Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Jo, det är rätt kallt! Idag var det vindstilla och dimma dock, så det var mest härligt. :) Men då har jag också på mig underställ, ullraggsockor, vinterkängor, fjällrävenbyxor, regnbyxor, linne, fleecetröja, luvtröja, vinterjacka, pannband + mössa (pga för tunn mössa) + luva, halsduk och två par handskar. :p Vid blåsigt väder drar jag även upp jackans luva med fuskpälskant.

Sen blir man skittrött när man kommer hem och blir varm, men jag tror det ska hinnas med en promenad när jag är klar med datorarbetet för dagen! Jag VILL INTE fortsätta se ut såhär, och orka såhär lite. Det är mitt pepp.

zassoo: Krya på dig! Hoppas det går över fort. :)

Bjussar på en bild från igår kväll, en snabb sväng på sjön precis innan det mörknade. Man får se fina miljöer som man helt missar från land!
85de206634f611e3ae7f22000ae912b7_7.jpg
 
Sv: Beach 2014

Nä, men det är kallt som tusan när man är ute och åker båt och bara kan sitta helt stilla en hel dag. :) Håller till i södra Småland!
 
Sv: Beach 2014

Södra Småland? Då är det kanske i närheten av vart jag är? Kalmar?

Jag brukar följa med killen när han fiskar och ja, vyn är mycket finare från en båt än från land!:)
 
Sv: Beach 2014

Haha, ja på promenad vore det nog lite väl påklätt. :D Gjorde misstaget en gång att inte byta om från understället, och dessutom tog jag vinterjackan för den har reflexer på sig. Det var... varmt.

emt: Tyvärr, befinner mig i närheten av Tingsryd!

Var just ute och promenerade 4 km, med lite utfallssteg och armviftande. Det var svettigt, även utan underställ. ;) Gjorde gott för humöret!
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Jag var såå himla trött och hade ingen lust alls att gå utanför dörren, men tänkte jag promenerar iaf lite. Det blev 8.6 km :) måste ta tag i löpningen igen, jag blev helt flåsig av att gå uppför en brant backe.
 
Sv: Beach 2014

Vilken fin bild! :)

Vi har också haft rätt kallt idag.. Runt nollan hela dagen.

KL

Due to duggastress (ja jag skulle väl egentligen behöva träna lite så stressen minskar) har jag ännu inte kommit igång på riktigt. Jag kan inte riktigt förstå hur det kan vara knepigare att få in träning i ett luftigt studentschema än i ett heltidsjobbsliv?? Kanske beror på all tiden jag kan foga fritt över, när jag jobbade fanns det liksom bara ett alternativ; träna efter avslutat arbetspass..
 
Sv: Beach 2014

Tack! :)
Försök klämma in träning och kanske tvinga dig till det några gånger så du får in vanan? Det är lite svårt att få in det i schemat, när man kan träna "när som helst"! Men försök hitta en tid då du kan träna, antingen en fast tid tre gånger i veckan (eller hur ofta du nu tränar), eller "efter sista föreläsningen tre dagar i veckan oavsett tid", eller före första föreläsningen, etc etc. Det kanske kan funka? Att ha ett slags schema, med fördelen att du kan bestämma rätt friskt själv över hur det ska se ut. Jämfört med att vara tvungen att träna kvällstid efter jobbet.
Som du säger, plugget kommer gå lättare om du rör på dig!
 
Sv: Beach 2014

Ja men det är sant att det bara gäller att få in det! Efter duggan som är på fredag tänkte jag försöka träna innan föreläsningarna. Vi har ofta första föreläsning 10.15 och då hinner man ju dra av ett pass innan.

För nästa vecka ska jag planera in 3 pass på söndagen och sen ska jag banne i mig masa mig dit!

I veckan tänkte jag köra pass på torsdag och eventuellt träna lördag (beroende på bakishet) och söndag morgon.

Tack för bra input :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Smart att boka sig på pass, iaf i början! Då har du ju pressen där. :)
Jag började också 10.15 ofta i början, när vi hade heldagar lite oftare (eller ja, 10-15 that is). Då stod min häst i kollektivt stall så några gånger i veckan fick jag åka dit, fodra, släppa ut och mocka, oftast även rida pga snål och ville inte åka dit två gånger per dag. :p Det funkar och man känner sig väldigt nöjd med starten på dagen. :D

(Jag har blivit väldigt lat sedan dess...)
 
Sv: Beach 2014

Jag kan inte riktigt förstå hur det kan vara knepigare att få in träning i ett luftigt studentschema än i ett heltidsjobbsliv?? Kanske beror på all tiden jag kan foga fritt över, när jag jobbade fanns det liksom bara ett alternativ; träna efter avslutat arbetspass..

Åh, jag känner igen det där så himla väl! Man tror liksom att man ska hinna träna så himla mycket och vara så himla duktig, men det finns ju en massa andra krav att ta hänsyn till också... Precis som Chilli säger så tror jag det handlar väldigt mycket om att bestämma sig långt i förväg om att på tisdag ska jag gå till gymmet, och jag ska göra det före/efter/emellan den och den föreläsningen. Att ta det som det kommer funkar inte för min del; det slutar bara med att jag bokar in mig på så mycket annat att jag inte hinner, att jag inte orkar eller att jag helt enkelt glömmer bort att träna (och därmed hetstränar fre-sön istället vilket inte känns optimalt)! Gruppträning/pass eller att bestämma med en kompis funkar också jättebra för mig, för då har jag liksom lovat någon annan och pallrar mig dit varesig jag vill eller ej ;)

KL

Jag lyckades bygga upp lite motivation under dagen och gick till gymmet som planerat efter sista föreläsningen. Det var första gången på mitt nya gym (om man bortser från cirkelträningspasset i fredags), så det blev att jag tog det lite lugnt och testade mig fram liksom. 10 minuters springning och sedan 20 minuters powerwalk med "uppförsbacke" på löpbandet. Det sved rätt rejält i rumpmusklerna efter ett tag! Jag gjorde även mitt magpass som vanligt men la till en ny övning som jag snappade upp på passet i fredags, och sedan blev det lite lunges och armhävningar. Svettigt och skönt men inget mördarpass, precis vad jag kände för! :)
 
Sv: Beach 2014

Skönt att komma iväg till gymmet! :) Jag längtar också dit, ska ta mig iväg senare i veckan tänkte jag. I morgon ska jag testa gruppträning på Xtra med den braiga PTn som ledare :)
 
Sv: Beach 2014

Ja det var verkligen skönt, eller jag känner mig i alla fall väldigt duktig såhär efteråt ;) Själv blir jag lite sugen på gruppträning när du skriver sådär, men passet jag hade tänkt köra på fredag är fullbokat... :( Skrev upp mig på väntlistan och valde ett annat så länge, så håller jag tummarna för att någon lämnar sin plats och ger den till mig istället :D

Har du en PT alltså, på riktigt? Det har jag alltid drömt om, haha! Hur funkar det? Jag vet inte riktigt om jag vågar prova...
 
Sv: Beach 2014

Haha, nä, inte på riktigt än :D Hon jobbar på Xtra och under testgruppsmånaden fick vi träna cirkelträning för henne, vilket var grymt bra! Så jag ska testa gruppträning imorn och sen troligen boka in enskilt pass också. Det ingår liksom i avgiften så det gäller att passa på! :) Annars har ju Zassoo tränat med PT på gymmet så hon kan säkert berätta mer!
 
Sv: Beach 2014

Åh vad skojigt med PT!!!

Jag sprang min överdjävliga 11,5 km-runda idag med alla backar, och det gick faktiskt rätt bra!! Milen gick på 1:01. Efter 7 km alper kommer ett plant parti, där sprang jag en km på 5 min 2 s. Har börjat cykla till skolan varje dag också, ganska plan väg men med ett fåtal backar så mina lår var tröööööötta.

Började föra in det jag äter i shapeup också. Idag blev slutresultatet ett litet underskott men vi får se hur länge det håller i sig :p, skulle kunna bli av med lite rumpa och armar och därmed bli en solklar 36a, men vi får se om jag pallar.
 
Sv: Beach 2014

Niyama- jag känner igen mig jätte mycket i det du skriver, jag var precis likdan förut och är rädd att jag kommer tillbaka till det där så fort jag ska ut i vanliga livet igen. Jag fortsätter pressa mig själv över gränserna nu också men det beror inte på skola/jobb och sådant nu utan saker jag gör pga tvång och ångest.

Jobbar eller pluggar du nu eller är du sjukskriven? Har du hittat saker du kan förändra för att det ska bli bättre? Har du något roligt eller avkopplande som du kan göra som inte är förknippat med jobb eller måsten? Att ta hand om sig själv är det allra viktigaste, vi måste prioritera oss själva och våra mattider och rutiner lika noga som vi gör med våra djur.
 
Sv: Beach 2014

Nu har jag haft ett par usla dagar, verkligen inte bra. Och det har också inneburit att ätstörningen fått styra mer över min mat och min motion = mindre mat och mer motion.

I helgen var jag så rädd för att känna efter så jag körde på i full fart fast jag egentligen var trött så nu när jag är ledig från dagvården onsdag och torsdag kommer jag nog vara helt slut. Men jag måste ändå hålla igång för jag har saker planerade.

Bara av att "slarva"/äta mindre under senaste veckan så har jag tappat i vikt, 0,6 kg ner, istället för upp i vikt. Att det kan gå så snabbt. Det låter ju inte mycket i andras öron men i min situation är det tydligen lite annorlunda för min kropp har inte råd med att tappa något i vikt säger min terapeut och procentuellt sett är 0,6 kg mer hos mig än hos en normal eller överviktig. Jag har själv svårt att tycka att det är allvarligt, jag kan inte tro på att min kropp behöver gå upp i vikt, men jag försöker att lita på vad dom säger, för jag kan inte lita på mig själv. Det är svårt/omöjligt att ta in att kroppen fortfarande är så sjuk.

Men jag är totalt livrädd nu, för ätstörningen och mig själv. Det är så hemskt. Folk tror att ätstörningar handlar om att man kontrollerar maten men jag tycker mer det är maten och sjukdomen som kontrollerar mig och styr mig än tvärtom.

Måste tillbaka till matschemat nu säger terapeuten, dvs, öka på maten igen vilket gör att det känns som att jag vill hoppa ner i ett svart hål eller i en sådan där soppbil som krossar/packar allt när man hällt i skräpet i den. Orkar inte! Terapeuten tog återigen upp det här med sjukhusinläggning men jag är helt emot det, jag kommer aldrig frivilligt sätta min fot på ett sjukhus för ätstörningen. Det har ju varit bland de värsta sakerna som hänt i mitt liv när jag varit inlagd. Hon säger att jag är grymt underviktig, svag och sliten och att jag egentligen inte ska röra mig alls. Men jag har ju hunden och han måste ut och jag vågar inte vila för mycket för att jag är rädd för att bli tjock, jag måste röra mig för att få äta.

Har krav på mig att öka på maten till på fredag, sen öka maten igen nästa vecka, gå upp i vikt, vila mer, laga mat till mamma och mig och göra mina andra hemuppgifter.


Men just det där med maten och motionen är så svårt. Det känns som att jag inte klarar det :( Men det kanske jag gör. Jag vill inte bli utskriven från dagvården, jag vet att dom tycker att jag är för sjuk för att gå där men jag vill inte till sjukhuset. Jag måste visa dom att jag kan äta mer, kan gå upp i vikt, kan utmana mig ännu mer. Jag har ju gjort en massa utmaningar men tydligen har det inte räckt till riktigt. Jag gör framsteg på vissa sätt och på andra har jag backat lite. Och det går så snabbt för tankarna att ta över, missar jag något en eller två dagar så kan jag inte göra det sen igen...

Förlåt för allt det här negativa, jag vill ju vara inspirerande för andra som har problem, sprida positiv stämning och vill visa framstegen men jag behöver skriva av mig lite ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 010
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 451
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp