Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Höstigt här också, men jag har ändå både ridit ett trim-pass på stubbåkern i 40 min, stavgångar 2,14 km och sen varit på affärsturné med mormor och dottern ;) Men resten av dagen/kvällen kommer att tillbringas inomhus! :D
 
Sv: Beach 2014

oj, nej, jag råkade trycka in ett h efter C, svaret var egentligen tänkt till Cili men slant lite på tangentbordet :p

Angående byxorna så har jag inte vågat prova dom i en större storlek än, är så rädd att även dom ska vara för små. Har inte vågat mig på annat än mjukisbyxor nu fast jag varit iväg i på ett shoppingcenter med mamma. Men vill inte riskera mitt matintag om jag får en byxchock nu i helgen när jag precis accepterat att dom gamla byxorna är för små. Får kanske bli leggings och mjukisar ett tag framöver. Men jag känner mig tjock i leggings också för då finns liksom inget som håller in magen så då står den ju ut fritt åt alla håll och kanter.

Det är så fruktansvärt svårt att hitta kläder jag är bekväm i. Så hemma går jag alltid i samma kläder, har ett par jag varierar mellan när något blivit smutsigt men kan ha samma kläder hemma flera dagar för att slippa välja eller tänka på kroppen. Det får inte sitta åt någonstans eller strama och det ska dölja så mycket som möjligt för mig själv och andra. När jag är iväg tar jag så klart på mig andra kläder men jag känner mig liksom aldrig helt nöjd, bara mer eller mindre äcklad över mig själv.

Någon annan som också har svårt med att välja kläder? Som känner sig begränsade och obekväma i nästan allt? Vad kan jag ha på mig bland folk som inte är mjukisar, jeans eller tunika/klänning/kjol med leggings? Det finns väl liksom inte så mycket mer att välja på?
 
Sv: Beach 2014

Inte lätt att skilja på mig och Chili ;)
Just nu känns det som om jag har så mycket färdigtillagad mat att jag inte vet hur jag ska hinna äta den :D
 
Sv: Beach 2014

Mineur- Du har inget ansvar gentemot någon annan att äta något. Det viktiga är att du är sann mot dig själv och gör det som är bäst för din hälsa. Det är helt ok att fika och äta gott ibland, när man själv tar beslutet och om man är sugen. Men sen är det upp till var och en att ta ansvar för sin egen hälsa. Du behöver ju inte göra någon stor grej av det, på så sätt så "sviker" du inte dom som gav det till dig. Om du tackat och sagt att det var snällt och att du smakat och tyckt om det räcker det så. Eller så kan du kanske förklara att du inte äter sådant just nu men att det var en fin gest. Om jag var du och hade svårt att stå emot skulle jag ge bort fikabrödet eller i värsta fall slänga det. Om du inte klarar av att ha det i frysen tills du får besök? Eller blir det att du går och tar av det iaf?

Edit, såg att du redan skrivit ett svar om det men låter mitt stå kvar iaf som lite stöd i ditt bra tänk kring det hela :)


Tack för ditt svar! Jag har lite svårt för det här att inte äta för någon annans skull, fast jag vet ju att det är dumt. Men jag har alltid haft svårt att säga nej till allt och får lätt dåligt samvete, så jag antar att det är något jag måste jobba på rent allmänt.

Jag kan absolut avstå och låta bli att äta sötsaker själv, men så fort det kommer in andra personer i bilden som kan påverka min mat blir det så himla mycket jobbigare. Jag har bra självdisciplin (oftast i alla fall :p) och kan lätt ha godis och kakor hemma i flera veckor utan att äta av det, men om någon annan fixar och erbjuder så blir det som sagt en helt annan sak. Som jag skrev ovan så har jag i alla fall lagt in en hel del i frysen nu, och där får det stanna till en dag då jag själv känner att jag "behöver" det. :)

KL

Shit vad bra det var på gymmet idag för övrigt! Jag sprang länge (för att vara mig), gjorde alla övningar som planerat och kämpade mig igenom mag-cirkelträningen trots att många av musklerna fortfarande gjorde ontontont sedan passet i onsdags. Och allt (utom magen) kändes så himla skönt! :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Aha, då blev det genast mer vettigt. ;) Hade missat vad cili skrivit. Kan förstå att det är svårt att skilja på våra nick ibland, hehe.

Angående kläder så har jag på mig jobbkläder eller myskläder. Jobbkläder = fjällrävenbyxor och varma tröjor, stora varma jackor, mössa... Tycker det är obekvämt med tighta byxor nu. :p Det kaaaan ju bero på att jag nästan vuxit ur dem dock...
 
Sv: Beach 2014

Jag är verkligen så sjukt imponerad av dig. :bow: Ditt resonemang om byxorna är precis som andra redan sagt ett stort steg på rätt väg.

Jag kan fortfarande få panik över att ett par byxor i barnstorlek sitter sämre än innan (nu är jag visserligen otroligt kort, så det är inte så illa som det låter), så jag har en svag aning om hur du känner dig. Även om mina "problem" är långt ifrån dina givetvis!

Angående kläder för övrigt, så tycker jag man ska ha det man tycker om och känner sig bekväm med, och strunta lite i vad alla andra kan tänkas tycka. Jag har också till 99 % alltid mjukisar (hemma), ridbyxor (stallet), jeans (om jag går någon annanstans, vilket inte sker jätteofta nu när jag pluggar på distans, man rör sig mest kring hemmet/stallet). Dock är väl inte benen mitt stora problem, jag är rätt nöjd med mina ben, men överkroppen är det betydligt värre med. Jag har oftast herrtröjor på mig bara för att jag hatar att se mig själv i något tajt och åtsittande.
 
Sv: Beach 2014

Här har förkylningen legat och tryckt i bakgrunden hela veckan, utan att varken bryta ut ordentligt eller försvinna. Känns riktigt segt och tråkigt, men bättre så här än att ligga däckad i alla fall. Känner mig ändå ganska nöjd med hur motionen har sett ut den veckan, efter förutsättningarna, jag har åtminstone kommit ut och rört mig varje dag.
 
Sv: Beach 2014

Men om du är risig och helt orkeslös, stanna inne och kurera dig??!

Jag får så väldigt ont i mina ben och höfter om jag inte rör mig åtminstone i snigelfart, plus att jag verkligen ville ha lite frisk luft. Så det är lite pest eller kolera över det hela. Gick till och från affären, alldeles lagom, kände mig piggare efteråt. :)

Hade jag känt som igår hade det blivit till att hasa runt kvarteret igen. Jag är ingen självplågare. ;)
 
Sv: Beach 2014

*kl*

Tjoho!

1209325_311876585620695_1762686189_n.jpg
 
Sv: Beach 2014

kl

Har inte kunnat träna alls på flera dagar, sista träningspasset gjordes i onsdags och det är frustrerande. Har fått ont i ena armen och vetesjutton vad det kan vara. Någon som har någon idé kanske?
Det gör ont upp ifrån höger sida av axeln och ända ner till höger handled och tumme. Axeln har känts öm och nästan som att klämma på ett blåmärke, bicep blir extremt uttröttad av minsta lilla rörelse av armen, tex för jag upp handen till ansiktet så känns muskeln helt slut. Den värker också, har gjort så ont att jag knaprat smärtstillande och smörjt in hela armen/axeln och nacken med värmeliniment för hästar då jag inte klarar av att stå ut med det annars. Träningsvärk är det inte för det är en konstant värk och liknar inget jag haft efter träning tidigare. :crazy:
Idag på jobbet var jag med om ett tungt lyft där det kändes som att något förflyttades i armbågen och gjorde riktigt ont. Något som hoppat fel som kanske kan påverka hela armen? Kanske hoppade rätt idag då i så fall.
 
Sv: Beach 2014

Ingen aning om vad det kan vara men det låter jobbigt :crazy:

Kl
5,5 km rask promenad idag, skönt. Dålig träningsvecka med bara ett pass, förhoppningsvis blir nästa bättre! :)
 
Sv: Beach 2014

Alltså jag har haft asont i min högerarm till och från tidigare, hade problemet ett par år. Det kom och gick, ibland kunde jag knappt använda armen medan det nästa dagar kändes som vanligt och problemet kom inte tillbaka på några månader. Det gick över helt.

Men vad det kan vara för fel på din arm har jag ingen aning om, låter jättejobbigt :(

KL

Benpass på förmiddagen. Körde rätt hårt även om jag inte kramade ur dem helt. Är väldigt frälst i maskinerna som finns på gymmet, känns verkligen som att man får ut mer av träningen med ordentliga maskiner! Ska försöka göra detta till en vana och träna en eller båda helgmorgnarna. Var rätt lite folk till en början också :)

Och igår långpromenad på typ 7 eller 9 km, vet inte riktigt eftersom vi gick lite vilse och GPSen hade lite fnatt. Men det var en ny och trevlig runda i alla fall!
 
Sv: Beach 2014

Hej brudar! Nu ska jag ansluta mig här igen. Efter några veckor med nutrilett så blev jag så förbannat trött på mig själv och efter 3 stycker föreläsningar av läkare samt sjuksköterska (på jobbet) över hur j-vla dumt det är att hålla på så, så har jag gett upp och börjat äta igen. Har fortfarande ~10 kg jag vill bli av med, även om jag är helt okej (normal mot mullig skulle jag tro).
MEN nu är det så att om 9 månader (för en gångsskull ett långsiktigt mål) åker jag tillbaka till Cypern och då vill jag ha SNYGG kropp.. :D

Just nu har jag shape-up appen och ligger på cirkus 1300 kcal/dag. Om man lägger på en redig PW varje dag (igår tog min bästis och jag 8.4 km på 1 h och 20 min tror jag, så det var helt okej!), summa summarum 558 kcal förbrända.

Är det hållbart? Hur mycket borde man ha tappat på de månaderna?

Fördelen jag har denna gång är att min fina (och superslimmade) bästis agerar PT och träningssällskap. Under vintern när det är isgata så går vi antagligen på pass eller gym. Tänkte faktiskt ställa av mina hästar några veckor och satsa på mig själv. Just nu är jag väl inne i nån slags höstdepp-period men det brukar släppa när jag kommer igång med träningen..
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

KL

Har varit frånvarande från tråden i ungefär en vecka - detta på grund av att jag inte har haft tid att träna. Alls. (Slutspurt i plugget).

Men nu är jag igång igen! Idag var det ju nämligen TJURRUS!!! Jag kom runt på tiden 1:26, och är faktiskt förjävla nöjd!
 
Sv: Beach 2014

Välkommen tillbaka :) Bra att du äter riktig mat igen, men se ändå upp så att du inte äter för lite. 1300 kcal är inte alls mycket, men får du i dig bra saker på de kalorierna (läs: mycket protein) så går det nog bra så länge du inte tränar jättemycket. :)
 
Sv: Beach 2014

Kolbeinn- Välkommen tillbaka :) Jag tror inte att du behöver lägga dig riktigt så lågt kalorimässigt, det kan vara svårt att få i sig alla essentiella vitaminer och mineraler (som finns i fullkornsprodukter, grönsaker,frukt, ägg och ja i allt möjligt egentligen beroende på vilka man menar), fetter, proteiner osv. om man ligger för lågt.

Även om du skulle lägga dig lite högre, runt 1500 kcal är väl rekommendationerna för viktnedgång, även om det så klart kan behöva justeras efter individen. Kanske kan du prova att ligga på 1500kcal/dag och ge det ett par veckor (inte se det hela för kortsiktigt för på kort sikt kan vikten pendla upp och ner och resultatet blir inte så exakt, min behandlare jämför vikten i en månaders perioder och räknar ut snittvikten jag gått upp under den tiden). Om du inte nått resultat efter den tiden kan du prova att minska ner lite på intaget. Rekommenderad takt för viktnedgång eller uppgång är 0,5-1 kg per vecka men ibland hamnar man på platåer och vissa veckor blir det stora hopp. Om du äter för lite så är risken större att du blir hungrig och inte klarar av att hålla det du bestämt. Men som sagt, alla har olika energibehov så börja på en viss nivå och prova dig fram.

Tassen- Oj, det var mycket plugg. Vad läser du till?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp