Sv: Behöver ER hjälp!!!!!
Är sedan hästen såld (vilket den verkar vara) får den nya ägaren göra vad den vill med hästen inklusive att slakta den för pengarna.
Det verkar vara en korkad affärsidé att köpa hästar, ha dem i många månade och sedan sälja dem. Lurendrejare finns det gott om, men man tjänar knappast pengar på att betala deras uppehälle.Rätta mig om om jag har fel, men det jag direkt tänker på att hästen är ett varmblod, värd kanske tvåtusen kronor. Denna hästräddare har tjänat en slant genom att genast sälja dina grejer och kan naturligtvis inte skaffa tillbaka dom. Nu är planen att sälja även hästen, antingen till slakt eller som ridhäst för ett par tusen mer än hon skulle få betala till dig. Det är hennes äffärside tror jag. Jag blir bara så förbannad på människor som hon! Åk genast och hämta tillbaka din häst! Hon har inte rent mjöl i påsen så hon kommer inte att protestera. Hon har redan brutit mot kontraktet flera gånger om. Hon kommer knappast att ta kontakt med nån polis heller. Kolla på hästnet om du hittar din häst och dina grejer där. Jag kan ha fel och jag har absolut inget emot varmblod om det är någon som tror det, men hela historien stinker bedrägeri. HÄMTA HÄSTEN!
Är sedan hästen såld (vilket den verkar vara) får den nya ägaren göra vad den vill med hästen inklusive att slakta den för pengarna.