Best in Show (Ulvlek)

Nu har även jag hittat hit, jag har varit och roat mig på restaurang med familjen och goda vänner! :D Jag håller på och försöka förstå mig på alla roller! :D

Valfri DL kan man tolka det som att den i princip får välja närsomhelst? Och att kärleksparet får veta om varandra direkt efter nästkommande DL ? Eller får de veta direkt ? Vad händer om en i kärleksparet tex blir käk eller lynchad innan de i så fall får vetskap om varandra - tänker på att det ju brukar vara att om en dör drar den med sig den andra? eller har kärleksparet en annan funktion i denna leken ?hittade ingen beskrivning av deras funktion( eller så missade jag för att jag sitter på mobilen ? )

Och det är handlern som själv får utnyttja vitaminsprayen som
Jag tolkar beskrivningen ? ( alltså inte att förväxla med en brevis som skickar paket till andra )
Jag har tänkt så att draken väljer två stycken så gäller det efter DL. Så om någon skulle dö så är kärleksparet ogiltigt och draken får välja en ny.

Sedan efter DL så dör kärleksparet ihop :)

@Dentaku till dig:
hitta hunden

039df3ad299a84816f7c50d62905984f.jpg

det ska börjas i tid
maxresdefault.jpg

kurragömma? någon?
Cute-Dog-dogs-33531468-500-500.jpg

@Klaras hund, tror jag. Fast den badar istället för duschar...
images

tror någon vill skrämma mig:nailbiting: käka valpar fy:rage:
images

Lekmässigt då, @Koppen och @Sasse verkar inte ha anmält sig i sekretariatet ännu, men Sasse har gillat inlägg så hon vet iaf att leken kommit igång :)

BSF räknar igen ;)
Jag har väl inget att lägga till där förutom att jag tycker att två ulvar låter väldigt lite så jag tror mer på 4 onda varav tre i lyan, vilket är vad BSF också kommer fram till.

Q har varit upptagen så BSF tar över stafettpinnen och ställer alla frågor Q borde ha gjort ;)

Bollen följer temat och byter avatar och Habina checkar in sin toypudel - nu vill jag ju se en bild på den också ;)

I övrigt mycket frågor/funderingar om rollistan som jag måste ta mig ett varv till med känner jag.

Gah! Måste lägga mina röster nu...

Det finns inte mycket att gå på än, så det blir som det blir...

Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie, då jag tycker att hon ställde en mycket relevant fråga som jag själv förbisett.

Blacksmithfarm röstar på bollen__ då hon vad jag kan se är först med att byta avatar, och jag undrar om det kan vara ett försök till att ställa sig in hos domarna??

DL 1

Nomineringar:
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie

cirkus 1

Röster:
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

bollen__ 1

ja det var inte mycket att gå på så här långt men eftersom jag är tvungen att lägga en säkerhetsröst idag så får jag göra ett försök iaf. vet inte om jag hinner in till innan 21 sedan helt enkelt,
Jag håller på och packar inför avresa om ett par timmar och ska dessutom se till att ge alla djuren mat och vatten så de som hjälper mig med dem när jag är borta får det enkelt,samt köra barnen till deras fader , så det är lite körigt.

quarter4ever nominerar blacksmithfarm till utställningskommisarie
då jag tycker att hon verkar vilja ha ordning och reda på leken, vilket torde vara utmärkta egenskaper för rollen

quarter4ever röstar på paddington
för att hon hon är "tidspessimist"- kan vara en omskrivning för att vilja visa sig för lyan " vill vara ute i god tid " fortsätter sedan med en kryptisk kommentar om sponsorer ( visserligen till LL, men ändå ) vilket för mig sammantaget indikerar att hon kan vara den onda fen som viftar till sina lyakompisar att här är jag!

som sagt hoppas jag hinner in innan DL , men så här har jag iaf lagt mina röster om jag inte gör det

DL 1 kl 21

Nomineringar:
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus till utställningskommissarie
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm till utställningskommisarie

cirkus 1
BSF 1

Röster:
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington

bollen__ 1
paddington 1

Ja, @Monstermom vad säger du om tillställningen såhär långt? BSF och Q går ut hårt med tidiga röster. Det gäller ju att tilldra sig domarens intresse redan i första uppställningen. Spännande!

Ännu mer OT: Den fyrbenta Myrten (se avataren) har opererats idag och allt tycks ha gått bra. Plastmatte hämtar henne nu.

Jag tycker det känns lite läskigt att vara i princip utan siare (prästen är ju nån slags svag variant, antar jag - garanterad en ulv om de biktar sig, men får inte nämna den)

+ ringbärarens sia då. men iom den onda fen som också har minst en sia så...

Lägger till att OM draken får tillfälle att göra två deltagare kära så får även de veta om varandras roller. på ett sätt även det en sia...
samt att ringbäraren/ handlerns sia kan ju bli använd många ggr om det blir flera som får chansen att ha rollen. Iofs kan det lika gärna bli en ond som blir handler som en god, det vet man ju inte om det är i en lynch( bara om handlern blir käk vet man- för då måste det vara en ulv som tagit över förmågan )

hinner inte fundera så mycket mera över leken just - hoppas jag får chansen senare!

På min avatar har jag Charlie, en maskulin hane av rasen Cavalier King Charles Spaniel.

Ser att det redan har kommit in två röster, tidigt, det är lite udda. Har faktiskt inte hunnit fundera mer över leken, men jag ska läsa igenom lite mera först.

Tycker du?
Jag tycker det känns lite läskigt att vara i princip utan siare (prästen är ju nån slags svag variant, antar jag - garanterad en ulv om de biktar sig, men får inte nämna den)

Det faktum att prästen måste utelämna ulven som biktat sig så är väl det ett sätt att få veta om en ulv? Eller tänker jag galet? Låt oss säga att prästen ulvförklarar alla, utom just ulven, för det är väl okej att göra så? Med tanke på sammanställningarna som brukar komma.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10