För och nackdelar med att skicka egen remiss till psykiatrin?

Jag var inne på sidan osynliga.se som du rekommenderade och det som fanns var inte det du beskriver här. Enbart några dikter som vad jag kunde se lite snabbt inte handlade något om psykiatrin.
oPsynliga.se är det.
Jag är väldigt tveeggad till sidan. Är väl bra att skit kommer fram, men hur trovärdigt allt det där är eftersom det lämnas in helt anonymt vet jag inte.

oPsynliga.se är det.
Jag är väldigt tveeggad till sidan. Är väl bra att skit kommer fram, men hur trovärdigt allt det där är eftersom det lämnas in helt anonymt vet jag inte.
Det som är viktigt med den sidan, tycker jag, är att man måste förstå att när man är mitt uppe i det och mår dåligt och allt så är det svårt ibland att se klart på varför saker och ting blir/blev som det blir/blev. Jag under min mer kaotiska tid måendemässigt tyckte allt dom gjorde var fel och allt var orättvist men i efterhand så förstår jag mycket varför det blev som det blev. Jag förstår deras handlande även om jag inte håller med alltid att det behövt bli som det blev emellanåt.

Självklart finns det dom som blir väldigt felbehandlade och det finns dåliga läkare som fattar fel beslut osv som överallt. Det är väl som sagt bra att det kommer fram men det kan också avskräcka folk från att söka hjälp. Tycker det är bättre om dom som går ut med sina erfarenheter pratar och når ut till dom som faktiskt jobbar i vården för att dom ska förstå och ev agera på andra sätt. Då kan det bli en positiv förändring i vården, att bara skriva sina skräckhistorier förändrar inte så mycket annat än att folk blir kritiska och avskräckta från att söka hjälp.

Liknande trådar

Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 689
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 664
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 512
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka