion på Habinas kommentar (Sasses inlägg #81). Jag kan förstå Habinas tanke om att hellre hitta en ulv än en ond fe.

Jag funderar själv i banorna på att om q är den onda fen är detta hennes sätt att tala om det för lyan - typ rösta på en med motivering att den är ond fe. Är då Sasses reaktion ett sätt att försöka släta över q's skumma röst, jag fick den känslan lite - men varför skulle hon göra det? Kan hon göra det för att q är ond fe och Sasse ulv som signalerar tillbaka?

Jag har också reagerat lite på FiaM's nomineringsmotivering av Habina - för att Habina alltid känns GLAD? Vill vi i första hand ha en glad kommissarie? (Samtidigt så gillar jag tänket - det är *lekar*)

Äh, nu måste jag rösta och eftersom Lobelia inte gjort något skumt än och inte bsf heller så måste jag ju hitta nån annan ;)

cirkus röstar på Sasse, jag tycker hennes kommentar om q's röst skaver och jag får ulv-vinkar-tillbaka-till-fe-vibbar

Skadar väl inte med lite positiva chokladstunder? ;)

Lobelia nominerar Habina för hon får mig att skratta, det värsta jag vet är tråkmånsar i officiella positioner.

Lobelia Röstar på Q för hon verkar vara desperat att rösta på Paddington till den grad att hon använder OT inlägg som motivering. Kan det dölja sig en ulv som vill misstänkliggöra en farlig motspelare?

DL 1 kl 21

20:12 Lobelia nominerar Habina

Habina: 2
cirkus 1
BSF 1
Bollen__ :1

20:12 Lobelia Röstar på Q

bollen__ 1
paddington 1
Q4:1

Senast ändrad:
1Äter 400 g toblerone (jobbar på alibit ont i magen?). Tror att Paddis är färgblind, oklart varför. Pekara ut Snurris som ond fe.

Det här inlägget var helt hopplöst att läsa på mobilen, så jag tänjer gränserna med mitt bredband får vi se hur det går...

Det är inget alibi längre kan jag meddela. :yuck: Att paddis är färgblind beror på att hon jämförde min silverfärgad toypudel med mina beige fjordhästar och sade att de var likadana. :eek: Dvs totalt OT. Sorry. :p

Sedan tror jag att snurrfian måste vara ond fe baserat på att hon (nästan) alltid har onda roller utanför lyan. Men det är alltså inget jag vet utan enbart baserat på statistik. ;)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17