Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Ja, jag fixar inte att hänga här när jag är sjuk, då blir jag bara ännu mer grinig! :p

Ja, jag hoppas det med. Ja, precis, det är vad jag håller på med. Men alltså den där foamrollern. :crazy: Det gör så jäkla ont att jag inte fixar att göra mer än typ fem åt gången, och jag är lätt blå på utsidan av låret och öm när jag tar på den. Hoppas att det går över och börjar kännas bättre snart, för det här är inte roligt alltså!

Oj, intressant att det blivit så! Tänkte du försöka stretcha ut dem nu då eller? :)

Och byxor skulle jag säga antingen tights med långa shorts över eller kolla på dansbyxor, de brukar vara vidare men ändå träningsvänliga. :)

Nä det suger verkligen att vara sjuk, speciellt om man varit inne i ett träningsflow och inte kan träna alls. Men det är ju bra att du kan foamrolla i alla fall även om det gör ont! Men är det verkligen meningen att man ska bli blå? O_o Du kanske tar i för hårt? Vad kan man mer göra än att rulla på den?

Min plan nu är att typ stretcha/träna ut den. Typ köra sidolyften utan vikt tills jag känner att jag kan utföra rörelsen helt normalt och vara noga med att stretcha ordentligt efter varje mag-/benpass. Ska köra lite övningar för stel höftböjare också eftersom jag tror det är lite samma sak.

Vet inte om någon här kommer ihåg det men jag fick ju så j*vla ont i just höger ljumske/sida när jag började springa längre än 2 kilometer i vintras. Tror säkert det kan ha att göra med den här muskeln eftersom det är på samma sida och samma område. Så nu jädrans ska det bli ordning!
 
Sv: Beach 2014

Jag har hört att det andra man kan göra helt enkelt är traditionell stretching av muskeln som är för kort, men effektiviteten av det är inte densamma.

Vägde mig tidigare idag och låg numera på 63,7 :) (=BMI 21.3)! Så jag har gått ned ganska exakt tre kg sedan i somras, och jag har märkt det iaf lite, på byxor och så. Målet vidare får bli att träna och käka bra, egentligen behövde jag ju aldrig gå ned utan snarast vända den uppegående trenden, och det har jag ju gjort iaf!!
 
Sv: Beach 2014

Har du ingen frys? I så fall kan du frysa in dem och ta fram när du får besök etc? Alternativt, ta med till jobb/skola och bjud vänner på där? Eller ge bort till någon du känner/granne som verkar behöva det etc?

Bra idé! Vi har tyvärr bara ett frysfack som är fullt av andra grejer, men jag lyckades klämma in lite till faktiskt, så det är några saker mindre som blir slängda. Ska försöka proppa i våra gäster en hel del ikväll också, wish me luck! ;)

Känner av halsen lite.............. Hoppas den skojar med mig.

Jag hoppas också att din hals skojar med dig! Du har väl haft nog av förkylningar på senaste kan man tycka...:crazy:

AAH men jag glömde ju! Jag hade i färsk basilika också!

Din tomatsoppa låter jättegod, och ganska enkel också väl? Vet du om det funkar att frysa den?
 
Sv: Beach 2014

KL

Jag kör en riktig lyx-lördag idag. Lång sovmorgon, lång frukost och snart blir det en tur till gymmet. Riktigt gym-peppad är jag idag! Ikväll blir jag bjuden på middag här hemma, och sen blir det en lat kväll framför X-Factor och annat skräp. Jag älskar lördagar!
 
Sv: Beach 2014

Hoppas halsen håller sig bra!
Idag var jag på gymmet med min karl, han hjälpte mig med lite teknik i benböj och marklyft. Kan ju säga som så att det blir 10 kg stång i knäböjen tills jag kan köra ass to grass utan att svaja!
Körde igenom ryggen lite lätt efter detta.

Imorgon blir det ben för mig med!
 
Sv: Beach 2014

Åh, tack så otroligt mycket till er som svarat på mitt inlägg! Helt ärligt betyder det massor för mig, verkligen. Att få stöd från er och bevis på att man kämpar åt rätt håll känns så bra. Och så klart är det lite bra för egot att höra att man är någons idol :p :D

Jag fortsätter på min positiva bana här genom att berätta att av de rutinerna jag tappade under resan har jag i princip lyckats gå tillbaka till de flesta av dom, det är några små saker kvar att jobba med men de stora sakerna har jag tagit tag i, trots en väldans massa ångest. Men det är ingen idé att skjuta på det för länge, det kommer inte bli lättare om jag väntar.

Och som ett brev på posten ramlade den vikten jag tappat in igen så nu är jag tillbaka där jag var innan resan. Vikten, pendlar visserligen med ett kilo från olika dagar så någon dag har jag vägt mindre än innan och någon dag mer men så är det ju för alla.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Superenkel att göra. :) Frysa vet jag inte, men om man kan frysa köttfärssås borde man väl kunna frysa soppan?

Kom förresten på att i köttfärssoppan jag skrev om tidigare ska det även vara grovrivna morötter! Väldigt förvirrad här borta. :p
Nu blir det tomatsoppa och en halv avocado till lunch. Jobbar på det här med att bli frisk...
 
Sv: Beach 2014

Tassen- Usch vad tråkigt men sjukdom, hehe det är okej att tycka lite synd om sig själv då. Blir det lugnt nu några dagar? Har du några bra filmer att titta på eller någon bra bok?

Mineur- Du har inget ansvar gentemot någon annan att äta något. Det viktiga är att du är sann mot dig själv och gör det som är bäst för din hälsa. Det är helt ok att fika och äta gott ibland, när man själv tar beslutet och om man är sugen. Men sen är det upp till var och en att ta ansvar för sin egen hälsa. Du behöver ju inte göra någon stor grej av det, på så sätt så "sviker" du inte dom som gav det till dig. Om du tackat och sagt att det var snällt och att du smakat och tyckt om det räcker det så. Eller så kan du kanske förklara att du inte äter sådant just nu men att det var en fin gest. Om jag var du och hade svårt att stå emot skulle jag ge bort fikabrödet eller i värsta fall slänga det. Om du inte klarar av att ha det i frysen tills du får besök? Eller blir det att du går och tar av det iaf?

Edit, såg att du redan skrivit ett svar om det men låter mitt stå kvar iaf som lite stöd i ditt bra tänk kring det hela :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Linisen- superbra jobbat!

Chili- Tjoho, att fixa matlådor är verkligen jätte bra eftersom du haft svårt att få till det med lagad mat. Bra jobbat, se nu bara till att äta av den också :p

Hallonsoda- Hoppas att du kan känna dig nöjd där du är nu för precis som du själv skriver behöver du inte gå ner i vikt utan du är helt normal och av det jag sett är du ju jätte fin och vacker som bara den!

addicted- Kul att du skrev en uppdatering, alltid roligt att höra när någon gör framsteg

Zassoo- Kul att du märker skillnad i kläderna, det ger ju lite anledning att shoppa loss :D

Jag märker själv skillnad i kläderna, insåg igår att mina jeans börjar bli för små och klämma på magen. På morgonen och förmiddagen sitter dom bra men efter lunchen så stramar det obekvämt. Så nu åkte dom upp på högsta hyllan i garderoben och en större storlek plockades fram. Blandade känslor kring det där, jag gillade verkligen dom byxorna och så länge dom passade så innebar det ju att jag inte blivit jätte tjock (även om jag tyckte det iaf) men självklart gör 8 kg viktuppgång skillnad på kroppen och det måste ju ge effekten av att jag växer ur kläder.

Samtidigt vet jag att det inte var en normal storlek, jag kunde ju inte ens ha storlek 146 på barnavdelningen för att det var för stort när jag köpte dom där jeansen, hittade ett par Cheapmonday i minsta storleken som tillverkas och i den allra smalaste modellen dom hade och ändå var dom stora. Det är rent objektiv sett bra att jag växt ur dom, försöker att inte gräva ner mig i det där. När vikten stabiliserat sig mer ska jag unna mig att köpa ett par likadana byxor i en större storlek trots lite ekonomisk kris.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Tack!

Och du, jag måste bara säga att det var länge sen jag läste något från dig och det är jättestor skillnad! Fortsätt kämpa, du är skitduktig! :)
 
Sv: Beach 2014

Jag tar inte i direkt, det är ju kroppsvikten bara? Jag vet inte om jag inbillar mig eller har lätt att bli blå, men såg inte att jag var lika blå idag iallafall. :) med den gör man nog inte mer än rullar på den, men det är bra för musklerna ivf, säger de som vet
:D
 
Sv: Beach 2014

Idag är det BodyPump för mig. Hoppas på nya programmet, det var bra musik när jag kollade på det på super saturday. :)
 
Sv: Beach 2014

Tassen- Usch vad tråkigt men sjukdom, hehe det är okej att tycka lite synd om sig själv då. Blir det lugnt nu några dagar? Har du några bra filmer att titta på eller någon bra bok?

Det har varit lugnt hela veckan och lugnet fortsätter, är fortfarande riktigt risig och helt jävla orkeslös. Ska försöka ta mig ut och gå i alla fall en kvart-tjugo minuter nu, igår tog jag mig runt kvarteret.

Böcker har jag i massor; Rodhes Aktiebolagsrätt, Personligt ansvar vid likvidation m.m., Handelsbolag och enkla bolag... Har tenta på fredag och har PANIK! O_o
 
Sv: Beach 2014

Går det åt pipan så omtentar man! Sjukdom kan man ju inte styra över.

Qelina: Jadå, äter gör jag! Och det gör du med uppenbarligen. :) Det är sån oerhörd skillnad på dina tankegångar nu jämfört med tidigare. Det märks att du verkligen förändrats från insidan och ut. Hoppas du känner dig starkare och friskare nu!
 
Sv: Beach 2014

Kl

Idag har blivit en vilodag! Vädret är riktigt risigt ute och jag har ingen lust att gå utanför lägenheten:p dessutom så blir det nog bullbak ikväll;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp