Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Tipsa gärna om recept! Är så trött på maten jag äter nu, bara samma jämt. Till helgen ska jag nog göra en matvetesallad, det är himla gott! Idag blev det en fryst fiskgratäng. :p Till lunch: fryst pizza. Dock är den där pizzan inte direkt ett stående inslag, igår åt jag kokta ägg och nåt mer jag inte minns till lunch. Har fått tips om hirsbiffar vilket lätt både gott och nyttigt, så det kanske blir en test snart!
 
Sv: Beach 2014

Wohoo vad kul! :banana: Hoppas verkligen att du får hålla dig frisk nu! :)

Angående vattnet så ska vi väl inte vara utan så värst länge till. Problemet är att det inte finns så mycket grundvatten i marken, och eftersom vattnet i brunnen håller samma nivå som vattnet i marken (vatten vill ju "jämna ut det" sas) så blir det helt enkelt inte mer vatten i brunnen än vad det finns i marken (bra förklarat där :p). Och nej, fryser marken så kan inte vattnet komma upp... Men så långt ska det väl inte gå, planen är att pumpa upp lite vatten i taget i hydroforen (tryckbehållaren för vattnet) för då får mer vatten möjlighet att rinna till enligt principen ovan. :) Sen får vi helt enkelt snåla ett tag skulle jag tro, men kan man åtminstone spola toaletten och diska på ett normalt sätt så är jag nöjd ;)

Ehh, slut på väldigt mycket OT :o
 
Sv: Beach 2014

Detsamma, om du hittar nåt fint recept :D

Har köpt "Hälsokokboken", en variant av icas rutiga kokbok som verkar sjukt bra! Ska laga massor av recept ur den sen hade jag tänkt :D
 
Sv: Beach 2014

Vet inte om du vill ha tips på vilken mat som helst men jag har verkligen fastnat för falafel! Har ätit nu med couscous (med rödlök och tomat), blir verkligen gott tycker jag. Har ingen sås till utan lägger på lite lite smör på couscousen (kan man ju skippa om man vill vara nyttig men jag tycker det blir så torrt då..).
 
Sv: Beach 2014

Här är hirsbiffarna som fick bra betyg: http://www.ica.se/recept/hirsburgare-med-fetaost-och-soltorkade-tomater-578432/

Har testat bönbiffar en gång med katastrofalt resultat. :D Har inte gjort vegbiffar sen dess, men är sugen på att testa!
Kokboken lät lockande! Jag har en sån där stor kokbok hemma men det blir aldrig att jag lagar mat ur den... Tror mamma har roligare kokböcker, bland annat med bara pasta eller bara vegetariskt och de recepten såg riktigt lockande ut. Får sno av henne!
 
Sv: Beach 2014

All mat! Falafel är ju MUMS, men har aldrig gjort egna. Steker man dem eller friterar?

Har förstått att jag verkligen gillar arabisk och indisk mat, så jag ska nog bygga upp en kunskapsbank och kryddförråd där. :) Det har varit thaimat väldigt länge och nu gör jag bara samma recept om och om igen, behöver förnyelse! Tror jag gillar ovan nämnda kryddning bättre, med smaksatt ris/couscous etc, grytor, mycket grönsaker, syrliga sallader... :d Känner att inspirationen börjar stiga!
 
Sv: Beach 2014

Man ska ju fritera dem egentligen men jag har ingen fritös så jag steker! Får tänka bara på att steka nog länge på hög värme och så har jag rätt mycket olja. Så det är ju inte nyttigaste maten kanske men jaja :D Kikärtor är väl nyttigt i sig hoppas jag.

Och couscous med hackad tomat och rödlök i tycker jag verkligen är smaskens! :d Om jag gör 2 portioner enligt förpackningen + 1 stor tomat + 1/2 rödlök räcker det för mig till 4 matlådor. Och falaflar till då förstås.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Det lät ju jättegott! :d

Hahaha mitt enda försök till vegbiffar var också katastrofalt :D Men jag är sugen på att försöka få till några bra.
 
Sv: Beach 2014

Jag har förresten blivit sjukt sugen på sötpotatis den senaste tiden! SÅ gott! Tänker tillbaka på foliepaketen vi gjorde på grillen i somras med sötpotatis, morötter, sparris och rödlök... Mums!
 
Sv: Beach 2014

kl

3,5 km löpning med killen idag:love: supermysigt men mina ben känns som stockar, löpningen hjälpte inte träningsvärken:p
 
Sv: Beach 2014

Kl

Blääää. Jag har tappat all motivation till allt. Träna, äta, jobba, slöa i soffan framför en film - jag är inte sugen på nåt.
Läkaren ringer inte upp, trots att sköterskan sa att hon skulle det, så inga nya prover är tagna än. Bilen måste få oljan bytt. Knäna gör ont. Håret har slagit något rekord i antal kluvna hårtoppar. EN vän svarar när jag ringer.
Ingenting går som det borde just nu. Vill mest placera mig under en filt resten av det här året.
 
Sv: Beach 2014

Du får plats under min filt. :)

Jag tycker också synd om mig själv, fast mina problem är övergående. Har feber och är superförkyld, inte kunnat träna sen i lördags och inte kunnat plugga sen i måndags.

Detta är trots maxdos Panodil (eller Alvedon eller vad fan det nu är) och Ipren under hela dagen...

902582_311036799038007_410055041_o.jpg


Har tenta fredag nästa vecka och min känsla runt det är ungefär så här:

tumblr_inline_mlzd04HiQd1qz4rgp.gif


Och så här:

tumblr_inline_mlzcygsDeH1qz4rgp.gif


För att inte tala om det här:

tumblr_inline_mlb4aag5qQ1qz4rgp.gif


Ni fattar poängen. :p
 
Sv: Beach 2014

Älskar bilderna :D

Hoppas du blir frisk snart :)

(Och Panodil och Alvedon är 2 olika märken på värktabletter som innehåller paracetamol så de är samma sak men med olika namn ;) //Nördigt intresserad av mediciner)
 
Sv: Beach 2014

Du får plats under min filt. :)

:love:


Fick sms från en viss grabb nyss, så nu känns det aningen mer positivt i alla fall.
Och imorgon blir det helkväll med Ninnurur: träning, äta på restaurang, gå på bio. Blir nog en välbehövlig energiboost. Skönt att slippa tänka på att laga mat också.
Bilen fixas av en vän på lördag, blir åtminstone billigare än att lämna in den på verkstad (men kommer fortfarande svida i plånboken).
 
Sv: Beach 2014

Tur jag inte hittade den sidan under tiden jag pluggade. Då hade jag väl aldrig blivit klar..... ;)

KL
Har haft en träningsfri veck, tränade senast i fredags. Mådde sen rätt kasst i lördags med lite febertoppar (tror jag) och allmänt mycket arg mage, helt utan matlust, men ändå hungrig och uppsvullen i halsen så det knappt gick att äta ändå. Riktigt skitdag alltså. Började kännas bättre på söndagen och på måndagen var jag i princip som vanligt, men ville vila tills jag blivit helt frisk ordentligt. Igår var jag på tjänsteresa, och hade väl i och för sig hunnit träna om jag skyndat mig hem och ätit och sen iväg till gymmet, men ville inte stressa. Idag blev det lång dag på jobbet - varför görs inte sakerna på mitt kontor av sig självt när inte jag är där? - och sen har jag inte orkat masa mig iväg till gymmet.
Tror det här uppehållet har varit bra för mig, nu börjar jag bli riktigt träningssugen igen, och inte bara sådär att jag borde träna för att det är nåt jag brukar göra. Så nästa vecka är jag nog i full gång igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp