Men har du inte känt att du vill göra ngt bara för att andra blir glada av det? Tex som skrivits här med att typ ge någon vatten om den är törstig eller ge bort någon planta eller så bara för att det kan göra någon glad?
Vi kan tex bekräfta varann med:
Vi köper ibland bubbelvatten i flerpack som är inplastade. Då kan sambon i bland skära upp plasten på den förpackning som är min. För att underlätta för mig när jag ska hämta vattenflaskor. Pyttegrej som tar 4 sek men ändå visar att han bryr sig. Jag är en frusen individ och han kom hem med varma sockor till mig i veckan. Dvs han vet att jag fryser, att jag gillar gosiga sockor och visade omtanke med att köpa det. Han kan också elda extra när det är kallt för att jag inte ska frysa. Och bära in ved när han ska bort för att han inte vill att jag ska behöva frysa eller släpa tung ved.
Jag kanske ställer fram lite frukostsaker till honom om jag vet att han är trött och stressad.
Jag kanske gömmer små lappar på olika ställen i hans väska/kläder när han ska jobba borta en v. Kan vara gulliga hälsningar, skämt, roliga teckningar. Han kan säga att han är sugen på ngt och jag bakar för att göra honom glad.
Vi pratar väldigt mycket med varann. Och jag tycker det är väldigt viktigt. Vi diskuterar mycket, berättar och frågar om varandras liv, känslor etc. En av de bästa sakerna med min sambo är, förutom att han är galet rolig, att han gjort så himla mycket och är intressant att lyssna på. Har du inte bara hängt med någon, ex eller annat, och bara pratat om livet, upplevelser, känslor etc lääänge och tyckt att det varit intressant/givande?
Jag tror vi är inne på 8:e året ihop nu. Och har känt varann innan. Men vi har ju fortfarande en massa att prata om. Och bekräftar fortfarande varann i samtal. Oftast.. Ibland kan det ju skita sig.