Har du varit hos nån veterinär nångång
Jag kan ju tala om att jag haar väldigt stor erfarenhet av veterinärer....OK, jag tar till vet hjälp ofta, men att dom skulle hitta roten till det onda, det får mig att småle....nä du....3 injektioner i carpus...4:e kanske också
de veterinärer som verkligen funderar över VARFÖR hästen inte svarar på behandling är väldigt få...klart det kan vara urkalkningar...men varför får den urkalkningar, det kan vara pålagringar, men varför får den pålagringar, det kan vara att hästen är sned och belastar sig fel, det kan vara ett organ i kroppen som inte fungerar som det skall...det kan vara ett virus i kroppen som sätter sig på lederna...det kan vara precis vadsomhelst...och det tar INTE veterinärer reda på.........i England och tyskland så samarbetar veterinärer med homeopater, och med folk som håller på med alternativ medicin övht....I Sverige är det OLAGLIGT...så vilken veterinär skulle rekommendera homopatica med risk för att bli av med licencen
INGEN......Mina veterinärer vet vad jag ger mina hästar....jag skulle få ner en svullnad på en häst, men vet ville inte att han skulle få smärtstillande då han kunde förvärra sin skada om han inte kände att han hade ont.....då sa jag bara till honom att jag kocklar väl i hop nån häxbrygd när jag kommer hem...han bara skrattade och sa att det gör jag rätt i
Tycker det är synd att man inte i Sverige tar mer hand om de behandlingsmetoder som finns, som homeopati och örter, men det kommer mer o mer och förhoppningsvis så är det helt ok om några år....jag minns så väl vad folk skrattade åt mig när jag kom med min laser för 15 år sen....idag skrattar ingen...jag kommer ihåg hur folk tyckte det var vansinningt att behöva massera en häst....idag tycker ingen det är vansinnigt...hoppas jag får komma ihåg när folk var så urbota korkade att dom inte fattade vilken tillgång homeopatmedel är....hoppas jag får göra det om några år....