Best in Show (Ulvlek)

Får jag lov att presentera huliganen Orvar, ett äkta måndagsexemplar av rasen Wachtel. Mattes ögonsten och veterinärernas guldko! :D

I övrigt så har jag nu nog förstått mig på rollerna åtminstone, spännande med två röster redan nu och så är jag rädd att rösta på en ulv som utställningskommissarie. :nailbiting:

Lekmässigt då, @Koppen och @Sasse verkar inte ha anmält sig i sekretariatet ännu, men Sasse har gillat inlägg så hon vet iaf att leken kommit igång :)

BSF räknar igen ;)
Jag har väl inget att lägga till där förutom att jag tycker att två ulvar låter väldigt lite så jag tror mer på 4 onda varav tre i lyan, vilket är vad BSF också kommer fram till.

Q har varit upptagen så BSF tar över stafettpinnen och ställer alla frågor Q borde ha gjort ;)

Bollen följer temat och byter avatar och Habina checkar in sin toypudel - nu vill jag ju se en bild på den också ;)

I övrigt mycket frågor/funderingar om rollistan som jag måste ta mig ett varv till med känner jag.

Herregud vilka krav! Vet du hur svårt det är att byta avatar på mobilen... ;)

Ja, @Monstermom vad säger du om tillställningen såhär långt? BSF och Q går ut hårt med tidiga röster. Det gäller ju att tilldra sig domarens intresse redan i första uppställningen. Spännande!

Ännu mer OT: Den fyrbenta Myrten (se avataren) har opererats idag och allt tycks ha gått bra. Plastmatte hämtar henne nu.

Jag förstår inte riktigt hur folk kan rösta redan? Borde de inte vänta på bikinimomentet först - det här är väl en skönhetstävling? :confused:

Även jag vill hedra HUNDEN med en avatar!
Detta är min älskade Dagmar!

(Jag började gråta när jag hittade den här söta bilden på henne - gud så hon fattas mig)

Beklagar förlusten... jag reagerade på samma sätt när jag kollade igenom gamla bilder. Charlie på min avatar fick jag som 11 åring, han dog sommaren 2012 och saknas mig än. Inte samma sak utan honom

Visas i bikini = urfälld för dagen. Herregud, det märks att du har en korthårig hund!

Har det redan varit då?

Vet du, den här tillställningen påminner mig om en rolig händelse en gång när jag var på fotbollsmatch! Det visade sig att ena linjedomaren var allvarligt skelögd och dömde offside hela tiden - utom när någon faktiskt gått offside! :rofl:
Ja jag säger då det, vad roligt det är med sport... Händer något liknande i den här sporten nån gång?

Ferrari röstar på Snurrfian som kommissarie

Dels för att hon har en hund som faller mig i smaken, och hon är ju dessutom moderator! Så hon har ju vanan i att ta ansvarsfulla beslut :angel:

quarter4ever röstar på paddington
för att hon hon är "tidspessimist"- kan vara en omskrivning för att vilja visa sig för lyan " vill vara ute i god tid " fortsätter sedan med en kryptisk kommentar om sponsorer ( visserligen till LL, men ändå ) vilket för mig sammantaget indikerar att hon kan vara den onda fen som viftar till sina lyakompisar att här är jag!

som sagt hoppas jag hinner in innan DL , men så här har jag iaf lagt mina röster om jag inte gör det

Nu hittade jag ju leken INNAN rollerna var utdelade..... :idea:
Du kanske missade det? Men då undrar jag naturligtvis varför du läser så slarvigt..

Sen undrar jag bara hur du får "ute i god tid" till att vifta till lyan? :confused:

DL 1 kl 21

Nomineringar till borgmästarposten.
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm till utställningskommisarie
16:10 Ferrari röstar på Snurrfian som kommissarie

cirkus 1
BSF 1
Snurrfian: 1

Röster (till lynchningen)
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington

bollen__ 1
paddington 1

Jag reagerar också på @quarter4ever s röst på @Paddington

Dels för att hon har en konstig teori om varför Paddington skulle vara ond fe och dessutom väljer hon att jaga efter någon hon tror är ond fe istället för att leta ulv. Förvisso kan onda fen ställa till med en hel del, men vi måste inte bli av med onda fen för att goda sidan skall vinna...

FiaM – har hittat leken och ska läsa igenom den och rollerna, läser nog väldigt noggrant ;)

bollen__ - först att byta avatar

Lobelia – tvåa på bollen, byter avatar och presenterar Blomsterdrottningens Lilla Gullviva.

Snurrfian – har roat sig m familjen och försöker förstår rollerna. Byter avatar och presenterar måndagsexemplaret Orvar. Tror sig förstå rollistan, tycker det är spännande med två röster redan nu och är rädd för att rösta fram en ulv till utställningskommissarie. Har fått en dito röst själv från Ferrari.

Cirkus, hittat leken och läst igenom roller, regler och alla frågor och svar. Kompletterar med en egen fråga som BSF tycker är så bra att hon röstar på Cirkus som utställningskommissarie. Cirkus hedrar oss med Dagmar.

Ferrari tycker det är ett kul tema hundnörd som hon är, ställer upp med Charlie. Funderar kring prästen som får bikten och som måste utlämna ulven som biktat sig. Jag tycker det är en intressant tanke hon väcker. Röstar på Snurrifan som kommissarie dels pga hunden på avataren men även att Snurrfian är moderator och van att ta ansvarsfulla beslut..

Habina leker från mobilen och tycker det är krångligt att byta avatar. Presenterar Feeorins SYTYCD som färgmässigt matchar övriga menageri hemma hos Habina ;) . Tycker BSF ställt de flesta frågor men undrar om onda fén känner till ulvarna eller inte. Tror det kan bli en rolig lek även fastän siare saknas och det är nervöst, har rett ut vad rollerna innebär. Reagerar på Qs röst på mig och den åtföljande teorin.

Q leder inte inläggsligan!!!! :p Tycker BSF frågar bra då hon själv haft tidbrist (prioritera bio framför ulvlek… suck… ;) ) Ställer kompletterande frågor om draken och sedan ber om ett förtydligande om proffshandlern. Röstar på BSF som kommissarie och lägger rösten på mig i lynchen med en i mitt tycke väldigt konstig motivering som jag reagerar på.

BSF börjar som vanligt med att räkna på rollfördelningen, tar sedan upp fanan från Q och börjar ställa frågor om rollerna. Tycker det är lite läskigt att vara utan siare så noterar att Habina tycker rollistan känns logisk och bra. Nominerar Cirkus till kommissarie då hon tycker denne ställt en bra fråga som hon själv missat och röstar sedan på bollen pga att denne var först m avatarbytet. Säger inget om BSFs roll eftersom hon var tvungen att rösta först och det fanns inte ngt att gå på.

Koppen har ersatts av Mirtai – välkommen Mirtai

Sasse har fortfarande inte checkat in i leken, men har gillat några av inläggen så jag förutsätter hon vet att leken är i gång J

Ser att det redan har kommit in två röster, tidigt, det är lite udda. Har faktiskt inte hunnit fundera mer över leken, men jag ska läsa igenom lite mera först.
Varför är det udda med två tidiga röster? Varav ena kommer från BSF som alltid röstar tidigt, och den andra från Q4 som skriver att hon inte har tid senare.
Jag reagerar också på @quarter4ever s röst på @Paddington

Dels för att hon har en konstig teori om varför Paddington skulle vara ond fe och dessutom väljer hon att jaga efter någon hon tror är ond fe istället för att leta ulv. Förvisso kan onda fen ställa till med en hel del, men vi måste inte bli av med onda fen för att goda sidan skall vinna...
Att leta ulv när ingenting hänt är kanske svårt. Om man inte hittar någon som verkar ulvig är det väl bättre då att rösta på en vanlig ond? Jag ser inte det konstiga faktiskt.

@Paddington är visst färgblind, men betyder det att hon är ond? :rofl:

Lyckas dock sammanfatta om oss allihop redan, vilket är imponerande. :bow: Själv försöker jag få i mig 400 g toblerone. :angel:

Varför är det udda med två tidiga röster? Varav ena kommer från BSF som alltid röstar tidigt, och den andra från Q4 som skriver att hon inte har tid senare.

Att leta ulv när ingenting hänt är kanske svårt. Om man inte hittar någon som verkar ulvig är det väl bättre då att rösta på en vanlig ond? Jag ser inte det konstiga faktiskt.

Njae. Kanske hade det känts bättre om hon själv påpekade att hon hellre röstade på en misstänkt ond fe än någon random som lika gärna kan vara god. Men jag tycker ändå det är knepigt tänkt.

För övrigt vet väl alla redan att @Snurrfian är onda fen? :rofl:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar