Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pengarna som du fått är naturligtvis betalning på sakerna som gått förlorade.
Så du anser att om någon, enligt dig då, glömt kvar utrustningen så har man rätt att behålla det som sitt eget
Du ska nog läsa på avtalsrätt lite innan du går in och ger råd. Det här kommer aldrig att funka, hästen är betald, troligen enligt kontraktet.Mja, jag skulle nog hävdat att jag dragit av summan för sakerna som har förkommit pga fodervärdens slarv. Där har du ju bevis för att hon erkänt att hon slarvat bort dina saker eller sålt dem (vad hon nu har gjort).
Då har hon ju tekniskt sett inte betalat hästen ännu.
Därmed skulle jag hävda att hästen inte betalats och ta tillbaka den samtidigt som jag hävt kontraktet snabbt som tusan.
Det KAN gå, men som redan sagts, det är svårt med avtal.
Jag tror dock att om du hinner häva kontraktet innan betalning så är det stor chans att du får rätt. Kan du förhala betalningen genom att hävda att du ser det som en ersättning för dina försvunna saker så har du ju chans att hinna häva avtalet innan fodervärden sätter in nästa omgång pengar.
Hon har ju haft gott om tid på sig att ersätta dig för de försvunna sakerna så där kan hon ju aldrig hävda annat. Jag tror att det skulle kunna fungera.
Men vill du vara på säkra sidan så prata med en jurist.
Lycka till!
Knapplån.
Måste fråga, kan inte ts lämna tillbaka pengarna och hämta hästen??
INga ägarbyte papper är ju påskrivna så hon står faktiskt som ägare..
Lämnar hon tillbaka pengarna så har köparen väl inte köpt hästen?
Säg att hästen är misskött i dina ögon och de finns faktiskt en lång jävla lista på hastnet o hästar som är tillsalu så de är väl bara att leta vidare..
Pengarna som du fått är naturligtvis betalning på sakerna som gått förlorade.
Hästen byter ägare enligt kontrakt den siste april och fodervärden inte meddelat att pengar ska sättas in för hästen. Vidare är sadeln borta och det har talats om att den ska ersättas. Vad är det som säger att "oops, var detta inte pengarna för sadeln som du förlade och sade dig att du skulle ersätta".
Med tanke på de problem som uppstått hittills talar mycket för att pengar för sadeln kan dra ut på tiden om ens komma alls.
HÄMTA HÄSTEN!