Varit hos läkaren, trots mycket förberedelser så kom kanske inte all information fram. Men jag tror ändå informationen kommit fram någorlunda. Dels ifrån vad jag svarat i deras chatt inför besöket mm. Vissa frågor var jag lite tveksam på och tycker dom är för stora att jag inte riktigt vet hur jag kan sätta ord på några av mina besvär som självskadebeteende tex. Det är inget som jag gör med suicidavsikt utan det är annat som orsakar/triggar självskadebeteendet. Kom inte in på såna grejer helt.
Fick frågan om hur jag ställer mig till eventuella mediciner för att minska ångest, och jag berättade om min sjukdom och att jag i och med det är ganska negativ till andra mediciner då det lätt kan påverka magen. Vilket läkaren förstod.
Läkaren skulle skicka in remiss till psykiatrin och tror att dom borde godkänna den då vårdcentralen redan gjort "flera" insatser med kuratorn för mig. Men jag får helt enkelt se om dom gör det eller ej.
För stunden kan man andas ut. Men försöker ju ändå samtidigt att jobba på vissa grejer i min vardag för att försöka komma vidare i rätt riktning. Men nu får vi se vad nästa steg, just nu är det bara att vänta och se.