KL*
Är det bara jag som är förundrad över hur tråden har blivit en analys över TS liv och mående? Ts undrar hur man vet att man är färdig med barnalstrandet, hur stort steg det är att gå från 2 till 3 barn, och hur det fungerar att ha en bebis när man har lite större barn. Och folk börjar ifrågasätta hur lämpligt det är för henne att skaffa fler barn, och ställa massa personliga frågor om hur hon har tänkt att hon ska klara av det samt varför hon inte jobbar. Det är ju inte så lite fräckt!…
För att återgå till trådstarten funderar jag lite i samma banor själv. Jag är inte helt säker på att jag känner mig färdig, samtidigt som jag stundtals tycker det är väldigt jobbigt. Jag har två barn som är 1 respektive 4 år gamla, och jag skulle absolut inte vilja ha ett till idag. Men jag skulle kunna tänka mig en sladdis när båda tjejerna går i skolan. Men då börjar jag fundera över hur det kommer vara för sladdisen. Jag inbillar mig att Tuva och Saga kommer vara väldigt tajta då, kommer syskonet känna sig utanför och ensamt? Och som du säger - bekvämligheten! När tjejerna går i skolan känns det som att vardagen kommer vara så mycket lättare, ska man verkligen "börja om" då. Något svar har jag inte, men du är inte ensam om att fundera!