Belladonna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lika botar lika: Jag kör stenhårt på det när det gäller min diabetes. Om man äter mycket socker så borde sockersjukan försvinna, eller hur? Läkaren är något skeptisk mot min teori dock... :rofl:

Det är väl just vad det inte är!!! Såg du inte det TV programmet om homeopatmedicin för ett tag sedan? Till vilken undersökning hänvisar du till i så fall :confused:
Håller med om att det är som en droppe i atlanten, ge vanligt vatten i stället.

Är du så korkad eller skojar du bara :crazy: :crazy:

Dom som inte tror på homeopati...dom MÅSTE inte göra det , det är ingen som tvingar nån till det...

Sen finns det ju en hel del vanliga läkemedel som gått igenom en massa tester som sedan visar sig efter några år att det är rena döden...Är DOM testerna bra då???

Jag såg programmet om homeopatin....det var bara ett enda ynka litet test som dom var osäkra på som satt allt i stöpet...HUR många såna tester görs på den klassiska medicinen??? en liten biverkning hit eller dit spelar väl ingen roll :crazy:

Jag har iallafall märkt på mina hästar(använder mest akutmedel) att det hjälper, och vill andra inte göra det lättare t ex efter en operation, så är inte det mitt problem :angel:

Jag håller med, jag förstår inte varför det skall vara sådan hysteri, Det är ju inget tvång att använda det :confused:
Men det är ju typiskt sådana där vetenskapsmänniskor som inte kan tro på något så länge det inte är vetenskapligt bevisat, och sedan när det blir vetenskapligt bevisat DÅ tror dom hux flux på det och kommer gladeligen slänga ut 200 kronor mer än vad det kostar idag!!

Vi skall vara skitglada så länge dom inte bevisar något så det kan fortsätta vara billigt och effektivt.

Vi vet ju att det fungerar och vi behöver inte en massa vita rockar som talar om för oss att det är OK att använda medlet nu , för nu fungerar det ;)

:rofl: :rofl:
Det är väl mest skoj, men jag brukar intala mig själv att det fungerar så ibland, särskilt under jul och påsk ;)

Sen är jag nog lite korkad också.

har ni missat tråden där det var en som undrade om hon skulle ta ut en veterinär eller homeopat till sin ryggömma häst? eller om den stackars kusen Pinnen? det är av de anledningarna som jag fortsätter att tjafsa. lagen säger att man ska ge sitt djur veterinär vård om det behövs, och till det räknas inte homeopater. att man ger sina djur hokuspokusvatten i förebyggande syfte skadar naturligtvis inte, men att kontakta en homeopat istället för en veterinär är ju helt galet.

boj: hur kan homeopaten hitta "roten till det onda" utan den moderna utrustning som veterinärerna använder? om nu homeopater är så mycket bättre än veterinärer och läkare, varför lever vi längre nu? trots att vi lever mer ohälsosamt?

Har du varit hos nån veterinär nångång :confused:
Jag kan ju tala om att jag haar väldigt stor erfarenhet av veterinärer....OK, jag tar till vet hjälp ofta, men att dom skulle hitta roten till det onda, det får mig att småle....nä du....3 injektioner i carpus...4:e kanske också :crazy:de veterinärer som verkligen funderar över VARFÖR hästen inte svarar på behandling är väldigt få...klart det kan vara urkalkningar...men varför får den urkalkningar, det kan vara pålagringar, men varför får den pålagringar, det kan vara att hästen är sned och belastar sig fel, det kan vara ett organ i kroppen som inte fungerar som det skall...det kan vara ett virus i kroppen som sätter sig på lederna...det kan vara precis vadsomhelst...och det tar INTE veterinärer reda på.........i England och tyskland så samarbetar veterinärer med homeopater, och med folk som håller på med alternativ medicin övht....I Sverige är det OLAGLIGT...så vilken veterinär skulle rekommendera homopatica med risk för att bli av med licencen :confused: INGEN......Mina veterinärer vet vad jag ger mina hästar....jag skulle få ner en svullnad på en häst, men vet ville inte att han skulle få smärtstillande då han kunde förvärra sin skada om han inte kände att han hade ont.....då sa jag bara till honom att jag kocklar väl i hop nån häxbrygd när jag kommer hem...han bara skrattade och sa att det gör jag rätt i :cool:
Tycker det är synd att man inte i Sverige tar mer hand om de behandlingsmetoder som finns, som homeopati och örter, men det kommer mer o mer och förhoppningsvis så är det helt ok om några år....jag minns så väl vad folk skrattade åt mig när jag kom med min laser för 15 år sen....idag skrattar ingen...jag kommer ihåg hur folk tyckte det var vansinningt att behöva massera en häst....idag tycker ingen det är vansinnigt...hoppas jag får komma ihåg när folk var så urbota korkade att dom inte fattade vilken tillgång homeopatmedel är....hoppas jag får göra det om några år.... :)

Har jag påstått att homeopater är bättre än vetrinärer/läkare?

Däremot tror jag på ett samarbete, tidigare ansågs ju även kiropraktik som humbug och kvacksalveri. Den trenden har börjat vända, och kiropraktik börjar rekommenderas av vetrinärer när man inte kan lösa problemen efter en lång behandling av tex hältor. Många vetrinärer/kliniker samarbetar med kiropraktorer, och får på så sätt en bättre prognos samt en kortare rehabtid.

När det gäller att vi lever längre, beror detta inte enbart på läkare och mediciner. Vi äter på ett annorlunda sätt idag, och jobbar på ett annat inte fullt lika slitsamt sätt som tidigare. Men vi kommer att få se annat som den moderna medicinen medverkar till, där människor skapar beroende tex. Där bakterier blir residenta mot tex antibiotika, där inre organ får ta smällar i form av beverkningar som medicinen ger.

hmmm ja, en hel del. både med hästar, hundar och katter. men jag är bättre på humansjukvård.

du förstår alltså inte varför man bör vara skeptisk?

observera att det jag tycker är humbug är homeopaterna och deras medel, inte naturläkemedel, akupunktur, massage eller kiropraktorer. deras effekt kan bevisas och förklaras. men att vatten genom olika rituella spädningar plötsligt skulle få ett minne? nej, du, den köper jag inte.

men då är det bara synd om dig då...jag har haft hästar som absolut inte svarar på akupunktur tex...min huvudvärk går aldrig över med alvedon.....'är då alvedon och akupunktur helt förkastligt?????? För att det inte hjälper MIG :confused:

men då är det bara synd om dig då...

eeehh... va? :confused:

det låter onekligen märkligt att alvedon inte fungerar alls. såvida du inte är allergisk eller lider av svåra smärtor. har du talat med en doktor om detta? det finns föressten också ibuprofen och acetylsalicylsyra mot lättare huvudvärk...

till alla: någon som kan förklara hur ett helt vanligt vatten plötsligt får ett minne? det verkar vara väldigt svårt att få reda på svaret till den frågan...

nej , jag är INTE allergisk, men det hjälper helt enkelt inte...är det så konstigt :confused:
"minnet" krävs nog nån annan än jag som kan förklara, om det ens är förklarbart(hört talas om cellminne nångång??)...men att det FUNKAR....det kan jag intyga.
http://www.innovumfriskvard.com/Html/hcni_2.htm

Kanske inte direkt om homeopati, men våra celler minne...ALLT har ett minne...för att övht kunna överleva

Huvudsaken är väl ATT det funkar, inte HUR??????

det är av enorm betydelse hur det fungerar. en cell består av miljontals molekyler, och en cell är levande, vilket en molekyl inte är.

missade att kommentera länken (som jag tyckte var en aning svamlig). där står en sak som är väldigt fel. nämligen att meteria är lika med energi. det är fel. det korrekta är att massa = energi, men det är en helt annan einsteinuträkning.

det jag har fått lära mig är att atomer består av elektroner = negativt laddade partiklar, protoner = positivt laddade partiklar och neutroner = oladdade partiklar. i sitt grundläge är atomen oladdad, det finns lika mycket negativ laddning som positiv. atomer binder till varandra på olika sätt, men gemensamt är att de alltid strävar efter att ha laddningen noll. vattenmolekylen hålls ihop av en jonbindning (tror jag, hittar inte kemiboken) men har ingen laddning.

oj, nu ska jag inte klaga på att andra svamlar... :angel:

men om en treo hjälper mot min huvudvärk, men INTE alvedon....då är ju huvudsaken att det fungerar och inte HUR det fungerar, eller vad vadsomhelst...om inte akupunktur fungerar, men akupressur....shit the same....bara det funkar, sen att man inte kan förklara allt i världen, med cellminnen t ex....säg att du huggit av dina fingrar med en yxa....sen efter detta , VARJE gång du hör en yxa slå i....så rycker du bort dina fingrar...för du har ett "minne" av yxans slag..och vad som hände då...minnet innefattar både smärtan och situationen....finns det vetenskapliga bevis på detta??? Njaeeee....det finns mycket i världen som man inte kan sätta fingret direkt på :crazy:

alvedon och treo innehåller på olika substanser och funkar på olika sätt. min hjärnas minne är en annan sak. klart att jag rycker till om jag en gång fått lära mig att ljudet betyder obehag...

men kan du BEVISA det...att du rycker till vid ljudet av ett obehag????varför skulle inte vatten kunna ha ett minne?? När du kan få fantomsmärtor vid ett visst ljud???

Jag kan hjälpa dig med kemin! Vatten är en dipol, hålls ihop av vätebindningar. Vattenmolekylen är alltså utåt sett oladdad men har inom sig laddningsförskjutning eftersom den är en dipol (syre är mer elektronegativt än väte)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 332
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 906
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård