Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

kl

Jag har köpt två (ehm.. ja.. det blev två...) gymväskor nu!! Beställde online, så dom är inte hemma än.
En Nike Brasilia Small i rosa. Och en Puma Echo Sports Bag (också rosa), som är större än den från Nike.
Jag vill ha hem dom nununu!!! När dom väl kommer utlovas bilder!
 
Sv: Beach 2014

Tassen- Vad roligt! Jag har också tänkt läsa till jurist! Vilket universitet läser du vid? Jag funderar på Uppsala :) Trivs du med utbildningen? Är det mycket jobb?

Lindgren- Oj och wow! Haha, det där lät fruktansvärt i mina öron :p Eller ja det lät riktigt roligt om jag hade varit helt frisk men just nu kan jag inte se mig själv ta mig igenom hälften av det där ens :p Kanske klarar en del på ren vilja och envishet :D Men förstår att det måste vara jätte roligt och utmanande samtidigt som det är jobbigt och jag tycker det är super coolt att du klarade det där. Heja dig! Har för mig nu när jag tänker efter att du har sprungit det där loppet någon gång innan också va? Och hur blev det med kläder och skor, gick det att rädda dom eller var det bara att slänga det?

Idag har jag klarat av en utmaning som jag inte vågat på mer än två år, jag har vissa saker jag inte ätit på mer än 8 år men det här är en sak som jag klarat av lite i perioder men inte alls de senaste åren, nämligen majs. Idag bestämde jag mig helt enkelt för att utsätta mig för det hemska eftersom jag ju ändå ska upp i vikt och gör det också. Jag hällde upp en sådan där liten burk på tallriken och åt till middagsmaten! :banana:

Jag klarade det men jag "fuskade" tyvärr lite genom att plocka bort en frukt under dagen för att jag skulle klara av ångesten för majsen. Så jag vet inte om jag ska vara stolt eller besviken på mig själv? Jag vill känna mig stolt för att jag klarade något väldigt läskigt som jag inte gjort på så länge, men det känns inte som att jag skulle fått MVG för det om det hade varit en skoluppgift och jag vill alltid ha MVG i allt :crazy: :arghh: Men nu när jag provat en gång kanske det går lite lättare nästa gång. Har jag rätt att känna mig stolt eller är det fel av mig? :down:
 
Sv: Beach 2014

Klart du ska vara stolt! :)
Det är ju grymt bra gjort av dig att du åt majsen som du så länge varit rädd för!

Du kommer att fixa både frukt och majs så småningom, så heja dig! :)
 
Sv: Beach 2014

Helt OT men en del av er har ju varit/är lite krassliga så till alla er och alla andra kan jag verkligen rekommendera att titta på serien "Det röda bandets sällskap" på Svt play som lite tidsfördriv. Väldigt rörande och bra serie, har snart sett de tre första avsnitten på bara en dag :)
 
Sv: Beach 2014

Haha, eller hur. :p Nej men det är verkligen mycket svårare än vanligt att stå emot när man är sjuk tycker jag. Dessutom mer tid att slå ihjäl.
 
Sv: Beach 2014

Det är ju både bra och dåligt. Bra att du klarade att äta majsen, hejja dig! :bump: Men inte så bra att du snålade in på annat. MEN (igen), du är medveten om vad du gjort knas så då kan du arbeta med problemet på ett vettigt sätt :)

LV - Jag kan följa med som fotograf nästa år! :D Mina ligament i fötterna klarar definitivt inget sånt där, kanske möjligen med fotskydd med skenor i, men då blir det så svårt att springa i terräng :p Du är däremot helt jävla grym som gör det där! Jag är råimpad! :bow:

*kl*
Jag började dagens träning med att hjälpa mina föräldrar med lite ommöblering. Att få ner en motordriven säng på typ ~90 kg ner för en svängd trappa med 18 trappsteg och sen bära upp en soffa för densamma är lite tungt, men bra vardagsmotion! :D Sen jojnade jag cili på gymmet och avverkade ca 50 min där. Eftersom jag visste att jag inte hade allt för mkt tid idag + att jag inte ska rida på några dagar nu så tänkte jag ge mig träningsvärk. Dvs jag höjde upp alla vikter på maskinerna ganska rejält och gjorde 4*5 reps som minst. Och tungt var det, jag grimaserade nog en hel del. Men jag tror nog att det tog för jag är banne mig helt slut i musklerna nu! Vi får väl se vad träningsvärken säger imorgon ;) Men det här passet fick mig också att inse att jag nog vågar höja mina "vardagsvikter" lite till, vilket känns kul. Jag blir både starkare och smidigare!
 
Sv: Beach 2014

Du behöver inte ha MVG i allt. Du klarade en svår sak, och är medveten om att du egentligen inte ska plocka bort en frukt men vet varför du gjorde det den här gången och det är ok. Så länge du inte gör det till en vana att plocka bort saker ur schemat gör det väl ingenting om det händer en gång? Så var stolt över att du fixade majsen istället! :)

Var det gott? :)
 
Sv: Beach 2014

Tack, vad skönt att du säger så. Ja, en dag, förhoppningsvis snart, klarar jag det utan att behöva kompensera bort något annat. Jag känner att jag liksom utmanar mig varje dag nu, nya maträtter, mer lagad mat och grytor och sådant som jag inte ätit alls på massor av år, bakat och ätit förbjudet bröd som är smaskigt men innehåller mycket mer kalorier än det vanliga, jag åt majs idag och jag har några gånger ätit frukt utan att väga upp den för att veta exakta kalorierna och faktiskt en hel del annat också som jag utmanat mig med.

Men samtidigt är jag fortfarande rädd för i princip allt och har en massa saker jag inte klarar av som ingen som inte själv är sjuk skulle kunna förstå. Igår gjorde jag en sådan sak, jag vägde upp mina hallon och hällde ut det sista ur påsen, då var det 6 gr mer än det jag bestämt, istället för att hälla tillbaka de där 6 grammen,ca 3-4 hallon, så åt jag upp dom också. Det klarar jag aldrig annars men jag antar att det kanske inte skulle vara en så stor grej för någon som är frisk?

Jag kanske inte ska ha för höga krav på mig själv? Det kanske inte går att bli frisk på ett perfekt sätt? Jag kanske inte kan vara den perfekta patienten som jag vill vara? Jag kanske inte kan klara allt på en gång?
 
Sv: Beach 2014

Tack alla :love:

Mammas- Nja, det var faktiskt inte så jätte gott. Eftersom jag inte har låtit mig själv äta det på så länge hade jag byggt upp en bild av att det skulle vara jätte gott (jag tyckte det en period förr) men nu var det faktiskt inget särskilt. Vet inte om jag ens tycker om det längre. Men ska prova igen för jag vet inte hur mycket som beror på ångesten heller när det gäller att våga känna smaker. Men nej, så gott som jag hoppats var det inte, blev besviken.
 
Sv: Beach 2014

Härligt Ninnur :banana: Kul att läsa om att du känner dig starkare och smidigare. Precis som jag gör, vi jobbar båda mot samma mål att må bättre, orka mer och att få en normalare vikt, fast vi gör det från olika håll :D
 
Sv: Beach 2014

Hmm, men kan det inte vara som med barn, att man måste smaka ett par gånger för att sas vänja sig vid smaken innan man tycker att det är gott? :) Testa några gånger till och se hur det smakar då?
 
Sv: Beach 2014

Du har rätt att vara hur stolt och glad som helst! RIKTIGT bra gjort! :bow: Du är så himla duktig!

I övrigt håller jag med Mammas :)
 
Sv: Beach 2014

Tack! Det är verkligen hur roligt som helst! Fysiskt utmanande och väldigt annorlunda! :) Har inte sprungit det tidigare, men har haft några orienteringslopp på skolan som är rätt jämförbara, eftersom jag vid de tillfällena haft en tendens att möla på över fält och genom kärr och allting ;)

Ninnurur: Ja! Gör det! Vi som åkte nu sprang allihop, så vi hade ingen support. Det behövs lite tror jag. Jag blev support eftersom jag kom i mål först av alla i mitt gäng, men är ju kul om nån hejar på en också :) Och fotograf behövs!! Vi borde verkligen samla ihop ett gäng beachisar :D

Just nu fnular jag på att anmäla mig till höstmilen som går av stapeln om två veckor - så kul!! :bump:
 
Sv: Beach 2014

Tack :) Ja vi har verkligen samma mål fast motsatt resa :) Och angående majsen - burkmajs är blä enligt mig! Färsk majs som kokats i salt vatten är däremot mums :d Lite smör på är pricken över i, men det är bra gott utan också. Testa det nästa gång kanske?

LV - är det bara en gång om året?
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014

Tassen- Vad roligt! Jag har också tänkt läsa till jurist! Vilket universitet läser du vid? Jag funderar på Uppsala :) Trivs du med utbildningen? Är det mycket jobb?

Jag läser på Örebro Universitet. Jag trivs väldigt bra med utbildningen! Går tredje terminen nu och visst är det mycket jobb, men det går bra bara man ligger i. Utbildningen i sig är egentligen inte så väldigt svår, men det är mycket litteratur och annat stoff man ska ta sig igenom och förstå så det blir rätt så tidskrävande.

Idag har jag klarat av en utmaning som jag inte vågat på mer än två år, jag har vissa saker jag inte ätit på mer än 8 år men det här är en sak som jag klarat av lite i perioder men inte alls de senaste åren, nämligen majs. Idag bestämde jag mig helt enkelt för att utsätta mig för det hemska eftersom jag ju ändå ska upp i vikt och gör det också. Jag hällde upp en sådan där liten burk på tallriken och åt till middagsmaten! :banana:

Jag klarade det men jag "fuskade" tyvärr lite genom att plocka bort en frukt under dagen för att jag skulle klara av ångesten för majsen. Så jag vet inte om jag ska vara stolt eller besviken på mig själv? Jag vill känna mig stolt för att jag klarade något väldigt läskigt som jag inte gjort på så länge, men det känns inte som att jag skulle fått MVG för det om det hade varit en skoluppgift och jag vill alltid ha MVG i allt :crazy: :arghh: Men nu när jag provat en gång kanske det går lite lättare nästa gång. Har jag rätt att känna mig stolt eller är det fel av mig? :down:

Heja heja! Klart du ska vara stolt över ett framsteg. Att framsteget sedan orsakade ett litet steg bakåt, det gör inte prestationen mindre värd.

Och för att vara lite "rolig": Den där betygshetsen kommer du tjäna på om du ska gå jurist, ett mer betyghetsande program finns knappt.
 
Sv: Beach 2014

KL

Sammanfattar veckan:

Måndag: Födelsedag, vilket innebar vila (förutom 5 timmars shopping på stan) och en massa god mat hela dagen.

Tisdag: Promenad till skolan och tillbaka, totalt 6 km.

Onsdag: 80 minuter på gymmet. Sprang intervaller och fokuserade sedan på mage och ben. Hade träningsvärk i magen tre dagar efteråt, så någon nytta gjorde det definitivt! Promenerade dit och hem också, 5 km totalt.

Torsdag: Promenad till skolan och tillbaka, totalt 6 km + 90 minuters basketträning på kvällen.

Fredag: Promenad till skolan och tillbaka, totalt 6 km.

Lördag: 90 minuter på gymmet. Sprang längre än vanligt och fokuserade sedan på mage och armar. Promenerade även dit och hem, 5 km totalt.

Söndag: Vila.

Jag är ganska nöjd med träningen, men inte med mitt matintag (eller rättare sagt med intaget av sötsaker). Blir nya tag den här veckan!
 
Sv: Beach 2014

Haha, ja jag har förstått att det är en hel del stress kring betygen på juristlinjen. Hoppas bara jag är lite stabilare då än vad jag varit tidigare i livet så jag inte bränner ut mig helt. Måste verkligen jobba på att det är ok att inte prestera på topp hela tiden. Jag har alltid varit likadan oavsett om det gällt skola, jobb, maten, träning, gå ner i vikt osv. Jag kan liksom inte finna mig i att bara vara ok, jag måste vara mer än så. Därför blir allt jag gör så extremt.

Det var en intressant tanke det där med att man kan vänja sig vid maten men det låter ju helt rimligt faktiskt. Jag får helt enkelt ge det några chanser till. När det gäller burkmajs har jag varit extremt kinkig sen jag var liten och bara gillat en enda sort och det var den jag åt idag. Men majskolv med salt på är ju faktiskt gott, får kanske dela en sådan och koka eller grilla till mig någon gång :)

Och nu, med hjälp av ert stöd, har jag bestämt mig för att vara stolt över mig själv idag och se det som jag faktiskt klarade av!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 460
Senast: bollen__
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp