Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Och angående mat/recept:
Gjorde ikväll tomatsoppa, perfekt när man är sjuk. :) Hade i färsk basilika och minimozzarella, oerhört gott! Imorn blir det nog att åka en sväng för att handla för här i affärn fanns varken färsk bladpersilja eller koriander...

Ska definitivt inte göra nånting ansträngande i helgen. Blir dödsanfådd av att göra smågrejer. Snurrade till rejält idag när vi lyfte på/av gummibåten på bilen...
 
Sv: Beach 2014

Låter gott :d Färsk basilika är ju suveränt! Har köpt massa linser och bönor idag, har tänkt göra linssoppa och bönbiffar i veckan. Är ju jättegod mat som man står sig länge på och dessutom är det jädra billigt, varför har jag inte kört mer sånt tidigare?

Låter klokt att ta det lugnt och vila kroppen! Krya på dig :)

KL

Känns bra i kroppen idag, ingen träningsvärk förutom bröstmusklerna och höftböjaren (tror jag?), någon samarbetare med de sneda magmusklerna. Var jädrigt svag och stel när jag gjorde sidolyften (enbart med kroppsvikten ska tilläggas) i rygglyftsställningen. SÅ välbehövligt!!

Himla kul med ett riktigt gym också med fler (och bättre!!) maskiner och ett större utbud helt enkelt! Jag menar gymet på mitt förra jobb är typ lika stort som IKSUs ena dusch :D
 
Sv: Beach 2014

Mmm, supergott är det! Och mozzarellabollar i soppan var verkligen pricken över I:et, gav dessutom lite mer mättnad än en enkel tomatsoppa gör. :) Tvekade mellan halloumi och mozzarella men priset fick avgöra, hehe.
När du säger det så var det riktigt längesen jag gjorde köttfärssoppa med linser. Det var nog mina första rätt med linser jag tillagade! Sen dess har den gått och blivit helt vegetarisk men det var riktigt längesen jag gjorde den. Tack för inspo!
Köttfärssoppa med krossade tomater, lök, vitlök och röda linser lär ju vara en hemskt vettig soppa? Ingen grädde eller andra kaloribomber och mycket protein som mättar!

Låter skithärligt med gymmet för övrigt. :D
 
Sv: Beach 2014

Låter som en prima soppa du!

Halloumi är jag inte så förtjust i så jag tycker mozzarellan lät bra också ;)
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Har haft en helkväll med cili :) Vi började med 50 min på gymmet, sen gick vi och åt god mat (+ efterrätt :D) och så blev det bio med popcorn :) Efter det var vi ju tvungna att fira kanelbullens dag :angel: så det blev varsin bulle på statoil (tack wrapp!) :D Nu ska jag sova så jag orkar åka till stallet imorn tidigt!
 
Sv: Beach 2014

KL

Alltså, den här veckan hörni... Jag har verkligen inte lyckats upprätthålla min planerade, förhållandevis nyttiga mat-plan, och det ser ta mig tusan inte ut att bli lättare!

I måndags fyllde jag år, så då blev det tårta och grejer för att fira mig själv. Sen blev det ca 80% kvar av den enorma tårtan som mina älskade vänner ägnade 5 timmar åt att baka, och då ville jag inte slänga ut det. Alltså har det blivit en bit tårta varje dag, samtidigt som jag försökt pracka på så många andra som möjligt för att bli av med den. Idag, äntligen, tog den slut! Men vad händer då? Jo, min roomies föräldrar kommer ner på besök och har med sig 4 lådor med olika sorters kakor, bullar och muffins som mamman lagt en massa tid på att baka. Det finns alltså ännu mer sötsaker som behöver ätas upp här hemma nu, och jag kan inte med att göra dem besvikna genom att säga nej eller slänga det. Vad gör man? Hur hanterar man sånthär?

Gottegrisen i mig är ju jättelycklig och nöjd med tillvaron, men en annan del av mig är bara irriterad på min bristande självdisciplin, känner ångest, självförakt och tycker det är jobbigt. Jag har tränat bra den här veckan, men ätandet ger mig ändå ångest, fast att jag vet att det är onödigt och att jag utan vidare kan komma undan med det utan några större kroppsliga förändringar.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Har du ingen frys? I så fall kan du frysa in dem och ta fram när du får besök etc? Alternativt, ta med till jobb/skola och bjud vänner på där? Eller ge bort till någon du känner/granne som verkar behöva det etc?
 
Sv: Beach 2014

Hittade ingenting på stadium eller intersport igår :(
Eller jo, en halvtjusig. Men då kostade den 400 spänn, och det kändes lite väl mycket för en väska som jag inte kände ett jättestort ha-begär efter. Får leta vidare, tänkte kika på gränby idag för där har dom större utbud än inne i stan :)
 
Sv: Beach 2014

KL

Hänger inte med här längre, men tänkte ge en liten update! Just nu blir det inte så mycket träning, däremot blir det väldigt mycket vardagsmotion då jag köpt häst. Så jag har senaste veckan gått ner 1 kg, bara genom vardagsmotionen! :)
 
Sv: Beach 2014

Nämen, vilket erbjudande! Dessvärre står det inte på planeringen men det var väldigt lockande :d
 
Sv: Beach 2014

Okaj!
Jag tog 1 pkt passerade tomater, 3 hackade tomater, 1 hackad gul lök och 2 hackade vitlöksklyftor. Fräste löken lite, sen i med tomater och passerade tomater. Lät det koka ihop ett tag tillsammans med salt, peppar, en knivsudd honung och lite tabasco. Sen när det var klart slängde jag i mozzarellan så den bara fick värmas lite. Jättegott blev det!
 
Sv: Beach 2014

Vilken träningsvärk jag har! :eek: Sittande rodd och armhävningar igår känns idag... Har börjat köra efter ett träningsprogram i en bok jag läser, där grunden är att man fokuserar på effektiva basövningar som ska spegla rörelser man faktiskt gör i det verkliga livet. Låter flummigt men jag tycker att det känns vettigt så jag tänkte testa. :)
 
Sv: Beach 2014

En 6-årig halvblodsvalack. Hoppas att vi ska kunna ha roligt ihop när vi lärt känna varandra!

Jag har aldrig lagt upp en bild här, och kommer nog inte göra det heller tyvärr, vill hålla mig lite anonym!
 
Sv: Beach 2014

Jag satt just och kollad på precis den väskan igår :D Snygg! Tror det ska bli min kompanjon också!

KL

Känner av halsen lite.............. Hoppas den skojar med mig. Idag blir det långpromenad och imorgon tänkte jag ge mig på benen! Har skaplig träningsvärk fortfarande i de snea magmusklerna och ryggen. Har aldrig varit med om en sån här träningsvärk i ryggen så det är :up: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp