Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Vill mest säga en sak: Mmmm mandelmjölk! :d Är dock besviken på den som Alpro säljer, den är rätt vattning... Är det det enda märket som finns i Sverige? Har druckit mycket godare utomlands, mer fyllig och smakrik.
Hoppas det går bra med bion, och tänk på att det är ett nöje! Det är roligt att gå på bio. :) Glöm inte bort att försöka ha roligt ibland, även om det är svårt att bara 'glömma' alla andra grejer som rör sig i huvudet.
 
Sv: Beach 2014

Vad roligt med bio! Vilken film blir det?

Lindgren: Håller verkligen med! Fantastisk stämning här inne!


kl
Mitt knä beter sig fortsatt illa = vila.
Var hos naprapaten idag, han gjorde sitt bästa för att få loss mitt högra skulderblad som gör ont rätt ofta. Nu gör det ännu mer ont, satan vad det kändes när han hittade rätt punkter. Han knäckte loss en massa kotor också. Jag visste inte ens att dom satt fast, utan såg det som ett normalläge. När han knäckt loss dom blev det helt plötsligt lättare att andas och jag kan vrida huvudet längre åt sidorna.
Han berättade även att mina axlar är överrörliga, och tidigare har jag fått veta att även mina höfter är det. Känns konstigt att få höra att man är överrörlig när man känner sig så stel.
Vi har redan bokat in två besök till. Ska bli skönt att se om jag får ordning på det som gör ont och hindrar. Vi arbetar oss nedåt så nästa gång blir det mer skulderblad och eventuellt ländrygg.
 
Sv: Beach 2014

Nej jag ser mig inte som tjock :) Men jag ligger hellre på 55 än 56 kg;)

Hela sommaren har jag legat på 54,7-55,3 kg så det är inte supermycket upp men jag känner av det i kroppen, framförallt magen, jag har liksom lite bullmage:p
 
Sv: Beach 2014

Jag tar naturdiet chocobanana just nu, tycker smaken helt okej ändå. Jag är ju van att dricka saker ur shaker som smakar lite suspekt sen jag drack mycket protein och aminosyror, etc, när jag tränade. Det är mest konsistensen jag är tveksam mot. Det är som att de velat skapa en mjölkkonsistens trots att man blandar med vatten. Så det är lite snorslemmigt. Jag ska köra denna i 5 dagar och sen byta när den är slut. Tror det blir Allevo då!
Jag kommer inte börja styrketräna än på ett tag. Vilket känns både skönt och tråkigt. (Lite som när jag slutade med hästar.) Det är roligt, men jag har inte tid/ork att köra helhjärtat och då kan det vara istället. Har precis skaffat hund så får utnyttja det istället :)

Det låter ändå som att din dag gått bra i jämförelse med andra dagar! Och det är ju alltid något :) Låter bra med utmaningar! Vad ska du se för film? :)
 
Sv: Beach 2014

Men det är ju inte alls så jätte mycket för den längden om man tittar på vad som räkna som normalvikt. Sen är ju alla lite olika byggda men jag tror verkligen inte att du kan vara tjock någonstans. Speciellt inte om du tränar en del. Men du kanske menade att du märker en trend att du går upp i vikt och vill stoppa det?

Jag vet bara att innan jag fick min anorexi så tränade jag väldigt mycket och då vägde jag 52-54 kg och en period innan dess var jag uppe i 55 kg och då tyckte folk ändå att jag var smal och vältränad och jag var väldigt aktiv och kunde springa långt, jag var stark och ja jag allmänt vältränad helt enkelt. Jag är 1.62 så vi är ungefär lika lång. Då var jag 1,63 men jag har krympt 1 cm pga benskörheten...

Det beror ju på vad det är som väger. Med muskler så är det en helt okej vikt, utan muskler är det för mycket. Om jag talar om min egen kropp åtminstone (är 1.58 och inte direkt grovt byggd). Man kan ju ha en del onödig vikt/lite övervikt utan att för den delen ha ohälsosam övervikt. Jag skulle t.ex inte kalla mig själv tjock i dagsläget, men nog har jag lite fett på kroppen det inte skulle skada att bli av med... Eller byta ut mot muskler. ;)

Personligen går jag dock ytterst lite på vikt. Jag har inte ens någon våg hemma. Väger mig för skojs skull när jag kan, går mer på utseende. Dock är det ju lätt att bli hemmablind och ibland kan det vara bra att kolla vikten också så att det inte går för långt åt nåt håll. :)
 
Sv: Beach 2014

Jag köpte mandelmjölk på Ica Maxi för ett tag sen, Alpro visserligen, men jag vill minnas att de hade minst tre olika märken. Tror det var Almond dream och något mer. Märket som alltid har rutig förpackning.. vad det nu heter..
 
Sv: Beach 2014

Ah, jag var på Maxi där hemma men hittade bara en hylla med Alprogrejer. Annars har de stått bland det laktosfria men där var inga sådana alternativa drycker som havredryck osv. Då var jag dock trött och hungrig, så får ge det ett försök till! Så gott i smoothie istället för vanlig mjölk. :d Det fanns hasselnöt också, den måste testas.
 
Sv: Beach 2014

Beror benskörheten på ätstörningen, eller hade du haft den ändå? Det är min stora skräck, eftersom min farmor har benskörhet och har krympt från 1,54 till 1,47. :nailbiting: Jag är inte särskilt lång redan från början, det står 1,55 i mitt pass men skulle tippa på 1,57 eftersom passet är snorgammalt (och utgånget :o), så ett par cm på mig gör rätt mycket.

Och du, jag är så imponerad över att du ens orkar tänka på att du ska vara peppande mot alla andra i tråden, när du mår som du gör. Vi hejar på dig, och det är klart att du ska få kräkas ur dig här om du behöver det.
 
Sv: Beach 2014

Blörk, jag är riktigt trött på min så kallade förkylning nu. Den ligger och gnager i bakgrunden, bryter aldrig riktigt ut, men samtidigt känner jag mig inte helt hundra. Igår tog jag en powerwalk, men genade lite i slutet, var helt utpumpad. Familjen har haft förkylning + ont i halsen i helgen, så det är säkert det som ligger hos mig också. Jag som verkligen vill komma igång och jogga lite igen.

Hästen har i alla fall fått röra sig idag, longering, så det blev väl ingen direkt träning för mig, men bättre att en av oss får rasa av sig i alla fall. :p
 
Sv: Beach 2014

killen är söt och försökte pigga upp mig med att säga att det är mina muskler som växt nu under styrketräningen men jag vet inte det jag:p

Iaf så ska jag strax till gymmet och köra lite armar :)
 
Sv: Beach 2014

*kl*
OMFG! Cirkelträning igen och jag är verkligen genomslut nu! :o Tog ut mig totalt, måste träna mer kondis! Efter träningen tog jag en dusch där och unnade mig 15 min i massagefåtölj, det var underbart :love: Nu halvligger jag i soffan och stannar nog i den positionen så mkt som möjligt ikväll :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Det var skitkul, även om jag nästan kände mig svimfärdig bitvis :o Bara idag har jag ju gjort av med mer kcal än vad jag får i mig på två dagar :D Får fokusera på att jag tappade minst ett kg på dagens pass, då orkar jag mentalt ;)
 
Sv: Beach 2014

Jag har gått upp 6 kg sedan Tjurruset.... Som gick av stapeln för 10 dagar sedan. WTF? Snacka om att ämnesomsättningen stannar helt när jag inte rör på mig :grin:
 
Sv: Beach 2014

Åh! :bump: Dom är du värd!

*kl*
Apropå tights, har ni sett att 2XU nu finns med lila eller blå logo?
L_2XU_WCOMPRESSIONTIGHTS_3.jpg

Kan bli mitt nästa köp :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp