Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Aha okej! Det låter ju jättebra att det ingår i avgiften, klart du ska utnyttja det! I en perfekt värld hade det ingått i alla gym-medlemskap tycker jag, så att folk lär sig på riktigt och undviker skador, förslitningar etc... Ska höra mig för och se hur det funkar på mitt nya gym, för det hade varit jättekul att prova en gång eller två (även om jag fortfarande är lite rädd)!
 
Sv: Beach 2014

KL

Måste bara skriva ett inlägg och säga att ni är så himla bra, fantastiska, stöttande, peppande och underbara hela högen!! Ni är otroligt hjälpsamma, får en att tänka till och reflektera när man behöver, berömmer när man gjort något bra, peppar när det går trögt... Fantastiska helt enkelt! SÅ HIMLA BRA!!! :love:
 
Sv: Beach 2014

Blä, vägde mig precis och ligger på 55,9 kg. Måste skärpa mig med maten! Jag är så dum för jag tänker att eftersom jag tränar en del så kan jag äta vad som helst utan att gå upp i vikt, det stämmer ju definitivt inte..:cautious:
 
Sv: Beach 2014

Ibland måste man få skriva av sig, allt går inte perfekt alltid, tyvärr.

Riktigt tråkigt att höra att du har det så jobbigt:( jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för jag har ingen som helst erfarenhet av anorexi men jag tänker på dig och hoppas du snart går upp i vikt stabilt och blir av med dina hjärnspöken!
 
Sv: Beach 2014

Får man fråga hur lång du är? Jag ligger nämligen på ungefär samma vikt, vilket för mig är för mycket, speciellt utan muskler. :D I våras låg jag på 52-53 MED muskler, och då utan att vara deffad... Men det där med att inte kunna äta vad som helst är något jag upptäckt alldeles nyligen. Jag har tidigare kunnat stoppa i mig precis vad jag velat utan problem (kakor, chips, mycket mat...) och utan att ens motionera har jag legat på max 50 kg tidigare. Så det var ju lite jobbigt att upptäcka att jag måste motionera OCH tänka på vad jag äter för att hålla en vettig vikt.

Nog för att folk säger att det vänder vid 25, men jag har faktiskt över ett halvår kvar. :cautious:

Vet inte om det blir någon träning idag. Vattnet skulle vara avstängt från 10 och framåt, men det verkar inte ha stängts av än (klockan är 14). Problemet är att det inte heller går att få någon information om det som skulle göras är färdigt eller om vattnet fortfarande kan komma att stängas av... Och jag vill inte direkt riskera att inte kunna duscha efter ett träningspass.
 
Sv: Beach 2014

Jag är 161 cm lång och 25 år gammal:p

Nog för att jag börjat styrketräna men jag tror inte musklerna kommit dit så fort;)
 
Sv: Beach 2014

Åh, hörni, jag vill också styrketräna! :love: Det är så härligt! Jag älskade att vara ett monster! :D

KL
Dag 2 på måltidsersättning.. Bläääh. Hur ska jag klara 21 dagar på denna sörja? :kräksmiley: Men det är bara att köra på, det är ju ändå bara 3 veckor. Var varit ute med el perro och promenerat i 45 minuter också.
Känner mig ändå vid ganska gott mod. och det sägs att dag 2 ska vara värst.
 
Sv: Beach 2014

Tack, jag hoppas det!! Just sitter jag mest och planerar mat jag ska äta när jag är färdig. :p

Edit, såg att du är -3,2kg! Grattis!! Jag hoppas på att gå ner iaf 6kg på tre veckor. Då har jag gått ner "sambokilona". Och då är det bara ca 5 kilo till.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Det händer massor! 3,2 kg ner första veckan :)

Tänk på att börja försiktigt när du börjar äta igen. Jag går ju på Xtravaganza och rekommenderas att första ätdagen ta mina shakes som vanligt och vid middag äta ett kaffefat med ca 50g kokt fisk och sen vattenrika grönsaker, för att sedan trappa upp stegvis. Om du vill kan jag ta kort på de sidorna i min bok och skicka över till dig?
 
Sv: Beach 2014

Ja, jag har tänkt ta en detox-period i anslutning till att jag avslutar, med typ en veckas "övergångsperiod" där jag sakta går över till att äta detox. Som är helt veganskt och ekologiskt med bra fetter, proteiner och kolhydrater för att sen introducera fisk, kyckling, ägg och mejeriprodukter. Jag kommer försöka fortsätta med mycket veganskt och raw food. Och gärna ta bort gluten, laktos, snabba kolhydrater och rött kött, även när jag har nått min målvikt.

Det får du gärna göra!
 
Sv: Beach 2014

kl

Känner mig mycket piggare idag! Inte alls frisk fortfarande, hostar fortfarande och litelite feber, men bra mycket bättre än igår. Men ingen träning resten av veckan, jag bestämmer det redan nu så att jag inte behöver bli besviken sen :p Satsar på nästa vecka istället.

Efter skolan mötte jag upp cili och blev fotad i hennes coola tights! :D
dd83b6e4364211e3b70422000a9d0df6_7.jpg
 
Sv: Beach 2014

Jag är också "sån", nu när jag började plugga på distans efter sommaren tänkte jag att det skulle bli "så lätt" att förena pluggandet med träning och hästar, speciellt efter mitt sommarjobb som var helt kaotiskt med sanslöst dåliga arbetstider. Nu blev jag ju dessutom av med en häst också, så det borde egentligen inte alls vara några problem med att "hinna med", men det är det. Man tänker att man har så mycket tid, hela dagen på sig, men sen går timmarna och det blir ingenting gjort istället.

Att boka upp i god tid tror jag är bra, likaså att bestämma en tid med någon kompis. Stallägaren rider ingenting nu, och det är skittråkigt för mig, för det var mycket lättare att verkligen ta sig ut när vi hade bestämt tid. Nu är det så lätt att man exempelvis fastnar framför Buke, och sen hinner det bli mörkt innan jag inser att hela dagen har försvunnit.

Jag gör mentala listor i huvudet också, för vad jag ska hinna med under dagen, och bockar av allteftersom jag klarar av en punkt.
 
Sv: Beach 2014

Men det är ju inte alls så jätte mycket för den längden om man tittar på vad som räkna som normalvikt. Sen är ju alla lite olika byggda men jag tror verkligen inte att du kan vara tjock någonstans. Speciellt inte om du tränar en del. Men du kanske menade att du märker en trend att du går upp i vikt och vill stoppa det?

Jag vet bara att innan jag fick min anorexi så tränade jag väldigt mycket och då vägde jag 52-54 kg och en period innan dess var jag uppe i 55 kg och då tyckte folk ändå att jag var smal och vältränad och jag var väldigt aktiv och kunde springa långt, jag var stark och ja jag allmänt vältränad helt enkelt. Jag är 1.62 så vi är ungefär lika lång. Då var jag 1,63 men jag har krympt 1 cm pga benskörheten...
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Vilken sorts måltidsersättning tar du? Finns det olika smaker så att du kan variera lite och hitta någon som är ok?
Jag dricker ju näringsdrycker för att gå upp i vikt och det finns massor olika smaker och vissa blir jag helt sjuk illamående av och dom smakar väldigt syntetiskt och äckligt. Men det finns dom som är mycket bättre. Kanske an du byta till någon annan måltidsersättning? Är lite nyfiken bara, hur mycket innehåller en sådan där dricka?

Ska du börja styrketräna igen nu?
 
Sv: Beach 2014

Och sen kapar jag tråden ännu mer för att skriva lite om mig själv,dagen har börjat dagen helt ok, fick i mig gröt och mandelmjölk i morse, lite för lite mjölk men det ska jag nya tag med imorgon. Har ätit lunch nu och resten av dagen är planerad. Vet att jag antagligen som vanligt äter lite för lite kolhydrater och mycket för lite fett men jag har ändå ätit bättre än resten av veckan och veckan före. Får se vad terapeuten säger om det hela på fredag.

Ikväll ska jag utmana mig själv med att gå på bio, det blir en utmaning på flera sätt. Framförallt innebär det att jag måste ändra om ganska rejält med mina mattider och det är skrämmande och jobbigt för mig. Sen har jag ju inte alls koncentration eller ro till att se en film i vanliga fall så nu ska jag hoppas att jag hänger med lite i filmen iaf och att jag inte blir tokig av att bara sitta rakt upp och ner så länge :p Den är 1 timme och 42 minuter så det är ingen mastodont film iaf vilket känns bra :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp