Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

Jobbigt. :( Och jag antar att de är rätt korrekta, alltså att det är meningen att du ska stå och gå i dem länge åt gången? Annars är nya skor när du jobbar kanske något att testa? Hoppas det går över snabbt oavsett!

Edit: Ja jag tänkte att du på nya jobbet nog står och går mer än annars, och det kan ge skador. Jag tänker som du att smärta varnar för skador, så det är nog smart att se över om det går att förändra något. Riktiga arbetsskor som är gjorda för de golv du står på?
 
Sv: Beach 2014

För nån månad sen fick jag ont på utsidan av min fot, efter jag sprungit nattloppet. Jag vilade några dagar och det blev bra så vet inte riktigt vad det var. Gör det ont när du böjer foten inåt (mot andra foten)? Har du gått/sprungit mycket på sistone? Trampat snett?
 
Sv: Beach 2014

Idag är det ridning! Yey, drömde dock igår att min ridlärare ringde och sa att jag var sämst i gruppen och måste byta grupp, lagom peppigt liksom;) idag ska jag visa drömmen att jag är awesome, det är planen iaf:D
 
Sv: Beach 2014

Förkyld, opepp och allmänt grinig. Min kollega gav mig komplimanger för att jag gått ner i vikt dock, men ja, det kommer jag snart att ändra på om jag inte blir frisk snart. :p Planen är att bli frisk nog att köra bodypump på lördag, får se hur det går. :)

Har förresten förmodligen löparhöft. Samma sak som knä men att den korta muskeln drar i höften istället för knät. Pratade med en som jobbar på gymmet i veckan och hon visade mig hur jag ska muppa omkring på foamrollern och göra lite övningar, hoppas det ger med sig. Har inga jättestora problem, men ont ibland.

Länge sedan jag såg dig i den här tråden! (Fast har ju inte själv varit jätteaktiv heller iofs..)

Sugigt att vara sjuk :/ Hoppas det går över snart! Och korta muskler borde väl kunna gå att stretcha/träna ut?

Upptäckte själv igår när jag låg i rygglyftsstället och gjorde "sneda lyft" för de sneda magmusklerna att jag har en helskottas kort ljumskmusklel på höger sida, kunde knappt sträcka ut kroppen nedåt. Det är alltid lika spännande när man gör helt nya övningar och märker av stela små muskler man aldrig noterat innan :D
 
Sv: Beach 2014

Nej, det gör inte ont om jag böjer den inåt. Kan inte minnas att jag trampat snett heller.

Går en hel del och springer lite grann, men det har jag gjort länge. Det nya är just jobbet. Skorna är hyfsade men ska nog gå och se vad de säger att jag bör ha för skor.
 
Sv: Beach 2014

Knapp

Himmel vad ni skriver!


Det sista jag gjorde i träningsväg var Lidingö 15 km förra helgen. I måndags opererade jag armbågen och efter det har det bara blivit promenader.

Men jag har hunnit med att anmäla mig till halvvättern och riktiga LL 2014 :D:D:D
 
Sv: Beach 2014

Vad var (?) det för fel på armbågen?

Kl

Vad finns det för snygga alternativt till jättetighta träningsbyxor? Känner att jag vill ha byxor som inte sitter som ett andra skinn. Ska köpa shorts och ha men jag vill ha hellånga byxor med :)
 
Sv: Beach 2014

Jag slog runt med en häst för ungf 4 år sedan och när han reste sig så klev han på armbågen och jag "bröt" den. Efter det har det bildats brosk i leden som gjort att armen fastnat i vissa lägen. Nu har de plockat ut bitarna så nu är det bara att hålla tummarna att det blir bra :)

Craft har snygga byxor, lite vindbyxstuk typ.
 
Sv: Beach 2014

Tillbaka i träningskläderna efter en veckas ofrivillig vila. Kuuul! :D Men svettigt. Måste öva på de jäkla armhävningarna, jag vill kunna göra riktiga på tå! Som det är nu kommer jag ungefär halvvägs, orkar inte upp igen annars. Men man blir bättre på det man övar på såatte ;)

För övrigt måste jag nog tänka om lite vad gäller klädstorlekar. Storlek 40 i byxor med stretch är uppenbarligen för stort :eek: Bra att inse det när man redan använt byxorna flera gånger och inte kan lämna tillbaka dem... :( Så sköna byxor! Måste nästan åka och prova storlek 38 :cautious:
 
Sv: Beach 2014

Härligt att gå ner i storlek, inte lika roligt att behöva lägga ut pengar på ny garderob ;)


Idag blir det tjusigaste lila KCK-tightsen på gymmet. Nu finns dom tillgängliga för resten av Sveriges befolkning också :D
Har fixat halva matlådor så jag klarar mig hela veckan idag, eftersom jag ändå är ledig. Behöver bara fixa tillbehör (pasta, sallad, potatis eller vad jag nu känner för), vilket jag ser som den snabba och enkla delen av matlagningen. Så nu har jag inga som helst anledningar att inte äta lunch och middag, för SÅ jobbigt är det inte att skära itu potatisar och stoppa in i ugnen en stund.
Är riktigt sugen på att ge mig ut och springa också (var nu den lusten kom ifrån?), men det vore direkt olämpligt eftersom mina knän gör ont pga för dålig aktivitet senaste tiden. Måste börja med promenader och försiktig träning på gymmet innan det är okej att springa utomhus, ett löpband kan man ju stoppa och kliva av - men är man ute så måste man ju ta sig hem också.

För att ytterligare fylla på med lite text tänkte jag gå på jakt efter en ny gymväska idag innan träningspasset med Ninnurur. Använder just nu en liten skolryggsäck som inte alls rymmer det jag vill ha med på ett bra sätt. Sen är det säkert vetenskapligt bevisat i någon studie att det upplevs roligare att träna när man har fina tillbehör/kläder (om inte, så borde någon genomföra den studien snarast)
 
Sv: Beach 2014

Vad finns det för snygga alternativt till jättetighta träningsbyxor? Känner att jag vill ha byxor som inte sitter som ett andra skinn. Ska köpa shorts och ha men jag vill ha hellånga byxor med :)

Jag vet inte om du tycker dom är snygga, men flera (Casall, Nike mfl) har "pösigare" träningsbyxor i funktionsmaterial. T.o.m Stadium brukar sälja dessa.

Röhnisch kan vara värt att kolla också!
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Ambivalenta känslor det där :p

Kul med tightsen! :bump: Och angående träningsväska så köpte jag den här:

147880_002.jpg


Blir faktiskt lite roligare med den :D
 
Sv: Beach 2014

Jag har dessa från Soc:
149642_001.jpg


Supersköna! Dock väldigt tunna. Man viker ner den övre delen av "mudden" som bara är mjuk lycra över snörena och de är mina favoritbyxor. :D
 
Sv: Beach 2014

Ja, jag fixar inte att hänga här när jag är sjuk, då blir jag bara ännu mer grinig! :p

Ja, jag hoppas det med. Ja, precis, det är vad jag håller på med. Men alltså den där foamrollern. :crazy: Det gör så jäkla ont att jag inte fixar att göra mer än typ fem åt gången, och jag är lätt blå på utsidan av låret och öm när jag tar på den. Hoppas att det går över och börjar kännas bättre snart, för det här är inte roligt alltså!

Oj, intressant att det blivit så! Tänkte du försöka stretcha ut dem nu då eller? :)

Och byxor skulle jag säga antingen tights med långa shorts över eller kolla på dansbyxor, de brukar vara vidare men ändå träningsvänliga. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp