Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Ja, det rinner av mig som vatten på en gås, så det är faktiskt skönt att veta! Ska bara ta mig igenom den här jäkla förkylningen så är jag igång sen. Men jag har ett tacksamt immunförsvar så det bör inte ta allt för lång tid. Vaknade ju med halsont i måndags, på kvällen blev jag snorig. Natten till tisdag blev jag täppt. Igår var jag täppt i vänster näsborre, igår kväll släppte halsontet, idag är jag täppt i höger näsborre och är inte fullt lika febrig. Tack mitt duktiga försvar för turbokrigen mot bacillerna :D :bow:
 
Sv: Beach 2014

Ja svindyra :( men efter att ha haft mina några månader så är jag SÅ glad att jag köpte dom, vill inte använda några andra tights (jo, kanske cilis då för dom ser också sköna ut + kompression). Hoppas på att dom är hållbara, då är dom värda sitt pris.
 
Sv: Beach 2014

Men ÅH vad snygga de var!
Ett par sådana ska jag skaffa någon dag när jag har pengar över... :p

Zassoo: Jag blev asförvånad när jag gick in på fb :D
 
Sv: Beach 2014

Vad roligt, grattis till vinsten! :D

KL
Skittrött ikväll och imorn väntas det skräpväder... Bådar ej gott för nåt motionerande. Timeout tills på fredag, då har jag tid och förhoppningsvis ork. :)
 
Sv: Beach 2014

Grattis till vinsten!

KL
Tänkte fråga er kloka beachare om ni känner till någon bra matdagboksapp? Eller någon annan app som man kan använda som matdagbok. Den ska helst inte kunna räkna kalorier, det är inte det jag är ute efter. Jag vill bara ha ett smidigt verktyg där jag kan notera vad jag äter och när jag äter, så att jag kanske kan se något slags mönster i varför min mage beter sig som den gör. Har ni några tips?


Annars måste jag bara säga att SomaMove är så jäkla gött. Det känns inte extremt jobbigt när vi håller på, men jag svettas ändå som ett as. Och go känsla i kroppen efteråt. Det enda som är dumt är att det ligger precis samtidigt som när det är after work, så jag måste ju välja, varje onsdag, vad jag helst vill göra. Lyxproblem, men ack så svårt.
 
Sv: Beach 2014

Grattis! :)

*kl*
Yay me som lyckades skaffa mig första migränanfallet på länge idag :( Tog piller och nattade dottern vilket gjorde mig lite piggare, men jag ska nog inte lämna sängen mer ikväll. Tack och lov för hårddisk på tv-boxen så att jag kan spela in Greys! :D
 
Sv: Beach 2014

kl

Jag bara måste hänga ut Zass lite. Snyggast i stan eller vad?! :love: :D
sofiatightss.jpg
 
Sv: Beach 2014

Chili- Jag köper alprosoyas osötade mandelmjölk, tycker den passar bra till gröt men vet inte om den är så god att bara dricka, har aldrig gjort det. Jag har hört att hasselnötsmjölken ska vara jätte god så prova den och ge en recension här tycker jag :D Det finns många recept på internet hur man gör egen mandelmjölk eller nötmjölk om du inte gillar dom i affären, tror det är ganska enkelt. Jag har gjort egen sojamjölk men det var länge sen, det var också lätt.

Kiwifrukt- Ja det är ätstörningen som gett mig benskörheten :( Jag har inte kollat det på ca 3 år nu men sist jag gjorde en kontroll hade jag skellett som en 90 åring och det var nere på den gränsen där det är riktigt Osteoperos (benskörhet) och inte bara att det var lite för urkalkat. Och jag vet att det inte blivit bättre sen dess eftersom de senaste åren har varit väldigt dåliga sjukdomsmässigt. Benskörheten beror på en massa olika faktorer, kalcium och D-vitaminbrist, undervikten gör att skelettet inte belastas som det ska och därför inte blir lika starkt, östrogen behövs för att bygga upp bencellerna och eftersom jag inte har menstruation har jag inte någon produktion av östrogen och det finns ämnen i skelettet som kroppen tar av när det är brist på dom i resten av kroppen och i maten så då tunnas det ut ännu mer.

Vi såg filmen Vi är bäst! Den var mysig och rolig och lite lagom lättsam och man behövde inte tänka så mycket :D

Nu har jag superångest, jag hade räknat fel på tiden som filmen skulle vara slut så jag kom hem mycket senare än tänkt och var tvungen att äta både näringsdryck och kvällsmellis då och mackorna jag skar upp blev jätte tjocka så det blev verkligen, verkligen, verkligen massor av kalorier. Extremt mycket. Just nu vill jag bara ha allt ogjort och det var otroligt jobbigt när jag åt, ville bara slänga maten men tvingade i mig allt. Ångrar mig nu att jag åt upp allt fast kroppen inte ville ha och hjärnan hade panik, men jag vet att jag skulle ångra mig om jag inte hade ätit också eftersom jag då skulle ha gett efter för sjukdomen. Jag har säkert gått upp 1-2 kg bara ikväll. Blä! Hur jag än gör blir det ju fel :(
 
Sv: Beach 2014

Nu har jag superångest, jag hade räknat fel på tiden som filmen skulle vara slut så jag kom hem mycket senare än tänkt och var tvungen att äta både näringsdryck och kvällsmellis då och mackorna jag skar upp blev jätte tjocka så det blev verkligen, verkligen, verkligen massor av kalorier. Extremt mycket. Just nu vill jag bara ha allt ogjort och det var otroligt jobbigt när jag åt, ville bara slänga maten men tvingade i mig allt. Ångrar mig nu att jag åt upp allt fast kroppen inte ville ha och hjärnan hade panik, men jag vet att jag skulle ångra mig om jag inte hade ätit också eftersom jag då skulle ha gett efter för sjukdomen. Jag har säkert gått upp 1-2 kg bara ikväll. Blä! Hur jag än gör blir det ju fel :(

Nej, du har inte gått upp 1-2 kg bara ikväll. Det vet du nog själv egentligen. Om mackorna blev tjocka är det ju bara bra. Jättebra att du åt upp allt!

Ang. d-vitaminbrist: äter du inte det extra? Börja med det annars, det är ju inget du behöver vara rädd för.
 
Sv: Beach 2014

KL

Alltså fy tusan för den här dagen säger jag bara! Det började med att jag vaknade och det kändes som att hela insidan av halsen & bröstet brann, och så en såndär riktigt djup hosta som gör att det nästan smakar lite metalliskt i munnen när man hostar. :yuck: Hade dock en jätteviktig lektion kl 9 och gav mig iväg i god tid för att slippa stressa. Kommer fram och har gott om tid, sätter mig och väntar och... ingen dyker upp. När klockan var 9 blev jag orolig på riktigt, sprang och letade upp en dator och kollade hemsidan. Kl 22 kvällen innan hade de hade flyttat klassen till en annan byggnad, utan att säga något. Jag fick alltså springa över halva campus, upp för en mördande lång uppförsbacke och rusade in på lektionen när det var sisådär 20 minuter kvar. Great.

Efter det här gick det bara utför, jag hade en heldag i skolan och det värsta av allt är att jag tröståt en hel del för att hålla mig uppe. Det har alltså blivit både vanilla latte, en Snickers, en kaka, en bruk cola och två nävar chips under dagen, och nu mår jag så jäkla dåligt över det. Jag hatar att jag är en sådan som kan se mat som tröst, och jag hatar att jag bevisligen inte alls har den självdisciplinen jag trodde att jag hade. Det var liksom inte så att jag stoppade mig själv efter latten i morse, utan hela dagen blev liksom onyttig p.g.a det lilla snedsteget. :banghead: Jag vet att det är dumt och onödigt att älta det här, att gjort är gjort osv, men jag behövde bara skriva av mig lite.

Nu ska jag gå och lägga mig och tänka på annat i stället. Ni som orkat läsa det här är fasen i mig värda en eloge! :p
 
Sv: Beach 2014

Åh Qelina, jag vet att du vet att någon mm hit eller dit på en smörgås motsvarar i princip nada i kalorier. Du kämpar mot sjukdomen nu och det är så fantastiskt rätt!!!! Jag tycker du är svinduktig!

Själv har jag inte hunnit träna idag, höll på med skola från 9-19 och sen var jag på bio :)! Eller jag cyklade iofs 2,3 mil också.

En positiv grej som hänt är dock att jag lämnat in min kvaddade Macbook air på reparation, och försäkringen ersätter en helt ny sådan!! Dessutom den nyare modellen med bättre batteritid :D! I väntan på ersättning trodde jag dock att jag var datorlös. Fast- jag plockade ändå upp min tidigare dator vars skärm varit paj, och plötsligt funkar den???? Tror dock att detta är högst temporärt men jag njuter, om så bara för en kväll!!!
 
Sv: Beach 2014

KL

Jag har inte haft så mycket spännande att rapportera träningsmässigt, men jag har läst allt ni skriver även om jag inte säger mycket! De senaste två gångerna jag sprungit har min häl börjat gör ont :( Baksidan av hälen, liksom som precis från undersidan och sen upp på baksidan av hälen.... Så jag har legat väldigt lågt med springning några veckor nu och mest promenerat.

Däremot så händer det mycket roliga saker annars! Har precis lämnat in min sista tenta här i Australien och har klarat av hela min termin!! :banana: :bump: :banana: Så på lördag drar jag vidare mot nya äventyr!! Cairns blir första stoppet på min resa. Promenad i regnskogen, snorkla i barriärrevet och allmänt njuta av livet i den tropiska värmen!! Sen ska jag resa hela ostkusten ner innan jag flyger till Nya Zeeland i slutet på november. Där ska jag ta mig genom både nordön och sydön innan jag kommer hem till kalla Sverige två dagar innan julafton.... Och i januari fortsätter jag min utbildning i Göteborg som vanligt igen...

Detta innebär ju dock att mat och träning får bli som det blir... ska försöka hitta på många spännande aktiviteter som innebär promenad, simning, klättring och annat skoj, men maten får bli så billig som möjligt för att spara på pengar.
 
Sv: Beach 2014

Din resa låter helt fantastisk! Jag har gjort samma och jag älskade det!
Kan varmt rekommendera dykning vid barriärrevet. Jag hade inte alls tänkt pyssla med sådant men det var en grym upplevelse! Tar ju dock några dagar så det kanske blir stressigt...

Och för övrigt måste du stanna till i Queenstown(vilket jag antar att du ska) på Sydön. Så himla fin stad!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp