Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

*knapp*
Tack alla :) Ja det är en del skillnad.

Sleepan: Ja det känns jätte bra faktiskt även om det är lite konstigt att inte åka till stallet. Men det är helt rätt och jag tror det kommer bli super.

Chili: Nej jag insåg det jag med. Nu blir det lite mera mat och tillskott så borde jag få lite ordning på det hela tycker jag.

Idag iövrigt en bra matdag. Har även varit till gymmet en sväng och knappt suttit ner på jobbet. Det har gått i ett hela tiden. Så är lite lätt halvslut nu. Ligger och kollar på veckans höjdpunkt på TLC Food Hospital. Väldigt intressant tycker jag :)
 
Sv: Beach 2014

Tur jag inte hittade den sidan under tiden jag pluggade. Då hade jag väl aldrig blivit klar..... ;)

KL
Har haft en träningsfri veck, tränade senast i fredags. Mådde sen rätt kasst i lördags med lite febertoppar (tror jag) och allmänt mycket arg mage, helt utan matlust, men ändå hungrig och uppsvullen i halsen så det knappt gick att äta ändå. Riktigt skitdag alltså. Började kännas bättre på söndagen och på måndagen var jag i princip som vanligt, men ville vila tills jag blivit helt frisk ordentligt. Igår var jag på tjänsteresa, och hade väl i och för sig hunnit träna om jag skyndat mig hem och ätit och sen iväg till gymmet, men ville inte stressa. Idag blev det lång dag på jobbet - varför görs inte sakerna på mitt kontor av sig självt när inte jag är där? - och sen har jag inte orkat masa mig iväg till gymmet.
Tror det här uppehållet har varit bra för mig, nu börjar jag bli riktigt träningssugen igen, och inte bara sådär att jag borde träna för att det är nåt jag brukar göra. Så nästa vecka är jag nog i full gång igen.
Vad fett det låter med uppehåll ändå!!

Jag gick och köpte en cykel idag!!! ehm har knappt någon aning om vad det är för någon, eller rättare sagt jag uppfattade att den heter "Kona" och är en relativt basic hybrid. Testade någon annan "cross"-variant, vilket kanske skulle passat bättre för mina behov egentligen, men jag orkade inte lägga 10.000. Ehm lyckades komma för sent in på säsongen för rean (:o), men affären ger 5 års service iaf!!!

Sen har jag sprungit 5 och gått typ 7-8 km också idag :)! Mamma ringde mitt under min springtur så jag sprang samtidigt som jag pratade med henne. Blev därmed inga maxat minskade tider direkt.
 
Sv: Beach 2014

Mina kikärtsbiffar har aldrig fallit sönder, så det är inte så svårt. Jag tror folk som äter ägg brukar ha ägg i? Jag kör med lite äggersättning, mixar ihop med kryddningen och sen steker i olivolja.
 
Sv: Beach 2014

Skönt med träningssug!

Kl
lAlltså, peppen i den här tråden! :D

Kommer från jobbet (efter 9, 5 h) och tänker att nu är jag värd lite godis på väg hem. Hoppar in i tråden, blir peppad och köper en banan istället.
 
Sv: Beach 2014

Läste denna för att förskolan var KRAV-certifierad, men fann också ett "nyttigare" recept på äppelpaj! Kanske skulle testa det i helgen. :) Satt senast igår och önskade mig nåt vettigt man kan göra med äpplen, då det står ett träd här i trädgården med jättegoda äpplen!
http://uploads.staticjw.com/ky/kyrkbackensforskola/artikel-jp.jpg

niya; Bara på't igen för mig då! Nu blev jag jättesugen på en blandning av Wys couscous och salladen jag länkade till, och revanschsugen på vegetariska biffar... :d
 
Sv: Beach 2014

Hur lyckas man då?! Mina bönbiffar bara föll sönder. Vågade ej testa igen. :p Ogillar starkt misslyckanden i köket, oj vilket dåligt humör jag blir på då! :angel:

Men kikärtsbiffar är ju typ lite samma sak som falaflar? Samma grundtanke i alla fall!

Jag skulle göra (platta :D) falaflar för något år sedan och de ramlade sönder. Jag vet verkligen inte alls vad jag gjorde för fel för de biffar jag gjorde i förrgår blev jättebra.

Jag använder majsmjöl istället för vanligt mjöl.
 
Sv: Beach 2014

The Heat tänkte vi se på. Känns som en lagom lätt film, hade aldrig orkat med en tung och seriös film just nu. Och så blir det popcorn till!! :bump:

Jag har sett den, asbra. :D

KL

Förkyld, opepp och allmänt grinig. Min kollega gav mig komplimanger för att jag gått ner i vikt dock, men ja, det kommer jag snart att ändra på om jag inte blir frisk snart. :p Planen är att bli frisk nog att köra bodypump på lördag, får se hur det går. :)

Har förresten förmodligen löparhöft. Samma sak som knä men att den korta muskeln drar i höften istället för knät. Pratade med en som jobbar på gymmet i veckan och hon visade mig hur jag ska muppa omkring på foamrollern och göra lite övningar, hoppas det ger med sig. Har inga jättestora problem, men ont ibland.
 
Sv: Beach 2014

I mina kikärtsbiffar har jag kikärtor, chilli, lök, ägg, maizena och lite kryddor. De brukar inte ramla ihop.

Vanliga bönbiffar däremot kan bli lite sladdriga ibland. Knepet är att ha ägg och maizena i och sedan steka länge på en sida så det hinner binda ihop dem innan man måste vända dem. :)
 
Sv: Beach 2014

Kl
Har börjat få ont i en fot :( vet inte vad det är, gör ont i vänsterfoten på vristens utsida typ. Funderar på tyå ansträngning i kombination med att ha stått konstigt eöler nåt.
 
Sv: Beach 2014

KL
Jag har åkt på en ny jä*la förkylning! Jag som precis var frisk från den förra... Nu sitter jag här igen med ont i halsen, snuva och rinnande ögon.... bläää. Hur ska jag nånsin kunna nå mitt träningsmål om jag bara blir sjuk hela tiden?? Skyller på min praktik där jag jobbar med små barn... de är konstant förkylda och bär väl runt på massa starka bakterier som jag inte är van vid. Jaja, det får bli en helg med plugg istället... Men jag fortsätter heja på er som är så duktiga på att hålla igång!!
 
Sv: Beach 2014

Hur ser dina skor ut? Tänker på de du jobbar i, om de är slitna snett kanske du står konstigt på jobbet?
 
Sv: Beach 2014

Jag sliter mina skor snett (lägger vikten på utsidan av foten) men de jag jobbar och går i är rätt nya.
 
Sv: Beach 2014

Kanske har att göra med just det iof och att jag står så mycket. Frågan är vad man då gör åt det? Inget större problem men jag tänker att ont aldrig är bra, signalerar ju nåt fel som ev riskerar att bli värre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp