Best in Show (Ulvlek)

Njae. Kanske hade det känts bättre om hon själv påpekade att hon hellre röstade på en misstänkt ond fe än någon random som lika gärna kan vara god. Men jag tycker ändå det är knepigt tänkt.
Fast vad menar du nu? Jag antar att hon tror sig vara "säker" (så mycket man nu kan vara säker så här tidigt i leken) att Paddan kan vara ond fe, annars antar jag att hon inte röstat där. Någon måste hon ju rösta på?

Fast vad menar du nu? Jag antar att hon tror sig vara "säker" (så mycket man nu kan vara säker så här tidigt i leken) att Paddan kan vara ond fe, annars antar jag att hon inte röstat där. Någon måste hon ju rösta på?

Jag menar att det skulle varit bättre om hon själv skrev något om att hon borde röstat på en hon tror är ulv, men eftersom hon inte hade någon misstänkt så tog hon det "näst bästa" och röstade på en som var ond fe.

De flesta verkar ha hittat hit, Sasse verkar bara ha läst och Mirtai har precis ersatt Koppen. Välkommen! :)

Blacksmithfarm räknar och verkar även ha tagit över efter q när det gäller att ställa frågor då den senare är på bio istället för att leka... :cautious: (Var filmen bra, @quarter4ever ?) Tycker att cirkus ställer bra frågor som hon själv har missat och nominerar henne därför till kommisarie. Lägger sedan lekens första röst på bollen_ med en i mina ögon ganska typisk förstadags teori.

Paddington är den första att både skriva i tråden men även att försöka sig på lite kommentarer om övriga deltagare. :bow:

Quarter4ever nominerar BSF till kommisarie och röstar på Paddington med en svag teori om att P skulle vara femtonde fen som viftar till lyan med sitt första inlägg. P har redan kommenterat att hon skrev det inlägget innan rollerna hade skickats ut, innebär det att rösten är en förtäckt BOP, ett försök att sprida misstankar eller är det bara dåligt med tid och inget att gå på?

Ferrari röstar på Snurrfian som kommisarie dels på grund av hennes hund men även för att hon som moderator är van att fatta ansvarsfulla beslut.

Jaha @Monstermom spänningen stiger. Vi går med stormsteg mot konkurrensen i första klassen. Vilka tror du blir avtackade? Vilka får tävla vidare?

Jaha @Monstermom spänningen stiger. Vi går med stormsteg mot konkurrensen i första klassen. Vilka tror du blir avtackade? Vilka får tävla vidare?

Nu blir jag förvirrad igen, är det får med också?
Jag sitter mest och funderar på när det ska bli lite action, och varför är det ingen som klär ut sina hundar i fräsiga kostymer - det borde väl vara ett säkert sätt att få poäng!

Jag röstar på Habina som kommisarie. Framförallt för att hon alltid verkar se de här lekarna dom lekar och därför alltid känns glad. :)

FiaM röstar på Habina som Utställnings kommisarie.

Ja visst är det frustrerande! Nåt i den här stilen hade livat upp! :up:

Funny-Dog-Costume.jpg

@Monstermom - det här är en bedömning av avelsresultat! Då går det inte att ha "fräsiga kostymer"!

:yuck:

*hyperventilerar*

Och nu - närmar vi oss konkurresklassen men än är det nära två timmar kvar!:D

Jag tycker det är svårt. Både att utse en kommissarie och att rösta såhär allra första omgången.

Jag nominerar Ferrari som utställningskommissarie - då hennes kommentar om präst och ulvar är riktigt smart

@Monstermom - det här är en bedömning av avelsresultat! Då går det inte att ha "fräsiga kostymer"!

:yuck:

*hyperventilerar*

Och nu - närmar vi oss konkurresklassen men än är det nära två timmar kvar!:D
När jag var på hundutställning senast framträdde den ena glitterkostymen efter den andra, så jag insåg att det är matte som ska sticka ut i mängden..... (då tittar inte domarna så noga på vovven..... :angel: )

:D

Hej på er :)

Sitter i bilen och har precis läst vad ni skrivit.

Mirtai röstar på Paddington som utställningskommisarie.

För att en god Paddis brukar ha koll och jag ger gärna henne utslagsröst. Är hon ond får ni väl lyncha mig ;) plus att jag inte kunde motstå den fina bilden :love:

Jag menar att det skulle varit bättre om hon själv skrev något om att hon borde röstat på en hon tror är ulv, men eftersom hon inte hade någon misstänkt så tog hon det "näst bästa" och röstade på en som var ond fe.
Fast varför måste man alltid vara så övertydlig? Jag har faktiskt aldrig förstått det fenomenet.

Med det sagt håller jag med om att Q4's röst var svag, även om jag inte tycker det i sig är märkligt vid den här tiden i leken. Jag tycker bara det är underligt att misstänka henne för att hon borde uttryckts sig si och så istället.

Quarter4ever nominerar BSF till kommisarie och röstar på Paddington med en svag teori om att P skulle vara femtonde fen som viftar till lyan med sitt första inlägg. P har redan kommenterat att hon skrev det inlägget innan rollerna hade skickats ut, innebär det att rösten är en förtäckt BOP, ett försök att sprida misstankar eller är det bara dåligt med tid och inget att gå på?
Jag hoppas banne mig inte att vi har femton féer i leken :p

Sedan så kommer jag rösta även "vanliga" rösten redan nu eftersom täckningen ibland är lite skakig...

Det jag reagerat mest på så här långt är @Ferrari som kommenterar de två tidiga rösterna som att de är skumma. Jag förstår inte riktigt hur hon tänker där?

Så min röst hamnar på Ferrari

Mirtai röstar på Ferrari

Fast varför måste man alltid vara så övertydlig? Jag har faktiskt aldrig förstått det fenomenet.

Med det sagt håller jag med om att Q4's röst var svag, även om jag inte tycker det i sig är märkligt vid den här tiden i leken. Jag tycker bara det är underligt att misstänka henne för att hon borde uttryckts sig si och så istället.

Jag hoppas banne mig inte att vi har femton féer i leken :p

Oops! :o Älskar verkligen att leka på telefon... :meh: Jag vill inte heller ha femton féer! :arghh:
Det ska givetvis stå den onda fen. :angel:

DL 1 kl 21

Nomineringar till borgmästarposten.
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm till utställningskommisarie
16:10 Ferrari röstar på Snurrfian som kommissarie
18:39 Sasse röstar på bollen__ som kommissarie
19:08 FiaM röstar på Habina som Utställnings kommisarie
19:18 Jag (cirkus) nominerar Ferrari som utställningskommissarie
19:44 Mirtai röstar på Paddington som utställningskommisarie.

cirkus 1
BSF 1
Snurrfian: 1
Bollen__
Habina:1
Ferrari:1
Paddi: 1

Röster (till lynchningen)
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari

bollen__ 1
paddington 1
Ferrari: 1

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • En blick…